Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Klekotanie na wysokich obrotach, rozgrzany silnik
Autor Wiadomość
matuszkaa 
Forumowicz
matuszkaa


Auto: Carisma 1.6 2000r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-12-2008, 23:00   [Cari 1.6] Klekotanie na wysokich obrotach, rozgrzany silnik

Witam wszystkich po raz pierwszy.
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Carismy 1.6 2000r.
Jak kupowałem generalnie wszystko było ok, jazda testowa super wszystko pięknie.
Ostatnio na wysokich obrotach zaczęły dobiegać do mnie odgłosy klekotania pewnie to zawory.
Przewertowałem forum ale tam jeśli chodzi o klekotanie to najwięcej mają do powiedzenia posiadacze 1.8 GDI  a ja chciałbym się dowiedzieć jak sprawa wygląda przy silnikach 1.6 po lifcie.
Czy ktoś z was może regulował zawory i ma doświadczenia jak to się odbywa ?
W warsztatach do których dzwoniłem ceny wahają się od 50 do 150 PLN. Koleś który chciał 150 PLN twierdzi że tam są jakieś „płytki” które musi zmierzyć aby m mógł dokupić odpowiednie.
Spotkałem się też z opinią że zawory są samoregulujące.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź
Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-12-2008, 08:44   

Hydrauliczne kasowniki luzów zaworowych są w silniku 4G93 GDI, a ty masz 4G92 MPI. Powinieneś mieć zwykłą regulację mechaniczną, właśnie za te 50 PLN. Nie omieszkaj przypomnieć mechanikowi, że zawory w Mitsubishi ustawia się tylko na gorącym silniku. Luz zaworów ssących to 0,20mm, luz zaworów wydechowych 0,30mm.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
matuszkaa 
Forumowicz
matuszkaa


Auto: Carisma 1.6 2000r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-12-2008, 02:39   

Byłem na regulacji zaworów i nic nie pomogło :/
W warsztacie powiedzieli że były dobrze ustawione.
Klekot nadal pozostał, zasugerowali mi że to mogą być panewki ale żeby to sprawdzić to muszą rozebrać kilka rzeczy więc na razie odpuściłem.
Ktoś z waz może spotkał się ze stukami w silniku spowodowanymi panewkami ??
 
 
Jarek1970 
Nowy Forumowicz
mitsubishi again

Auto: Carisma 1.9 DI-D `03 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Direct from Hell
Wysłany: 28-12-2008, 14:50   

Zbyt uboga mieszanka powoduje stukoty , zły kąt wyprzedzenia zapłonu również ,....nie mam więcej pomysłow ...a panewki ? ...mało wątpliwe ...jaki przebieg ?
_________________
Cari 1.6 2001 Classic
Cari 1.9 DI-D 2003 Elegance
 
 
matuszkaa 
Forumowicz
matuszkaa


Auto: Carisma 1.6 2000r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-12-2008, 08:37   

Mieszanka raczej odpada tankowałem na różnych stacjach, przebieg 157tys, po nowym roku podjadę do innego mechanika zobaczymy co powie
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2008, 13:20   

swoja drogą jaki masz olej, firma, klasa, ile tys km na nim przejechane ?
 
 
matuszkaa 
Forumowicz
matuszkaa


Auto: Carisma 1.6 2000r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-12-2008, 11:43   

Lotos 10W40 jakieś 500 km po wymianie, na starym było to samo.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2008, 13:42   

matuszkaa napisał/a:
Lotos 10W40 jakieś 500 km po wymianie, na starym było to samo.

