[E54A 2.0 V6] Nowy Galant w dziale Galant :) |
Autor |
Wiadomość |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 12-12-2008, 21:06 [E54A 2.0 V6] Nowy Galant w dziale Galant :)
|
|
|
Witam
Jestem na forum juz jakiś czas ..... i tak sie stało że kupiłem wczoraj Galanta E54A z silnikiem 2.0 V6 24v w automacie ..... jestem bardzo zadowolony z zakupu to dzięki mojej kochanej Narzeczonej która przemówiła mi do rozumu .......
ale mam troszkę pytanek na temat Galanta (wcześniej jeździłem Coltem i nie było pytań ,a tu troszkę techniki i się człowiek gubi )
1. daje kilka fotek
2. oto moje kilka pytanek
do czego służy ten oto guzik ????
do czego służy kolejny guzik i te dwa dodatkowe biegi ??? (pierwszy raz mam automat i nie wiem )
Pierwszy guzik jest od tylniej wycieraczki , a drugi "CRUISE" właśnie od czego (to chyba ma cos wspólnego z tą wajchą na kierownicy .... jak to uruchomić ????) ??? , trzeci "TCL" też nie wiem o co biega ???
od czego są te kontrolki ???? (jak włączm guzik TCL to zapala się jedna , a potem druga ??
od czego są te kabelki ????? są umieszczone z tyłu po prawej stronie w bagażniku ????? ( jeden wygląda tak jak kabel sieciowy - RJ45 ,a drugi jak od komputera - COM )
I ostatnie
mam klimatyzację i jest sprawna ale gdzie znajduje się jakiś filtr kabinowy od tej klimy ???
Tak ogólnie to fajna bryka
Potem wrzucę jeszcze kilka fotek w lepszej jakości bo te były robione super telefonem NOKIA E50
Pozdrawiam
ps . te wieśniackie kołpaki już wywaliłem na śmietnik |
|
|
|
 |
Pawcio21
Mitsumaniak

Auto: Mitsibishi Galant 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 52 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 13-12-2008, 12:24
|
|
|
No gratuluje zakupu Wyśmienite autko, ja mam takie samo tylko sedan i manual więc Ci nie powiem nic o tych przełącznikach związanych z automatem niestety. Ale wiem co to jest ten TCL. To jest kontrola trakcji tez mam ja Pierwsze przyciśnięcie tego przycisku w funkcji off, wtedy system działa w ten sposób że nie blokuje gazu w zakrącie z dodaniem gazu ale blokuje poślizg koła przy ruszaniu nie zapiszczy za długo przynajmniej kolejne przycisnięcie tego przycisku to całkowite wyłaczenie systemu TCL czyli mozma gume palić przy ruszaniu i w zakrecie natomiast gdy właczysz TCL (włacze sie tym samym przeciskiem tylko troche wyżej nad off) Jeżeli nawet wyłaczysz TCL całkowicie to przy następnym uruchomieniu silnika samo sie i tak włączy to takie zabezpieczenie. Ogólnie żadko sie to wyłacza do i po co to jest bardzo potrzebne zabezpieczenie dzieki niemu mozna troche szybciej wchodzic w zakręty bo i tak komputer za nas troche myśli wtedy i ewentualnie odetnie napęd chwilowo;) Mysle że wyczerpałem ten temat Zycze powodzenia w użytkowaniu autka ja swojego bym na nic nie zamienił nigdy Pozdrawiam
[ Dodano: 13-12-2008, 12:26 ]
Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to w tych wersjach 94. nie było takiego czegoś dopiero sie ukazały w modelach po 96 roku.(przynajmniej mniejszy wydatek ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-12-2008, 12:54
|
|
|
Jeśli chodzi o przycisk "cruise",to nic innego jak tempomat
Włączasz go,przyciskasz wajchę po prawej stronie kiery na dół.
Zapala się zielona kontrolka na tablicy.
Tempomat przejął sterowanie.
Wajcha do góry,dodajesz gazu.
Na dół,ujmujesz gazu.
do siebie,wyłączasz go.
Przyciśnięcie hamulca wyłączy go,ale wajcha do góry,i wraca do poprzedniej prędkości.
Dodanie gazu powoduje przyspieszenie,ale nie rozłącza tempomatu,więc
po puszczeniu pedału gazu wróci do ostatniej prędkości.
To tyle
Diabelska maszyna |
_________________
 |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 13-12-2008, 12:57
|
|
|
Ten przycisk na dźwigni zmiany biegów włącza i wyłącza tzw. overdrive czyli w tym przypadku 4 bieg. Domyślnie jest włączony ale jak będziesz jechał np. w górach i skrzynia zacznie za bardzo wachlować pomiędzy 3 i 4 to wystarczy to wcisnąć i będzie jechać na 3. Można go również używać do wyprzedzania wcisnąć wcześniej skrzynia zbije z 4 na 3 i ognia.
