Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Lancer 88r 1468cm3 PROBLEM!!
Autor Wiadomość
meanasskickin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 88r 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 22-11-2008, 23:15   Mitsubishi Lancer 88r 1468cm3 PROBLEM!!

Witam Wszystkich!
Mam pewien problem z moim samochodzikiem.
Zaczne od tego, że od pewnego czasu musiałem dolewać wody do chłodnicy, jeśli tego nie robiłem leciała para z maski. Niedawno znów miałem taką sytuację. Zatrzymałem się dolałem wody. Po kilku minutach odpoczynku ruszyłem. Ruszyłem lecz nie na długo. Zapaliła mi się lampka oleju później lampka ładowania. Zatrzymałem się otworzylem maskę i zobaczyłem wszystko w oleju. Jak się później okazało pękła guma na bagnecie (moje własne obserwacje). W związku z tym mam kilka pytań:
1) Jaka może być przyczyna tego, że co chwilę muszę dolewać wody do chłodnicy?
2) Jaka jest przyczyna wyzej opisanej sytuacji (zalania wszystkiego olejem?)? Czy to przez to, że pękła ta guma na bagnecie, czy jest jakaś inna możliwość?
3) Gdzie kupie ten bagnet/miarke oleju? Ciężko znaleźć w motoryzacyjnym pod ten konkretny model. Czy od innych modeli/modeli z innych lat produkcji ten bagnet bedzie pasował?

Ps. przepraszam, że tak się rozpisałem, ale nie mam styczności z mechaniką i mam nadzieje że szczegółowy opis da wieksze szanse, zeby ktorys z Was mi pomógł.

Z góry dziękuje i pozdrawiam :) !
 
 
 
dyzio007
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2008, 09:15   

uszczelka po glowica :cry:
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-11-2008, 09:18   

dyzio007 napisał/a:
uszczelka po glowica

Dokładnie :!: :!:
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
meanasskickin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 88r 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-11-2008, 15:10   

Orientuje się ktoś z Was ile mniej więcej będzie kosztować mnie naprawa?
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 23-11-2008, 15:58   

Taniej wyjdzie Ci kupić nowy silnik na allegro.
_________________

 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 24-11-2008, 14:52   

bez przesady silnika za 200 300 złoty nie kupi i nie włoży ........
zrób to sam a zmieścisz się w 100 i będziesz wiedział że masz silnik ok a tym bardziej gdy masz starszy samochód lepiej robić wszystko samemu
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-11-2008, 23:44   

wojmi1, bez przesady ;)
Za 100 zł dobrej uszczelki nie kupi, poza tym wypadałoby jeszcze splanować głowicę przed jej założeniem. Poza tym problemem może być załatwienie sobie klucza dynamometrycznego.
Oczywiście nie wspominam, że wypadało by jeszcze wymienić uszczelki dolot/wydech, ale to już prawie kosmetyka ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 25-11-2008, 00:46   

kupi
i nie splanować, a zabielić - planowanie to jak krzywa
ale Wojtku z tą stówką tez przesadziłeś
*uszczelka głowicy ~60
*uszczelka pokrywy ~20
*uszczelki kolektorów ~30 trzeba liczyć
*płyn - 40
*olej - 100
*a może i rozrząd przy okazji? - 100zł (pasek+rolka)
i też nie liczę kosmetyki :wink:
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-11-2008, 01:03   

60 zł za uszczelkę pod głowicę ? A jakiej firmy, bo zawsze wydawało mi się, że akurat na tym elemencie nie ma co oszczędzać a do swojego zapłaciłem 120 zł za elringa.
Natomiast za uszczelkę pokrywy zaworów dałem 8 zł :P
Co do kolektorów to nie wiem jak w L ale u mnie wydechowa jest metalowa i płaciłem 30 kilka a za dolot jakieś 3 do 6 zł :P
Z resztą się zgadzam :) Z planowaniem masz rację. Chyba, że głowica się przez przypadek wykrzywi np od nieumiejętnego jej zdjęcia.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 25-11-2008, 01:07   

Maretzky85 napisał/a:
60 zł za uszczelkę pod głowicę ? A jakiej firmy, bo zawsze wydawało mi się, że akurat na tym elemencie nie ma co oszczędzać a do swojego zapłaciłem 120 zł za elringa.

też polecałbym Elringa
Intercars - kliknij Wyszukiwarka i sprawdź swój numer uszczelki - poza tym Ty masz Galanta
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-11-2008, 01:13   

tomusn napisał/a:
poza tym Ty masz Galanta

To fakt, zapomniałem o tym napisać, zapomniałem, że inny dział ;)
Ale wyszedłem z założenia, że nie jest aż o tyle mniejsza, żeby kosztowała o połowę mniej ;)

