[Carisma] Pompki spryskiwacza - wymiana Carisma |
Autor |
Wiadomość |
herflik95
Forumowicz Piotr

Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 254 Skąd: Dzierzkowice
|
Wysłany: 31-10-2008, 14:41 [Carisma] Pompki spryskiwacza - wymiana Carisma
|
|
|
Pompki spryskiwaczy – wymiana
A więc Panowie zgodnie z obietnicą wymieniamy pompkę od spryskiwaczy.
Sprawa jest na tyle proste że można to robić pod blokiem, pracochłonność ok.1godz.
Zestaw narzędzi w przypadku Carismy:
- rękawiczki
- klucz M10 (płaski, oczkowy, dowolny)
- wkrętak krzyżak/płaski do odkręcenia zakola i ewentualnie do podważenia pompki jak nie będzie chciała wyjść ze zbiornika
- ewentualnie słoik z wodą do sprawdzenia czy wszystko działa (Ja miałem)
A więc zaczynamy:
Do zbiornika dostałem sie od strony zakola odkręcając (1 śrubę na klucz M10 od dołu zakola i 3 spinki plastikowe na krawędzi zakola)
Odchylamy zakole i widzimy zbiornik z (w tym przypadku jedną pompką bo drugą już wymontowałem) ale jak widać wszystko jest brudne ale mamy średni dostęp do zbiorniczka i dwóch pompek (lewa to przednie spryskiwacze, prawa tylny/której nie ma) podłączone są na inne wsuwki więc zamiana wsuwek to raczej kiepski pomysł bo trzeba sie bawić w łączenie kabli.
Wiec wymontowałem spaloną pompkę (widać że wielokrotnie zalewana wodą i rozsadziło obudowę), pompka jest bez kapselka który był nakładany od góry (zdjąłem w celu oceny).
Obok kupiona pompka w sklepie "SKODA , DAEWOO itp" przy ul.Radzymińskiej/Trockiej (Warszawa) teoretycznie powinna być od Lanosa bo o taka prosiłem sprzedawcę.
Pierwszy rzut oka i stwierdzam że najważniejsza część czyli pobór płynu przez pompkę ze zbiornika ma tą samą średnicę co stara od Mitsu, dodatkowo widać że pompka jest niższa ale to nie jest problem.
I tu pierwsza miła wiadomość: Cena 16zł.
Przed założeniem nowej myje wszystko bo straszny jest syf:
No i test w słoiku czy nowa pompka działa na przewodach od Cari.
Wszystko jest ok., spryskiwacze działają.
Zakładam nową pompkę, pasuje na 90% bo niestety nie łapie się w mocowanie ale stwierdzam że pompka siedzi na tyle ciasno że nie trzeba jej mocować (ewentualnie nalać silikonu sanitarnego pomiędzy pompkę a zbiornik jak wszystko wyschnie i na pewno się przyklei), Ja tego nie zrobiłem.
Pierwszy test ;po nalaniu płynu do zbiornika: wszystko dział (więcej pompka jest cichsza od poprzedniczki).
Tutaj dobiega koniec pierwszej części czyli wymiany pompki.
2. Ale jako inżynier idę dalej i zastanawiam sie dlaczego te pompki tak często padają (ze wskazaniem na tylną), sprawa jest w dwóch rzeczach .
2a. Jedna to inna konstrukcja góry pompki i inna wsuwka z kablami która nie ma uszczelnienia jak w przedniej i kapsel zamykający jest nieszczelny co powoduje wpływanie wody pod obudowę.
2b. Ale skąd się bierze woda? Odpowiedź jest bardzo prosta, obracające się koło chlapie na zakole i woda wpływa przez szpary w zakolu na pompki. Pada pomysł aby zrobić ala chlapacz który będzie ten dostęp zamykał ale nie na stałe aby było wietrzenie:
- Materiał
1. Czarna folia budowlana
2. Guma
Wybieram gumę, wycinam kawałek 25cm x 20cm , oczyszczam acetonem zakole od strony zbiorniczka (pompek) i oczyszczam gumę.
Niestety nie mam zdjęcia zakola od strony opony aby pokazać te nacięcia wentylacyjne ale chyba wszyscy wiedzą o co chodzi.
Ze względu na szybkość reakcji nie mam żadnego kleju do gumy ani do plastiku ale jak to w domu mam SILIKON SANITARNY.
Smaruję silikonem gumę (pasek 20cm x2cm) i przyklejam do zakola.
Robiłem to wieczorem więc silikon do rana stwardniał na tyle że nie puści.
Guma świetnie maskuje nacięcia w zakolu i woda się nie będzie dostawać na pompki i problem z głowy. Nie wiem czy w Galach też są takie nacięcia i czy pompki są w tym miejscu bynajmniej taki chlapacz można zastosować do każdego auta.
OPIS I ZDJĘCIA KOLEGA "STUDENT
Powodzenia w razie pytań, odpowiadam. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 08:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-11-2008, 19:52
|
|
|
Witam
Nacięcia o których pisze herflik95 wygadają tak:
http://img129.imageshack....10602331yi4.jpg
oczywiście brak wytartej części nadkola to robota poprzedniego właściciela z krainy tulipanów
Dziś je "załatałem" - do chwili kupna nowego nadkola.
pozdr. |
|
|
|
 |
kalor25
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 2 Skąd: elbląg
|
Wysłany: 25-11-2008, 19:58
|
|
|
czesc. w mojej cari pompka psika ale tak ze do szyby płyn nie dolatujue(mowa oprzednim spryskiwaczu). czy to jest zapchane czy nalezy to wymienic?z gory dzieki za podpowiedz. |
|
|
|
 |
herflik95
Forumowicz Piotr

Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 254 Skąd: Dzierzkowice
|
Wysłany: 26-11-2008, 07:57
|
|
|
kalor25, przyczyn moze być kilka np. przytkane dysze wylotu spryskiwacza lub np. masz gdzieś w wężyku dziurke i jest słabe ciśnienie i płyn nie dolatuje lub masz słabe napięcie na pompce spryskiwacza lub poprostu żywot pompki się kończy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fabjan
Forumowicz
Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 27-11-2008, 13:35
|
|
|
kalor25, u mnie była podobna sytuacja Po sprowadzeniu mojej niuni, wykonywałem przegląd zerowy. Przyglądałem się testom z boku, kiedy nagle zauważyłem, że spod maski zaczyna wyciekać na ziemię jakiś płyn. A że akurat w tym momencie facet, który robił ten przegląd ją przygazowywał, toteż zbladłem i zrobiło mi się momentalnie słabo, bo myślałem, że olej zaczął wyciekać Okazało się, że w momencie, kiedy gość ją przygazowywał, jednocześnie sprawdzał spryskiwacze. Po zaglądnięciu pod maskę okazało się, że walnięty był taki mały plastikowy trójnik, który z wężyka prowadzącego od pompki, przekazywał płyn na wężyki dolotowe do samych spryskiwaczy. Koszt naprawy to bodaj 3 złote za trójnik
Mam nadzieję, że u Ciebie będzie to samo |
_________________
 
Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM) |
|
|
|
 |
kalor25
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 2 Skąd: elbląg
|
Wysłany: 29-11-2008, 19:14
|
|
|
no dzieki koledzy. wydaje mi sie ze po prostu powinienem tam zajrzec... |
|
|
|
 |
dask [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2008, 19:14
|
|
|
Dzięki za przydatne info. Mnie też czeka wymiana i mam jedno pytanie: czy to pompka od Lanosa czy od Tico?
Tutaj są ich zdjęcia:
http://daewoo.win.pl/esho...spryskiwacza%27
i wydaje mi się, że ta od Lanosa ma obudowane styki a ta od Tico bardziej przypomina, tą którą zakładałeś. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-12-2008, 07:34
|
|
|
No i fatkycznie pompka od Tico przypomina bardziej tą którą zakładałem, a te od Lanosa będzie pasować do przydu.
Znaczy się że sprzedawca był nie żetelny lub nie wiedział co sprzedaje.
Wypadało by zmienić opis
Bynajmniej jak pisałem, nie trzeba się bać wymiany tylko kupić i 1godz. poświęcić na naprawę.
Ja zawsze mam czyste szyby a najbadziej drażni mnie jak widzę jakie zasyfione są tylne szyby w samochodach, wielokrotnie tam nic nie widać.
Jak są jakieś problemy z wymianą albo brak warunków, zapraszam do Marek, zmienimy w garażu i przy piwku pogadamy. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
marcin84k
Mitsumaniak
Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 04-12-2008, 12:37
|
|
|
dask napisał/a: | Dzięki za przydatne info. Mnie też czeka wymiana i mam jedno pytanie: czy to pompka od Lanosa czy od Tico?
Tutaj są ich zdjęcia:
http://daewoo.win.pl/esho...spryskiwacza%27
i wydaje mi się, że ta od Lanosa ma obudowane styki a ta od Tico bardziej przypomina, tą którą zakładałeś. |
ja zakupilem od ticko,, pasuje idealnie,, jesli chodzi o tylny spryskiwacz , czas wymiany jakies : 25 min |
|
|
|
 |
dask [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2008, 18:17
|
|
|
Ja też w końcu kupiłem od Tico ale się okazało, że u mnie jest trochę inny zbiorniczek i dopływ do pompki powinien być od dołu a nie z boku - czyli pompka od Espero. Tak czy inaczej Daewoo górą. |
|
|
|
 |
hunter1111
Forumowicz Hunter
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8glx 97
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 64 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-12-2008, 22:46
|
|
|
ja kupiłem od matiza wszystko pasuje tylko styki trzeba było wymienić ale to mały pryszcz i wszystko działa w końcu tylna szyba czysta |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kylek
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 172 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 05-12-2008, 19:03
|
|
|
U mnie jest tak, że tylna pompka generalnie działa, ale jak jest zimno to czasami przestaje. Gdy naciskam przycisk przy kierownicy, to słychać dźwięk pompki, więc jeszcze żyje, ale i tak jakoś słabo pryska, bo płyn wylatuje na jakieś 10 cm i opada, więc na tylnej szybie wygląda to jak dwie strugi płynu. To znaczy, że pora na wymianę pompki, czy może wystarczy ją przeczyścić? |
|
|
|
 |
dask [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2008, 20:00
|
|
|
Pompki to raczej nie przeczyścisz (jednorazówka raczej) ale może masz przytkane rurki. Wymiana jest prosta (ja nawet koła nie zdejmowałem) a pompka tania (ok 19 zł). Tylko dobrze sprawdzić jaka będzei pasować (od Tico czy Espero). |
|
|
|
 |
kubaaaa
Nowy Forumowicz
Auto: carisma DiD '03
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: slask
|
Wysłany: 21-01-2009, 23:43
|
|
|
Witam
A wie ktos moze ktory bezpiecznik jest odpowiedzialny za te pompki spryskiwacza?? w Carismie DID '03
pozdrawiam |
_________________ Diesel Power |
|
|
|
 |
andy_lodz [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2009, 22:35
|
|
|
Jeśli chodzi o pompkę spryskiwacza szyby tylnej to do Carismy po liftingu idealnie pasuje pompka od Daewoo Nubira/Espero(z poborem płynu spod spodu i wypompowywaniem z boku). Koszt oryginalnej pompki 10 zł.Nie trzeba nic przerabiać, jest niemal identyczna.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|