Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dystanse do kół
Autor Wiadomość
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4108
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 21-04-2006, 16:41   Dystanse do kół

ano na lato zaopatrzylem sie w nowe aluski, przeskakuje z 15" na 17" no i niestety z przodu ocieraja mi o czesc amorka :(
No i teraz kwestia dystansow, czy jest to 100 nie przeszkadzajace? Czy nie trace na zadnych wlasciwosciach jezdnych? Pani chyba profesjonalistka stąd powiedziala, ze jesli wzialbym dystans o szer. 7-10mm to wtedy mialbym wielkie problemy z autkiem, ale jesli zamowie 17mm to nie bede mial zadnych problemow (oczywiscie w komplecie z dluzszymi srubami)

Ma ktos z was wstawione takowe dystansiki?
Pozdro
Firencjusz
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2006, 22:09   

ha na dystansach ostatnio "zjadlem zeby"
ta pani nie miala racji bo nie stracisz zadnych wlasciwosci jezdnych, a nawet je poprawisz, wiekszym problemem w przypadku dystansow jest owor centrujacy tzn, dlugosc wypustki centrujacej na piascie, wiadomo jesli felga nie zostanie scentrowana to dupa blada i niech nikt nie pisze ze scentruje felge na srubach bo to BZDURA KOMPLETNA.
wracajac do dystansow, dystanse z wypusta centrujaca zaczynaja sie przewaznie od 17mm i tak (podam to na przykladzie audi) u mnie wypustka centrujaca ma 14mm i jesli zaloze dystans np 10mm (nie ma on wypustki centrujacej) to zostanie mi 4mm czyli bez problemu scentruje felge (pod warunkiem ze felga nie ma stozkowego wciecia) ta sytuacja tyczy sie felg z seryjnym otworem centrujacym np. 57,1.
najlepiej dokupywac dystanse do niestandardowych felg np. mamy otwor centrujacy 57,1 dlugosc wypustki np 10mm, a dokupimy dystans do felgi ktora ma 64mm wiec mozemy zamowic dystans 13mm z wypustka centrujaca na 64 (dystans musi byc o 3mm dluzszy od wypustki na piascie jesli chcemy miec dystans z wypustka :D ).
kurde troche chyba namieszalem ale mam nadzieje ze wiadomo o co chodzi.
Ostatnio zmieniony przez arturro 21-04-2006, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-04-2006, 22:39   

Dokladnie jak pisze Arturro - 0 problemu a w Banditen Motor Wagen wrecz jest to koniecznosc, bo ori fele maja bardzo egzotyczne ET....

Proponuje dobranie dystansow tak, zeby nie ocieraly fele o ranty blotnikow i wytoczenie w felach wiekszego otworu centrujacego.... Jedno co wazne - dystanse i sruby musza miec atesty lub byc wykonane z pewnego materialu - to sa mocowania kol a z tym 0.00 zartow....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2006, 22:43   

A ja ze swojej strony sugerowałbym jednak wybranie się do porządnego zakładu wulkanizacyjnego i tam zamontowanie stosownego zestawu lub przynajmniej zrobienie porządnych pomiarów. To, co na papierze wygląda cacy, nie zawsze gra na żywym organizmie.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2006, 23:14   

teraz skojarzylem ze ta pani w sumie miala racje bo myslala o tym o czym ja napisalem (ze najlepiej kupic 17mm bo jest od razu z wypustka).
firebee zalezy jak mocno ociera o amor, u mnie w audi troche ocieralo i pomogl dystans 5mm (wypustka na piascie w audi 14mm minus dystans - zostalo 9mm - wciecie stozkowe w feldze 7mm - zostalo 2mm do scentrowania).
tak jak pisze gregorbu najlepiej pojechac i to pomierzyc dokladna suwmiarka.
Ostatnio zmieniony przez arturro 21-04-2006, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4108
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 22-04-2006, 08:40   

