Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Nowy Galant w dziale Galant :)
Autor Wiadomość
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
  Wysłany: 12-12-2008, 21:06   [E54A 2.0 V6] Nowy Galant w dziale Galant :)

Witam
Jestem na forum juz jakiś czas ..... i tak sie stało że kupiłem wczoraj Galanta E54A z silnikiem 2.0 V6 24v w automacie :) ..... jestem bardzo zadowolony z zakupu :) to dzięki mojej kochanej Narzeczonej która przemówiła mi do rozumu :biggrin: .......

ale mam troszkę pytanek na temat Galanta (wcześniej jeździłem Coltem i nie było pytań ,a tu troszkę techniki i się człowiek gubi :oops: )

1. daje kilka fotek :)



2. oto moje kilka pytanek :)

do czego służy ten oto guzik ????


do czego służy kolejny guzik i te dwa dodatkowe biegi ??? (pierwszy raz mam automat i nie wiem :oops: )



Pierwszy guzik jest od tylniej wycieraczki , a drugi "CRUISE" właśnie od czego (to chyba ma cos wspólnego z tą wajchą na kierownicy .... jak to uruchomić ????) ??? , trzeci "TCL" też nie wiem o co biega ???


od czego są te kontrolki ???? (jak włączm guzik TCL to zapala się jedna , a potem druga ??



od czego są te kabelki ????? są umieszczone z tyłu po prawej stronie w bagażniku ????? ( jeden wygląda tak jak kabel sieciowy - RJ45 ,a drugi jak od komputera - COM )


I ostatnie :)

mam klimatyzację i jest sprawna ale gdzie znajduje się jakiś filtr kabinowy od tej klimy ???

Tak ogólnie to fajna bryka :twisted:
Potem wrzucę jeszcze kilka fotek w lepszej jakości bo te były robione super telefonem NOKIA E50 :lol:

Pozdrawiam


ps . te wieśniackie kołpaki już wywaliłem na śmietnik :finga:
 
 
Pawcio21 
Mitsumaniak


Auto: Mitsibishi Galant 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 52
Skąd: Mielec
Wysłany: 13-12-2008, 12:24   

No gratuluje zakupu :) Wyśmienite autko, ja mam takie samo tylko sedan i manual więc Ci nie powiem nic o tych przełącznikach związanych z automatem niestety. Ale wiem co to jest ten TCL. To jest kontrola trakcji tez mam ja Pierwsze przyciśnięcie tego przycisku w funkcji off, wtedy system działa w ten sposób że nie blokuje gazu w zakrącie z dodaniem gazu ale blokuje poślizg koła przy ruszaniu nie zapiszczy za długo przynajmniej :) kolejne przycisnięcie tego przycisku to całkowite wyłaczenie systemu TCL czyli mozma gume palić przy ruszaniu i w zakrecie :biggrin: natomiast gdy właczysz TCL (włacze sie tym samym przeciskiem tylko troche wyżej nad off) Jeżeli nawet wyłaczysz TCL całkowicie to przy następnym uruchomieniu silnika samo sie i tak włączy to takie zabezpieczenie. Ogólnie żadko sie to wyłacza do i po co to jest bardzo potrzebne zabezpieczenie dzieki niemu mozna troche szybciej wchodzic w zakręty bo i tak komputer za nas troche myśli wtedy i ewentualnie odetnie napęd chwilowo;) Mysle że wyczerpałem ten temat :biggrin: Zycze powodzenia w użytkowaniu autka ja swojego bym na nic nie zamienił nigdy :mrgreen: Pozdrawiam

[ Dodano: 13-12-2008, 12:26 ]
Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to w tych wersjach 94. nie było takiego czegoś dopiero sie ukazały w modelach po 96 roku.(przynajmniej mniejszy wydatek ) :)
_________________

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-12-2008, 12:54   

Jeśli chodzi o przycisk "cruise",to nic innego jak tempomat :D

Włączasz go,przyciskasz wajchę po prawej stronie kiery na dół.
Zapala się zielona kontrolka na tablicy.
Tempomat przejął sterowanie.
Wajcha do góry,dodajesz gazu.
Na dół,ujmujesz gazu.
do siebie,wyłączasz go.

Przyciśnięcie hamulca wyłączy go,ale wajcha do góry,i wraca do poprzedniej prędkości.

Dodanie gazu powoduje przyspieszenie,ale nie rozłącza tempomatu,więc
po puszczeniu pedału gazu wróci do ostatniej prędkości.

