Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana kopułki w 4g63
Autor Wiadomość
mrozik552
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 09:54   Wymiana kopułki w 4g63

Witam, temat moze nie jest skomplikowany dla Was Mitsumaniaków, ale dla mnie jak najbardziej, otóz po podniesieniu maski nie dało się niezauważyć iskier z kopułki. Zabrałem się do wykrecenia tego całego ustrojstwa, udało się bez problemu, już się ucieszyłem, a tu ... nie mogę tego wyjąć spod tego całego tunelu w jakim ją zainstalowano. Proszę o pomoc czy do wyjęcia tego potrzeba jest jeszcze coś odkręcić, czy jakoś to wychodzi i mam probować dalej sposobem na siłe??

Proszę o pomoc ba na dwóch garach jazda to niemały problem:((

[ Dodano: 15-12-2008, 15:42 ]
dowiedzialem sie ze ta kopułka jest razem z cewka i kosztuje krocie, czy to prawda?? mozna wymienic tylko kopułke czy nie??
pomocy...
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-12-2008, 19:32   

To DOHC, tam nie ma kopułki tylko układ cewek i transistor coś tam. Obie części mocowane razem na dwie śrubki.
_________________

 
 
mrozik552
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 20:10   :(

Czyli jedyne co to wymienić całość? ... :( o jejku :( a co do demontażu to trzeba odkręcać te rury obok?

dzieki za pomoc
pozdrawiam
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-12-2008, 20:52   

Nie wiem o co dokładnie chodzi, ale obie części przykręcone są po prawej stronie kolektora dolotowego (w tym tunelu), patrząc od przodu auta. Odkręcasz śrubki i masz zdjęte obie części. Znalazłem na alledrogo.pl ten transistor nówka za...650 zł :D Cewek nie widziałem, tylko w używkach.

P.S. Napisałeś o iskrach z kopułki. Z jakiej kopułki? Masz na myśli cewki z kablami WN ?
_________________

 
 
mrozik552
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 21:49   

dokładnie, iskrzyło właśnie pod tym kolektorem na końcówkach przewodów WN/dokładnie pomiędzy 2 ga od góry. Sorki, że piszę o tej "kopułce" ale raczej laik jestem w tych sprawach, a probuje coś zrobić samemu, ponieważ teh Galancik już mnie zrujnował :( a myślisz że ten tranzystor to tez od razu trzeba zmieniać?
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 15-12-2008, 22:22   

A może warto zacząć od sprawdzenia przewodów i świec.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-12-2008, 22:25   

Sprawdź omomierzem rezystancję przewodów WN, być może to tylko one już się skończyły. Transistor pack'a nie wymieniasz od ręki, jest drogi i jak pada to na amen.
_________________

 
 
mrozik552
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 22:31   

ok jutro sprawdzę jeszcze raz przewody, co prawda czyściłem wszystko wczoraj, ale bez miernika, spróbuje jeszcze raz, gdzieś czytałem o tych rezystancjach, odszukam i zobaczę, a żeby świece wymienić to jakie mam zakupić?

dzieki za pomoc, znów pojawiła się mała iskierka nadziei, że jeszcze może być dobrze...
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-12-2008, 23:05   

Co do świec to już sam nie wiem. Niby BPR7ES, ktoś mówił że BPR6ES. Trudno mi jednoznacznie określić.
_________________

 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-12-2008, 23:59   

BPR6ES takie świeczki wychodzą z katalogu go DOHC .
 
 
mrozik552
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2008, 18:43   

Dzieki Serek, u157 i deejay, okazało się, że na jednym przewodzie nie ma przejścia i to powodowało iskrzenie na cewce. Wymieniłem i świece i przewody i Galancik śmiga - 3ma równe obroty:)
Zapraszam do odwiedzenia Olsztyna, piwko będzie sie chłodzić:)
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-12-2008, 19:43   

BPR6ES ? Hmm, w katalogu NGK są 7-demki. Czyli grucha w katalogu. Czułem, że coś jest nie tak. Z jakiego katalogu braleś?

P.S. mrozik, nie ma sprawy. Cieszę sie, że Galancik hula teraz miedzy krawężnikami :wink: Fajny kolor.
_________________

 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 16-12-2008, 22:06   

Fajnie że Gal śmiga i obeszło się bez większych inwestycji.
Powodzenia. :occasion5:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.