Wymiana kopułki w 4g63 |
Autor |
Wiadomość |
mrozik552 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 09:54 Wymiana kopułki w 4g63
|
|
|
Witam, temat moze nie jest skomplikowany dla Was Mitsumaniaków, ale dla mnie jak najbardziej, otóz po podniesieniu maski nie dało się niezauważyć iskier z kopułki. Zabrałem się do wykrecenia tego całego ustrojstwa, udało się bez problemu, już się ucieszyłem, a tu ... nie mogę tego wyjąć spod tego całego tunelu w jakim ją zainstalowano. Proszę o pomoc czy do wyjęcia tego potrzeba jest jeszcze coś odkręcić, czy jakoś to wychodzi i mam probować dalej sposobem na siłe??
Proszę o pomoc ba na dwóch garach jazda to niemały problem:((
[ Dodano: 15-12-2008, 15:42 ]
dowiedzialem sie ze ta kopułka jest razem z cewka i kosztuje krocie, czy to prawda?? mozna wymienic tylko kopułke czy nie??
pomocy... |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2008, 19:32
|
|
|
To DOHC, tam nie ma kopułki tylko układ cewek i transistor coś tam. Obie części mocowane razem na dwie śrubki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mrozik552 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:10 :(
|
|
|
Czyli jedyne co to wymienić całość? ... o jejku a co do demontażu to trzeba odkręcać te rury obok?
dzieki za pomoc
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2008, 20:52
|
|
|
Nie wiem o co dokładnie chodzi, ale obie części przykręcone są po prawej stronie kolektora dolotowego (w tym tunelu), patrząc od przodu auta. Odkręcasz śrubki i masz zdjęte obie części. Znalazłem na alledrogo.pl ten transistor nówka za...650 zł Cewek nie widziałem, tylko w używkach.
P.S. Napisałeś o iskrach z kopułki. Z jakiej kopułki? Masz na myśli cewki z kablami WN ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mrozik552 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:49
|
|
|
dokładnie, iskrzyło właśnie pod tym kolektorem na końcówkach przewodów WN/dokładnie pomiędzy 2 ga od góry. Sorki, że piszę o tej "kopułce" ale raczej laik jestem w tych sprawach, a probuje coś zrobić samemu, ponieważ teh Galancik już mnie zrujnował a myślisz że ten tranzystor to tez od razu trzeba zmieniać? |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 15-12-2008, 22:22
|
|
|
A może warto zacząć od sprawdzenia przewodów i świec. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2008, 22:25
|
|
|
Sprawdź omomierzem rezystancję przewodów WN, być może to tylko one już się skończyły. Transistor pack'a nie wymieniasz od ręki, jest drogi i jak pada to na amen. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mrozik552 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 22:31
|
|
|
ok jutro sprawdzę jeszcze raz przewody, co prawda czyściłem wszystko wczoraj, ale bez miernika, spróbuje jeszcze raz, gdzieś czytałem o tych rezystancjach, odszukam i zobaczę, a żeby świece wymienić to jakie mam zakupić?
dzieki za pomoc, znów pojawiła się mała iskierka nadziei, że jeszcze może być dobrze... |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2008, 23:05
|
|
|
Co do świec to już sam nie wiem. Niby BPR7ES, ktoś mówił że BPR6ES. Trudno mi jednoznacznie określić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2008, 23:59
|
|
|
BPR6ES takie świeczki wychodzą z katalogu go DOHC . |
|
|
|
 |
mrozik552 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2008, 18:43
|
|
|
Dzieki Serek, u157 i deejay, okazało się, że na jednym przewodzie nie ma przejścia i to powodowało iskrzenie na cewce. Wymieniłem i świece i przewody i Galancik śmiga - 3ma równe obroty:)
Zapraszam do odwiedzenia Olsztyna, piwko będzie sie chłodzić:) |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-12-2008, 19:43
|
|
|
BPR6ES ? Hmm, w katalogu NGK są 7-demki. Czyli grucha w katalogu. Czułem, że coś jest nie tak. Z jakiego katalogu braleś?
P.S. mrozik, nie ma sprawy. Cieszę sie, że Galancik hula teraz miedzy krawężnikami Fajny kolor. |
_________________
 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 16-12-2008, 22:06
|
|
|
Fajnie że Gal śmiga i obeszło się bez większych inwestycji.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
|