no wlasnie powiedzial mi kumpel ze niby styknie 5mm, ale Pani powiedziala, ze jak chce 5mm to prosze bardzo ale na wlasna odpowiedzialnosc i moge zapomniec o pozadnej jezdzie..
Fele sa ori od E46 (E46 to chyba jedna z nowszych "trojek" czyli mniejszych aut od mojej "siodemki") i sie troche kurde szczerze nacialem.. mialem 15 z grubymi oponami, mam 17 z niskoprofilowymi i troche sporo miejsca zostalo pomiedzy opona a nadkolem.. sprawiaja wrazenie za malych.. pozostanie mi pewnie dokupic do tych 17 grubsze opony.. no bo wkladanie 18 czy 19 to juz przesada co?

Jak przyjda dystanse to porobie foty i powiecie czy jest ok dobra?

a no i Pani mowila ze bedzie ok, ale zastanawia mnie czy przod nie bedzie teraz szerszy od tylu jak zaloze dystanse (opony przod 215 + 17mm dystans, opony tyl 225)

Pozdro
Firek
Ostatnio zmieniony przez Firebee 22-04-2006, 08:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
ravo
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2006, 09:18   

wiesz, ze dystanse skracja bardzo zywotnosc lozysk ?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-04-2006, 15:59   

ravo, w przyrodzie występują 3 rodzaje prawdy: święta prawda, tyz prawda i g.... prawda.

Skracanie zywotnosci lozysk to 2 rodzaj prawdy ;) .....

Łożyska dostają po tylkach jak przesuniemy plaszczyzne osi felgi dalej niz fabryka zakladala produkujac piaste. U Firencjusza problem jest inny - jego felusie maja zbyt malo odsunieta plaszczyzne niz fabryczne, stad problemy z ocieraniem i koniecznosc stosowania dystansow.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4108
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 22-04-2006, 16:24   

To tak mniej wiecej wyglada Co prawda z okna robilem wiec kat padania jest ciulowy, jutro bedize po polerce i czyszczeniu felg, bedzie lepiej widac.. czy powiekszac balony opon?
ze zmienic samochod to wiem, ale nie o tym ten temat..



Ostatnio zmieniony przez Firebee 22-04-2006, 16:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2006, 16:26   

faktycznie wygladaja na malutkie :mrgreen:
 
 
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4108
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 22-04-2006, 16:38   

no cholera mowilem no.. no ale 19" wciskac? to przegiecie.. moze jednak wieksze balony...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-04-2006, 16:39   

Firebee napisał/a:
czy powiekszac balony opon?


Zalezy - napisz jakie sa na tych 17 a jakie miales na 15.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4108
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 22-04-2006, 16:52   

195/65/15 przod - stare fele
225/45/17 tyl - nowe fele
Ostatnio zmieniony przez Firebee 22-04-2006, 16:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-04-2006, 16:56   

Firebee:
Moim zdaniem większe balony - 18 czy 19" na naszych "drogach" to przegięcie. Będziesz jeździł w ciągłym stresie czy już pogiąłeś felgę czy jeszcze nie, każda dziura będzie wywoływać palpitacje serca. Nie polecam raczej.
Jeżeli chodzi o rozmiary:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

Bardzo pomocny kalkulatorek - po co liczyć samemu?? :)

Edit:
W/g kalkulatorka wychodzi, że rozmiar masz teraz prawidłowy - obwód opony jest prawie identyczny.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

Ostatnio zmieniony przez szczeslaw 22-04-2006, 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4108
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 22-04-2006, 17:02   

dzieki, wlasnie Bartus mi tez to powiedzial, to pierwsze zdjecie robilo nieco przeklamania, na drugim chyba lepiej to wyglada. natomiast jesli chcialbym by byla mniejsza roznica pomiedzy gora opony a nadkolem to moglbym sobie obnizyc auto, ale do tego sa trojki i piatki a nie siodemki, wiec wszystko jest ok:) dzieki za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.