Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Pompki spryskiwacza - wymiana Carisma
Autor Wiadomość
herflik95 
Forumowicz
Piotr


Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 254
Skąd: Dzierzkowice
  Wysłany: 31-10-2008, 14:41   [Carisma] Pompki spryskiwacza - wymiana Carisma

Pompki spryskiwaczy – wymiana

A więc Panowie zgodnie z obietnicą wymieniamy pompkę od spryskiwaczy.
Sprawa jest na tyle proste że można to robić pod blokiem, pracochłonność ok.1godz.
Zestaw narzędzi w przypadku Carismy:

- rękawiczki
- klucz M10 (płaski, oczkowy, dowolny)
- wkrętak krzyżak/płaski do odkręcenia zakola i ewentualnie do podważenia pompki jak nie będzie chciała wyjść ze zbiornika
- ewentualnie słoik z wodą do sprawdzenia czy wszystko działa (Ja miałem)
A więc zaczynamy:
Do zbiornika dostałem sie od strony zakola odkręcając (1 śrubę na klucz M10 od dołu zakola i 3 spinki plastikowe na krawędzi zakola)


Odchylamy zakole i widzimy zbiornik z (w tym przypadku jedną pompką bo drugą już wymontowałem) ale jak widać wszystko jest brudne ale mamy średni dostęp do zbiorniczka i dwóch pompek (lewa to przednie spryskiwacze, prawa tylny/której nie ma) podłączone są na inne wsuwki więc zamiana wsuwek to raczej kiepski pomysł bo trzeba sie bawić w łączenie kabli.


Wiec wymontowałem spaloną pompkę (widać że wielokrotnie zalewana wodą i rozsadziło obudowę), pompka jest bez kapselka który był nakładany od góry (zdjąłem w celu oceny).


Obok kupiona pompka w sklepie "SKODA , DAEWOO itp" przy ul.Radzymińskiej/Trockiej (Warszawa) teoretycznie powinna być od Lanosa bo o taka prosiłem sprzedawcę.

Pierwszy rzut oka i stwierdzam że najważniejsza część czyli pobór płynu przez pompkę ze zbiornika ma tą samą średnicę co stara od Mitsu, dodatkowo widać że pompka jest niższa ale to nie jest problem.
I tu pierwsza miła wiadomość: Cena 16zł.
Przed założeniem nowej myje wszystko bo straszny jest syf:


No i test w słoiku czy nowa pompka działa na przewodach od Cari.
Wszystko jest ok., spryskiwacze działają.


Zakładam nową pompkę, pasuje na 90% bo niestety nie łapie się w mocowanie ale stwierdzam że pompka siedzi na tyle ciasno że nie trzeba jej mocować (ewentualnie nalać silikonu sanitarnego pomiędzy pompkę a zbiornik jak wszystko wyschnie i na pewno się przyklei), Ja tego nie zrobiłem.
Pierwszy test ;po nalaniu płynu do zbiornika: wszystko dział (więcej pompka jest cichsza od poprzedniczki).
Tutaj dobiega koniec pierwszej części czyli wymiany pompki.


2. Ale jako inżynier idę dalej i zastanawiam sie dlaczego te pompki tak często padają (ze wskazaniem na tylną), sprawa jest w dwóch rzeczach .
2a. Jedna to inna konstrukcja góry pompki i inna wsuwka z kablami która nie ma uszczelnienia jak w przedniej i kapsel zamykający jest nieszczelny co powoduje wpływanie wody pod obudowę.
2b. Ale skąd się bierze woda? Odpowiedź jest bardzo prosta, obracające się koło chlapie na zakole i woda wpływa przez szpary w zakolu na pompki. Pada pomysł aby zrobić ala chlapacz który będzie ten dostęp zamykał ale nie na stałe aby było wietrzenie:
- Materiał
1. Czarna folia budowlana
2. Guma

Wybieram gumę, wycinam kawałek 25cm x 20cm , oczyszczam acetonem zakole od strony zbiorniczka (pompek) i oczyszczam gumę.


Niestety nie mam zdjęcia zakola od strony opony aby pokazać te nacięcia wentylacyjne ale chyba wszyscy wiedzą o co chodzi.


Ze względu na szybkość reakcji nie mam żadnego kleju do gumy ani do plastiku ale jak to w domu mam SILIKON SANITARNY.
Smaruję silikonem gumę (pasek 20cm x2cm) i przyklejam do zakola.
Robiłem to wieczorem więc silikon do rana stwardniał na tyle że nie puści.

Guma świetnie maskuje nacięcia w zakolu i woda się nie będzie dostawać na pompki i problem z głowy. Nie wiem czy w Galach też są takie nacięcia i czy pompki są w tym miejscu bynajmniej taki chlapacz można zastosować do każdego auta.

OPIS I ZDJĘCIA KOLEGA "STUDENT

Powodzenia w razie pytań, odpowiadam.
_________________
Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-11-2008, 19:52   

Witam
Nacięcia o których pisze herflik95 wygadają tak:
http://img129.imageshack....10602331yi4.jpg
oczywiście brak wytartej części nadkola to robota poprzedniego właściciela z krainy tulipanów ;)
Dziś je "załatałem" - do chwili kupna nowego nadkola.
pozdr.
 
 
kalor25 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 2
Skąd: elbląg
Wysłany: 25-11-2008, 19:58   

czesc. w mojej cari pompka psika ale tak ze do szyby płyn nie dolatujue(mowa oprzednim spryskiwaczu). czy to jest zapchane czy nalezy to wymienic?z gory dzieki za podpowiedz.
 