Natomiast na skrzyni tryb 2 to biegi tylko 1 i 2, a tryb L to tylko bieg pierwszy (przydatne w korkach).
Przycisk Auto to normalny tryb automatyczny, a Holdem można sobie przytrzymać bieg np. przy wyprzedzaniu.
Jednak do wyprzedzania to radzę zapoznaj się z kickdownem to przycisk pod pedałem gazu, jak działa zobaczysz.
[ Dodano: 13-12-2008, 13:04 ]
A te kable to może od jakiegoś sprzętu audio. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13-12-2008, 16:27
|
|
|
Właśnie dzisiaj przetestowałem ten kickdown i muszę powiedzieć że się wystraszyłem nawet mojego byłego GTi-ka nie cisłem do takich obrotów ..... buta ma ... i to niezłego ..
te kable chyba nie są od audio ...... może od jakiegoś komputera ????
jutro mam wolne to zobacze gdzie prowadzą .... bo bardzo mnie to interesuję
dzięki za wszystkie podpowiedzi
teraz juz wszystko wiem
super autko ten GALANT
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
KrzychoP
Mitsumaniak krzychop
Auto: Galant E54A 1995 2.0 V6-24
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-12-2008, 16:53
|
|
|
Do wypowiedzi siudii dodam jeszcze, że A/T Mode na Hold przydaje się przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni. Na wybieraku w pozycji "D" lub "L" powoduje ruszanie z 2 biegu, a przez to mniejszy moment na kołach. Po ruszeniu przełączamy na Auto pomiędzy 20 i 40 km/h. |
_________________ Taki duży chłopak, a z miśkiem. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16-12-2008, 11:04
|
|
|
rzeczywiście na śliskiej nawierzchni przydaję się ten guzik
caly czas zadziwia mnie ten GALANT wczoraj wieczorem odkryłem w bagażniku : apteczke niemiecką (prawdziwą apteczkę nie taką z TESCO ) na pełnym wypasie , trójkąt i....... zbiorniczek spriskiwacza tylniej szyby ( oczywiście napełniłem do pełna ) ..... koło zapasowe , podnośnik , rękawiczki , klucze , lejek do benzyny .... ( i co dziwne nic nie używane , nówki nie śmigane troszkę to dziwne )
ale dalej nie wiem co to za kabelki ???? przypuszczam że od radia CB ..... ale gdzie to CB było zamontowane ???? w środku koło deski rozdzielczej nie ma śladu ????
Pozdrawia was zadowolony użytkownik GALANTA |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-12-2008, 11:31
|
|
|
szpala85 napisał/a: | ale gdzie to CB było zamontowane ???? w środku koło deski rozdzielczej nie ma śladu ????
|
Może było w schowku? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-12-2008, 16:49
|
|
|
szpala85 napisał/a: | :D rzeczywiście na śliskiej nawierzchni przydaję się ten guzik
caly czas zadziwia mnie ten GALANT wczoraj wieczorem odkryłem w bagażniku : apteczke niemiecką (prawdziwą apteczkę nie taką z TESCO ) na pełnym wypasie , trójkąt i....... zbiorniczek spriskiwacza tylniej szyby ( oczywiście napełniłem do pełna ) ..... koło zapasowe , podnośnik , rękawiczki , klucze , lejek do benzyny .... ( i co dziwne nic nie używane , nówki nie śmigane troszkę to dziwne )
Pozdrawia was zadowolony użytkownik GALANTA |
Sigma by Cię tak samo zadziwiała (te same zabawki) tylko ma więcej plastikowego drewna na desce |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-12-2008, 09:56
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | Może było w schowku? |
już wiem gdzie było
koło radia po prawej stronie widać takie wgłębienie ( tak jakby była tam jakaś blaszka mocująca czy cuś takiego ) tam musiało być CB eureka
Cytat: | Sigma by Cię tak samo zadziwiała (te same zabawki) tylko ma więcej plastikowego drewna na desce |
Na pewno i gdyby w tym okresie kiedy kupowałem GALANTA pojawiła się Przyzwoita SIGMA .... kupił bym SIGMĘ bo dalej uważam to auto za wyjątkowe i wspaniałe
ale GALANT też niczego sobie .... jeździ się fajnie ,cichutko , nic nie stuka , nie piszczy , skrzypi .... pali tyle samo benzyny co SIGMA ...... wkońcu tez V6
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-12-2008, 09:59
|
|
|
szpala85 napisał/a: | czekoladka_1981 napisał/a: | Może było w schowku? |
już wiem gdzie było
