Diagnostyka |
Autor |
Wiadomość |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 09-12-2008, 15:36 Diagnostyka
|
|
|
Witam! Zmontowałem sobie zestaw do odczytu błędów wg. instrukcji Syskiego. Dałem opornik 330 Om. Dobrałem się do złącza i nic mi nie wymrugało. Czy jeśli nie ma błędów, to dioda w ogóle się nie zaświeci? Czy błędy będą tylko jeśli wcześniej zapalało się Check Engine - jakiś czas temu zdarzało mu się zapalić, ale parę tygodni temu ładowałem aku i był odłączony i od tamtej pory Check Engine się nie świecił. Podłączyłem kabelki diody odwrotnie, żeby sprawdzić, czy czegoś nie pokręciłem i dioda mrugała bez przerwy. |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-12-2008, 16:08
|
|
|
jak mrugala to raczej spoko.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2008, 18:30
|
|
|
Rajek ma rację nie masz błędów skoro cały czas mruga jednostajnie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 09-12-2008, 19:22
|
|
|
Ale mrugać zaczęła dopiero po podłączeniu odwrotnym - kabelek z opornikiem (przylutowanym do dłuższego styku diody) podłączony do styku górnego lewego kostki, a drugi kabelek - bez opornika - do dolnego prawego styku kostki. Po podłączeniu takim : "pin z opornikiem to minus wpinasz go na samym dole po prawej stronie kostki drugi do 1 od góry po lewej stronie" nic się nie działo. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-12-2008, 21:22
|
|
|
kolego - dioda przewodzi tylko w jednym kierunku (w kazdym razie zwykla i sprawna LED) |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 09-12-2008, 21:39
|
|
|
Zatem, jeśli dioda mruga jednostajnie to oznacza brak błędów? Jak wcześniej pisałem taka sytuacja miała miejsce gdy podłączyłem kabelek z opornikiem wyprowadzony z dłuższego końca diody do styku górnego lewego kostki, a nie do dolnego prawego - no chyba że pomyliłem końce diody i opornik dałem nie do tego końca - sprawdzę |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-12-2008, 21:50
|
|
|
jak mruga jednostajnie - wszystko ok |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-12-2008, 23:26
|
|
|
Dioda ma mrugać mniej wiecej z taką częstotliwością jak wychylenia lub tykanie wskazówek na mierniku. Sorry za jakość ale to miałem pod ręką
http://www.youtube.com/watch?v=4HDvNZn1zlg |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|