Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Diagnostyka
Autor Wiadomość
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 09-12-2008, 15:36   Diagnostyka

Witam! Zmontowałem sobie zestaw do odczytu błędów wg. instrukcji Syskiego. Dałem opornik 330 Om. Dobrałem się do złącza i nic mi nie wymrugało. Czy jeśli nie ma błędów, to dioda w ogóle się nie zaświeci? Czy błędy będą tylko jeśli wcześniej zapalało się Check Engine - jakiś czas temu zdarzało mu się zapalić, ale parę tygodni temu ładowałem aku i był odłączony i od tamtej pory Check Engine się nie świecił. Podłączyłem kabelki diody odwrotnie, żeby sprawdzić, czy czegoś nie pokręciłem i dioda mrugała bez przerwy.
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-12-2008, 16:08   

jak mrugala to raczej spoko....
_________________

 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2008, 18:30   

Rajek ma rację nie masz błędów skoro cały czas mruga jednostajnie.
Pozdrawiam
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 09-12-2008, 19:22   

Ale mrugać zaczęła dopiero po podłączeniu odwrotnym - kabelek z opornikiem (przylutowanym do dłuższego styku diody) podłączony do styku górnego lewego kostki, a drugi kabelek - bez opornika - do dolnego prawego styku kostki. Po podłączeniu takim : "pin z opornikiem to minus wpinasz go na samym dole po prawej stronie kostki drugi do 1 od góry po lewej stronie" nic się nie działo.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-12-2008, 21:22   

kolego - dioda przewodzi tylko w jednym kierunku (w kazdym razie zwykla i sprawna LED)
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 09-12-2008, 21:39   

Zatem, jeśli dioda mruga jednostajnie to oznacza brak błędów? Jak wcześniej pisałem taka sytuacja miała miejsce gdy podłączyłem kabelek z opornikiem wyprowadzony z dłuższego końca diody do styku górnego lewego kostki, a nie do dolnego prawego - no chyba że pomyliłem końce diody i opornik dałem nie do tego końca - sprawdzę
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-12-2008, 21:50   

jak mruga jednostajnie - wszystko ok
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-12-2008, 23:26   

Dioda ma mrugać mniej wiecej z taką częstotliwością jak wychylenia lub tykanie wskazówek na mierniku. Sorry za jakość ale to miałem pod ręką
http://www.youtube.com/watch?v=4HDvNZn1zlg
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.