koło radia po prawej stronie [url=http://img261.images....th.jpg]Obrazek[/URL] widać takie wgłębienie ( tak jakby była tam jakaś blaszka mocująca czy cuś takiego ) tam musiało być CB eureka
Cytat: | Sigma by Cię tak samo zadziwiała (te same zabawki) tylko ma więcej plastikowego drewna na desce |
Na pewno i gdyby w tym okresie kiedy kupowałem GALANTA pojawiła się Przyzwoita SIGMA .... kupił bym SIGMĘ bo dalej uważam to auto za wyjątkowe i wspaniałe
ale GALANT też niczego sobie .... jeździ się fajnie ,cichutko , nic nie stuka , nie piszczy , skrzypi .... pali tyle samo benzyny co SIGMA ...... wkońcu tez V6
Pozdrawiam |
To fajnie że póki co jesteś zadowolony. Oby tak dalej i jak najmniej problemów. Ale ze spalaniem przesadzasz chyba trochę. Myślę że do 20 w miescie to nie dobijesz . To jest jednak trochę lżejsze auto no i silnik też o 50% mniejszy. Z trasą to różnie ale też pewnie max 10 litrów (Sigma 12). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
JacekOlowiak
Mitsumaniak madafakir

Auto: Galant 2.0 V6 24v 1996r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 19-12-2008, 13:01
|
|
|
wrrrr.... chcę taki! jak się nazywa taka wersja nadwozia? |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 19-12-2008, 20:14
|
|
|
JacekOlowiak napisał/a: | wrrrr.... chcę taki! jak się nazywa taka wersja nadwozia? |
Były tylko sedany i hatchbacki, więc strzelam, że hatchback. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-12-2008, 13:18
|
|
|
Witam ponownie
mam znowu kilka pytanek ..
1* rano jak odpalam gala (jest zimno i mroźno brrr..... ) to w silniku coś stuka .... ale jak się silnik rozgrzeje to przestaje stukać i tak fajnie mruczy (a czasami nawet nie słychać że silnik chodzi i już raz mi się zdarzyło że odpaliłem go jeszcze raz na uruchomionym silniku ) ......
i tak czy to normalne że stuka i potem przestaje ????
2* raz mi się zdarzyło że po uruchomieniu auta migała lampka TCL OFF ...... ale teraz już nie miga i jest wszystko OK TCL działa ABS działa ......
czy zignorować to miganie czy lepiej coś zacząć przeciwdziałać abym się nie zdziwił ???
3* jak jadę w dłuższą podróż i trzymam pedał gazu w jednym miejscu przez dłuższy czas to sporadycznie (ale ...) zapala sie kontrolka silnika "check engine" ..... jak dodam gazu to przestaję świecić (jak jadę na tempomacie ze stałą prędkością to jest wszystko OK) ...
co to może być ..... ignorować ... czy przeciwdziałać ....
wszystkie te problemiki/nieproblemiki mi nie przeszkadzają po po prostu tak z czystej ciekawości się pytam
Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku !!! |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 29-12-2008, 15:51
|
|
|
szpala85 napisał/a: | 1* rano jak odpalam gala (jest zimno i mroźno brrr..... ) to w silniku coś stuka .... ale jak się silnik rozgrzeje to przestaje stukać i tak fajnie mruczy (a czasami nawet nie słychać że silnik chodzi i już raz mi się zdarzyło że odpaliłem go jeszcze raz na uruchomionym silniku ) ......
i tak czy to normalne że stuka i potem przestaje ???? |
Pewnie to będą słynne popychacze. Jeżeli cyka tylko na zimnym silniku i po chwili przestaje to nie ma się co martwić bo "ten typ tak ma". Można z tym walczyć jest na forum klika tematów odnośnie "cykania".
szpala85 napisał/a: | 3* jak jadę w dłuższą podróż i trzymam pedał gazu w jednym miejscu przez dłuższy czas to sporadycznie (ale ...) zapala sie kontrolka silnika "check engine" ..... jak dodam gazu to przestaję świecić (jak jadę na tempomacie ze stałą prędkością to jest wszystko OK) ...
co to może być ..... ignorować ... czy przeciwdziałać .... |
Mam to samo co prawda w oplu ale zawsze. Szczególnie jadąc na LPG na 5 biegu na stosunkowo niskich obrotach check zapala się nie często lecz dość regularnie, ja to traktuje jako skutek uboczny gazu, kilka lat z tym jeżdżę i nic się nie dzieje, ciężko to nawet zdiagnozować bo zapala się tylko podczas jazdy wystarczy ruszyć pedałem gazu i gaśnie. |
|
|
|
 |
|