nie mówie, ze to jest przyczyna, ale ten olej to sie nie nadaje ani na grilla, ani do samochodu,
w poprzednim aucie jak raz zalałem lotosa to po 2tys odgłosy były takie, że
klepało jak by silnik chciał się rozpaść, a to co wylałem nie przypominało
oleju tylko czarną wodę - więc już do myślenia daje jak szybko straciło właściwości smarownicze,
jak szybko wlałem tak szybko wylałem, i powiedziałem sobie nigdy więcej,

na mobilu czy castrolu głosniejsza praca była odczuwalna dopiero po 7-9 tys km,
obecnie w cari latam na Valvoline 10w-40 i przy szczelnym wydechu
na wolnych obrotach silnika prawie nie słychać a wkręcajac pod czerwona linię
pracuje bardzo kulturalnie, 4g92 to dość udana konstrukcja,
która przy regularnych czynnościach eksploatacyjnych ma ogromną żywotnosc bez zgrzytów
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-12-2008, 15:40   

leser napisał/a:
ale ten olej to sie nie nadaje ani na grilla, ani do samochodu,

Taaaa....Jakoś nie nie zauważyłem żeby silniki pracujące na lotosie chodziły głośniej lub gorzej.
_________________

 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2008, 16:46   

tomekrvf napisał/a:
leser napisał/a:
ale ten olej to sie nie nadaje ani na grilla, ani do samochodu,

Taaaa....Jakoś nie nie zauważyłem żeby silniki pracujące na lotosie chodziły głośniej lub gorzej.

zależy do czego lejesz i jakim próbom jest poddawany olej
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2009, 15:02   

leser napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
leser napisał/a:
ale ten olej to sie nie nadaje ani na grilla, ani do samochodu,

Taaaa....Jakoś nie nie zauważyłem żeby silniki pracujące na lotosie chodziły głośniej lub gorzej.

zależy do czego lejesz i jakim próbom jest poddawany olej


I z jakiego źródła pochodził ten lotos :D

Pewnym autem zrobiliśmy ponad 300 tys. km od nowości na "gamie lotosa" tj. począwszy od 5W40 do 15W40
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-01-2009, 15:46   

leser napisał/a:
zależy do czego lejesz i jakim próbom jest poddawany olej

Passat 1.6, Skoda Octavia, Mazda 626 2.5 V6, Mazda 323 upalana na KJSach
_________________

 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2009, 16:07   

tomekrvf napisał/a:
leser napisał/a:
zależy do czego lejesz i jakim próbom jest poddawany olej

Passat 1.6, Skoda Octavia, Mazda 626 2.5 V6, Mazda 323 upalana na KJSach

słyszalne objawy najczęsciej są przy wrażliwej hydraulice zaworów,
natomiast już czysto techniczne parametry to kwestia testów,
jak miałem bmw poprzedni właściciel zalał swieżo lotosa, zakupiłem auto
po wkręceniu kilka razy do 7k rpm lotos nie spełniał minimum wymogów,
po 1500km zmieniłem na inny i problem nie występował
a Ty robiłeś testy bibułkowe ?

Podsumowując, ja sie zraziłem i wole zapłacić 2x więcej i mieć głowe spokojną.
Swoją drogą w carismie z tematu nie ma hydrauliki,
a silnik raczej nie jest do pałowania więc tylko zaznaczyłem możliwość faktu,
a nie stwierdziłem konkretu, bo nikt tu na forum wróżką nie jest ;)
(chyba nie :D )
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2009, 16:21   

Wracając do tematu: "klekotanie na wysokich obrotach" - wróżką z całą pewnością nie jestem :D ale i tak dobrze to nie wróży
Zmiana oliwy na inną w tym przypadku troszkę mi przypomina ( bez urazy ) =>reanimację nieboszczyka :wink:

PS. ogólnie warto, żebyś sprawdził ciśnienie w układzie smarowania - często może być bardzo błahy powód ( np. wadliwy zaworek upustowy na pompie ). Czy masz zastosowany filtr oleju z zaworkiem?
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2009, 16:25   

jaceksu25 napisał/a:
Wracając do tematu: "klekotanie na wysokich obrotach" - wróżką z całą pewnością nie jestem :D ale i tak dobrze to nie wróży

możesz mieć rację

jaceksu25 napisał/a:
=>reanimację nieboszczyka :wink:

w końcu po sylwestrze to bardzo popularne zjawisko
wiele osób poległo, ale już powoli wracają do siebie :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.