To tyle :D

Diabelska maszyna :twisted: :twisted: :twisted:
_________________

 
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 13-12-2008, 12:57   

Ten przycisk na dźwigni zmiany biegów włącza i wyłącza tzw. overdrive czyli w tym przypadku 4 bieg. Domyślnie jest włączony ale jak będziesz jechał np. w górach i skrzynia zacznie za bardzo wachlować pomiędzy 3 i 4 to wystarczy to wcisnąć i będzie jechać na 3. Można go również używać do wyprzedzania wcisnąć wcześniej skrzynia zbije z 4 na 3 i ognia.
Natomiast na skrzyni tryb 2 to biegi tylko 1 i 2, a tryb L to tylko bieg pierwszy (przydatne w korkach).
Przycisk Auto to normalny tryb automatyczny, a Holdem można sobie przytrzymać bieg np. przy wyprzedzaniu.
Jednak do wyprzedzania to radzę zapoznaj się z kickdownem to przycisk pod pedałem gazu, jak działa zobaczysz.

[ Dodano: 13-12-2008, 13:04 ]
A te kable to może od jakiegoś sprzętu audio.
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 13-12-2008, 16:27   

Właśnie dzisiaj przetestowałem ten kickdown i muszę powiedzieć że się wystraszyłem :twisted: nawet mojego byłego GTi-ka nie cisłem do takich obrotów :twisted: ..... buta ma ... i to niezłego .. :twisted:

te kable chyba nie są od audio ...... może od jakiegoś komputera ????
jutro mam wolne to zobacze gdzie prowadzą .... bo bardzo mnie to interesuję :wink:

dzięki za wszystkie podpowiedzi :D
teraz juz wszystko wiem :D

super autko ten GALANT 8)

Pozdrawiam
 
 
KrzychoP 
Mitsumaniak
krzychop

Auto: Galant E54A 1995 2.0 V6-24
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-12-2008, 16:53   

Do wypowiedzi siudii dodam jeszcze, że A/T Mode na Hold przydaje się przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni. Na wybieraku w pozycji "D" lub "L" powoduje ruszanie z 2 biegu, a przez to mniejszy moment na kołach. Po ruszeniu przełączamy na Auto pomiędzy 20 i 40 km/h.
_________________
Taki duży chłopak, a z miśkiem.
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-12-2008, 11:04   

:D rzeczywiście na śliskiej nawierzchni przydaję się ten guzik :D

caly czas zadziwia mnie ten GALANT 8) wczoraj wieczorem odkryłem w bagażniku : apteczke niemiecką (prawdziwą apteczkę nie taką z TESCO :mrgreen: ) na pełnym wypasie , trójkąt i....... zbiorniczek spriskiwacza tylniej szyby :mrgreen: ( oczywiście napełniłem do pełna ) ..... koło zapasowe , podnośnik , rękawiczki , klucze , lejek do benzyny :D .... ( i co dziwne nic nie używane , nówki nie śmigane :) troszkę to dziwne :wink: )

ale dalej nie wiem co to za kabelki ???? przypuszczam że od radia CB ..... ale gdzie to CB było zamontowane ???? w środku koło deski rozdzielczej nie ma śladu ????

Pozdrawia was zadowolony użytkownik GALANTA :P
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 17-12-2008, 11:31   

szpala85 napisał/a:
ale gdzie to CB było zamontowane ???? w środku koło deski rozdzielczej nie ma śladu ????

Może było w schowku?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-12-2008, 16:49   

szpala85 napisał/a:
:D rzeczywiście na śliskiej nawierzchni przydaję się ten guzik :D

caly czas zadziwia mnie ten GALANT 8) wczoraj wieczorem odkryłem w bagażniku : apteczke niemiecką (prawdziwą apteczkę nie taką z TESCO :mrgreen: ) na pełnym wypasie , trójkąt i....... zbiorniczek spriskiwacza tylniej szyby :mrgreen: ( oczywiście napełniłem do pełna ) ..... koło zapasowe , podnośnik , rękawiczki , klucze , lejek do benzyny :D .... ( i co dziwne nic nie używane , nówki nie śmigane :) troszkę to dziwne :wink: )

Pozdrawia was zadowolony użytkownik GALANTA :P


Sigma by Cię tak samo zadziwiała (te same zabawki) tylko ma więcej plastikowego drewna na desce :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-12-2008, 09:56   

czekoladka_1981 napisał/a:
Może było w schowku?


już wiem gdzie było :)
koło radia po prawej stronie widać takie wgłębienie ( tak jakby była tam jakaś blaszka mocująca czy cuś takiego :) ) tam musiało być CB :mrgreen: eureka :mrgreen:

Cytat:
Sigma by Cię tak samo zadziwiała (te same zabawki) tylko ma więcej plastikowego drewna na desce :)


Na pewno :) i gdyby w tym okresie kiedy kupowałem GALANTA pojawiła się Przyzwoita SIGMA .... kupił bym SIGMĘ :) bo dalej uważam to auto za wyjątkowe i wspaniałe :wink:
ale GALANT też niczego sobie .... jeździ się fajnie ,cichutko , nic nie stuka , nie piszczy , skrzypi .... pali tyle samo benzyny co SIGMA :biggrin: ...... wkońcu tez V6 :biggrin:

Pozdrawiam
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-12-2008, 09:59   

szpala85 napisał/a:
czekoladka_1981 napisał/a:
Może było w schowku?


już wiem gdzie było :)
koło radia po prawej stronie [url=http://img261.images....th.jpg]Obrazek[/URL] widać takie wgłębienie ( tak jakby była tam jakaś blaszka mocująca czy cuś takiego :) ) tam musiało być CB :mrgreen: eureka :mrgreen:

Cytat:
Sigma by Cię tak samo zadziwiała (te same zabawki) tylko ma więcej plastikowego drewna na desce :)


Na pewno :) i gdyby w tym okresie kiedy kupowałem GALANTA pojawiła się Przyzwoita SIGMA .... kupił bym SIGMĘ :) bo dalej uważam to auto za wyjątkowe i wspaniałe :wink:
ale GALANT też niczego sobie .... jeździ się fajnie ,cichutko , nic nie stuka , nie piszczy , skrzypi .... pali tyle samo benzyny co SIGMA :biggrin: ...... wkońcu tez V6 :biggrin:

Pozdrawiam


To fajnie że póki co jesteś zadowolony. Oby tak dalej i jak najmniej problemów. Ale ze spalaniem przesadzasz chyba trochę. Myślę że do 20 w miescie to nie dobijesz :) . To jest jednak trochę lżejsze auto no i silnik też o 50% mniejszy. Z trasą to różnie ale też pewnie max 10 litrów (Sigma 12).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
JacekOlowiak 
Mitsumaniak
madafakir


Auto: Galant 2.0 V6 24v 1996r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 57
Skąd: Starachowice
Wysłany: 19-12-2008, 13:01   

wrrrr.... :) chcę taki! jak się nazywa taka wersja nadwozia? :)
 
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 19-12-2008, 20:14   

JacekOlowiak napisał/a:
wrrrr.... :) chcę taki! jak się nazywa taka wersja nadwozia? :)

Były tylko sedany i hatchbacki, więc strzelam, że hatchback. :)
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-12-2008, 13:18   

Witam ponownie :)
mam znowu kilka pytanek :P ..

1* rano jak odpalam gala (jest zimno i mroźno brrr..... ) to w silniku coś stuka .... ale jak się silnik rozgrzeje to przestaje stukać i tak fajnie mruczy (a czasami nawet nie słychać że silnik chodzi :wink: i już raz mi się zdarzyło że odpaliłem go jeszcze raz na uruchomionym silniku :oops: ) ......
i tak czy to normalne że stuka i potem przestaje ????
2* raz mi się zdarzyło że po uruchomieniu auta migała lampka TCL OFF ...... ale teraz już nie miga i jest wszystko OK TCL działa ABS działa ......
czy zignorować to miganie czy lepiej coś zacząć przeciwdziałać abym się nie zdziwił ???
3* jak jadę w dłuższą podróż i trzymam pedał gazu w jednym miejscu przez dłuższy czas to sporadycznie (ale ...) zapala sie kontrolka silnika "check engine" ..... jak dodam gazu to przestaję świecić (jak jadę na tempomacie ze stałą prędkością to jest wszystko OK) ...
co to może być ..... ignorować ... czy przeciwdziałać .... :roll:

wszystkie te problemiki/nieproblemiki mi nie przeszkadzają po po prostu tak z czystej ciekawości się pytam 8)

Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku !!!
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 29-12-2008, 15:51   

szpala85 napisał/a:
1* rano jak odpalam gala (jest zimno i mroźno brrr..... ) to w silniku coś stuka .... ale jak się silnik rozgrzeje to przestaje stukać i tak fajnie mruczy (a czasami nawet nie słychać że silnik chodzi :wink: i już raz mi się zdarzyło że odpaliłem go jeszcze raz na uruchomionym silniku :oops: ) ......
i tak czy to normalne że stuka i potem przestaje ????

Pewnie to będą słynne popychacze. Jeżeli cyka tylko na zimnym silniku i po chwili przestaje to nie ma się co martwić bo "ten typ tak ma". Można z tym walczyć jest na forum klika tematów odnośnie "cykania".

szpala85 napisał/a:
3* jak jadę w dłuższą podróż i trzymam pedał gazu w jednym miejscu przez dłuższy czas to sporadycznie (ale ...) zapala sie kontrolka silnika "check engine" ..... jak dodam gazu to przestaję świecić (jak jadę na tempomacie ze stałą prędkością to jest wszystko OK) ...
co to może być ..... ignorować ... czy przeciwdziałać .... :roll:

Mam to samo co prawda w oplu ale zawsze. Szczególnie jadąc na LPG na 5 biegu na stosunkowo niskich obrotach check zapala się nie często lecz dość regularnie, ja to traktuje jako skutek uboczny gazu, kilka lat z tym jeżdżę i nic się nie dzieje, ciężko to nawet zdiagnozować bo zapala się tylko podczas jazdy wystarczy ruszyć pedałem gazu i gaśnie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.