[ Dodano: 25-11-2008, 01:15 ]
UPD. Właśnie mi szczęka opadła ak zobaczyłem ile w intercarsie za tę uszczelkę wołają. Widocznie jak ja robiłem remont to był deficyt na ten towar :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 25-11-2008, 01:22   

pamiętaj że cena hurtowni (ale nie hurtowa) różni się od tej w sklepie

taki przykład - niekoniecznie z życia:
ja mam coś w detalu za 100+vat zł , sklep to kupuje za 60+vat, a sprzedaje... od 85 do 130 +vat
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-11-2008, 11:12   

Wiem :)
Ale wydawało mi się, że właśnie uszczelkę w IC kupowałem ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 25-11-2008, 16:03   

tomusn, - masz racje ale jak kupujesz silnik to też trzeba wymienić płyny oleje świece pasek rozrządu uszczelki kolektorów
1 planowane głowicy - ja używam papieru dość ostrego montuje na szybie i mam splanowaną głowice po ok 10 -15 mnutach ale przed "auto"- szlifem jeszcze zaczerniam ją lakierem by widzieć jak zbiera arkusz papieru 50cm na 100cm '80" około 20zł
2 wymiana uszczelniaczy zaworów /ceny nie pamiętam/ warto sprawdzić przylgi zaworów - styk zaworu z gniazdem ewentualnie pasta i dotrzeć
3 uszczelki fakt od strony kolektorów /ssący-wylotowy/i uszczelka pokrywy zaworów
4 sprawdzić gładzie pierścienie optycznie
5 wymiana oleju i płynu chłodzącego świec kabli palca kopułki - to standart
6 klucz dynamometryczny porzyczyć lub kupić np. topex ok 100zł
7 wymiana simeringów na wale silnika i na głowicy i pasek rozrządu może rolka i pompa wodna
8 odkręcić miske i sprawdzić panewki korbowodowe i główne
I wtedy dopiero wiadomo że silnik dostał "drugie życie"
po odpale regulacja zaworów

[ Dodano: 25-11-2008, 16:33 ]
uszczelki pod głowice kolektor wylotowy, wlotowy, komplet zaworów (ssące i wydechowe), uszczelniacze zaworowe: 350,-

ale tu odpada wymiana zaworów --- czyli 8x 30= 240
czyli 350-240= 110
+ nafta benzyna ekstrakcyjna 15
pasek rozrządu 60,-
simeringi 2x = 50
razem: 110+15+60+50=245 ale wyliczenie to jest jedynie orientacyjne czyli około 300 zł
nowy stary silnik to około 500 - 900 + pasek rozrządu+ uszczelki kolektorów+ np poduszki silnika skrzyni + koszt wrzucenia silnika np 10 piw + olej+ płyn chłodzący
WNIOSEK warto to zrobić samemu :P

[ Dodano: 25-11-2008, 16:53 ]
Maretzky85, ty masz 1,8 /4g37/ inny silniczek inna uszczelka a w kwestii formalnej ceny uszczelki
jej jakości - marka itd. ---- niema aż takiego znaczenia bo zazwyczaj wykonywana jest z tego samego materiału- bardziej istotna jest kwestia dociągnięcia głowicy we właściwej kolejności i odpowiednim momentem i dociągnięcie po 1000 km
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-11-2008, 23:14   

wojmi1, Jednak wolę sprawdzone uszczelki ;) A co do ceny - po prostu poleciała w dół. Ja płaciłem 120, teraz można taką samą w IC bez zniżek kupić za 68...

wojmi1 napisał/a:
1 planowane głowicy - ja używam papieru dość ostrego montuje na szybie i mam splanowaną głowice po ok 10 -15 mnutach ale przed "auto"- szlifem jeszcze zaczerniam ją lakierem by widzieć jak zbiera arkusz papieru 50cm na 100cm '80" około 20zł


Za 40 zł oddaje do warsztatu na maszynę :)

wojmi1 napisał/a:
2 wymiana uszczelniaczy zaworów /ceny nie pamiętam/ warto sprawdzić przylgi zaworów - styk zaworu z gniazdem ewentualnie pasta i dotrzeć


Cena uszczelniaczy to około 4 zł/szt za docieranie płaciłem 5 zł/zawór

wojmi1 napisał/a:
np. topex ok 100zł

Bałbym się :P


BTW. Z tym dociąganiem głowicy o 1000 km to bym nie przesadzał, dobra uszczelka, dobrze dokręcona raz i zapominasz, że w ogóle coś takiego jest :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.