 
herflik95 
Forumowicz
Piotr


Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 254
Skąd: Dzierzkowice
Wysłany: 26-11-2008, 07:57   

kalor25, przyczyn moze być kilka np. przytkane dysze wylotu spryskiwacza lub np. masz gdzieś w wężyku dziurke i jest słabe ciśnienie i płyn nie dolatuje lub masz słabe napięcie na pompce spryskiwacza lub poprostu żywot pompki się kończy
_________________
 
 
 
Fabjan 
Forumowicz

Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 85
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 27-11-2008, 13:35   

kalor25, u mnie była podobna sytuacja :) Po sprowadzeniu mojej niuni, wykonywałem przegląd zerowy. Przyglądałem się testom z boku, kiedy nagle zauważyłem, że spod maski zaczyna wyciekać na ziemię jakiś płyn. A że akurat w tym momencie facet, który robił ten przegląd ją przygazowywał, toteż zbladłem i zrobiło mi się momentalnie słabo, bo myślałem, że olej zaczął wyciekać :o Okazało się, że w momencie, kiedy gość ją przygazowywał, jednocześnie sprawdzał spryskiwacze. Po zaglądnięciu pod maskę okazało się, że walnięty był taki mały plastikowy trójnik, który z wężyka prowadzącego od pompki, przekazywał płyn na wężyki dolotowe do samych spryskiwaczy. Koszt naprawy to bodaj 3 złote za trójnik ;)
Mam nadzieję, że u Ciebie będzie to samo :)
_________________

Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM)
 
 
kalor25 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 2
Skąd: elbląg
Wysłany: 29-11-2008, 19:14   

no dzieki koledzy. wydaje mi sie ze po prostu powinienem tam zajrzec... :lol: :lol:
 
 
dask
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2008, 19:14   

Dzięki za przydatne info. Mnie też czeka wymiana i mam jedno pytanie: czy to pompka od Lanosa czy od Tico?
Tutaj są ich zdjęcia:

http://daewoo.win.pl/esho...spryskiwacza%27

i wydaje mi się, że ta od Lanosa ma obudowane styki a ta od Tico bardziej przypomina, tą którą zakładałeś.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 04-12-2008, 07:34   

No i fatkycznie pompka od Tico przypomina bardziej tą którą zakładałem, a te od Lanosa będzie pasować do przydu.
Znaczy się że sprzedawca był nie żetelny lub nie wiedział co sprzedaje.
Wypadało by zmienić opis :cry:
Bynajmniej jak pisałem, nie trzeba się bać wymiany tylko kupić i 1godz. poświęcić na naprawę.
Ja zawsze mam czyste szyby a najbadziej drażni mnie jak widzę jakie zasyfione są tylne szyby w samochodach, wielokrotnie tam nic nie widać.

Jak są jakieś problemy z wymianą albo brak warunków, zapraszam do Marek, zmienimy w garażu i przy piwku pogadamy. :mrgreen:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
marcin84k 
Mitsumaniak

Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: chrzanów
Wysłany: 04-12-2008, 12:37   

dask napisał/a:
Dzięki za przydatne info. Mnie też czeka wymiana i mam jedno pytanie: czy to pompka od Lanosa czy od Tico?
Tutaj są ich zdjęcia:

http://daewoo.win.pl/esho...spryskiwacza%27

i wydaje mi się, że ta od Lanosa ma obudowane styki a ta od Tico bardziej przypomina, tą którą zakładałeś.


ja zakupilem od ticko,, pasuje idealnie,, jesli chodzi o tylny spryskiwacz , czas wymiany jakies : 25 min
 
 
 
dask
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2008, 18:17   

Ja też w końcu kupiłem od Tico ale się okazało, że u mnie jest trochę inny zbiorniczek i dopływ do pompki powinien być od dołu a nie z boku - czyli pompka od Espero. Tak czy inaczej Daewoo górą.
 
 
hunter1111 
Forumowicz
Hunter

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8glx 97
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 64
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-12-2008, 22:46   

ja kupiłem od matiza wszystko pasuje tylko styki trzeba było wymienić ale to mały pryszcz i wszystko działa w końcu tylna szyba czysta
_________________

 
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 05-12-2008, 19:03   

U mnie jest tak, że tylna pompka generalnie działa, ale jak jest zimno to czasami przestaje. Gdy naciskam przycisk przy kierownicy, to słychać dźwięk pompki, więc jeszcze żyje, ale i tak jakoś słabo pryska, bo płyn wylatuje na jakieś 10 cm i opada, więc na tylnej szybie wygląda to jak dwie strugi płynu. To znaczy, że pora na wymianę pompki, czy może wystarczy ją przeczyścić?
 
 
dask
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2008, 20:00   

Pompki to raczej nie przeczyścisz (jednorazówka raczej) ale może masz przytkane rurki. Wymiana jest prosta (ja nawet koła nie zdejmowałem) a pompka tania (ok 19 zł). Tylko dobrze sprawdzić jaka będzei pasować (od Tico czy Espero).
 
 
kubaaaa 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma DiD '03
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: slask
Wysłany: 21-01-2009, 23:43   

Witam
A wie ktos moze ktory bezpiecznik jest odpowiedzialny za te pompki spryskiwacza?? w Carismie DID '03
pozdrawiam
_________________
Diesel Power
 
 
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2009, 22:35   

Jeśli chodzi o pompkę spryskiwacza szyby tylnej to do Carismy po liftingu idealnie pasuje pompka od Daewoo Nubira/Espero(z poborem płynu spod spodu i wypompowywaniem z boku). Koszt oryginalnej pompki 10 zł.Nie trzeba nic przerabiać, jest niemal identyczna.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.