Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
E52A rozrząd
Autor Wiadomość
qss 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-12-2008, 21:42   E52A rozrząd

mam problem. mianowicie samochod mi sie dziwnie zachowywal i w koncu chcialem cos z tym zrobic ... okazalo sie ze rozrzad jest przestawiony o 1 zabek ale dzieki maksymalnemu wyprzedzeniu zaplonu jakos jezdzil bez wiekszych problemow.
po ustawieniu rozrzadu tak jak ma byc ... wszystko sie zgadza a samochod ... ciezko zapala i gasnie przy delikatnym dodaniu gazu :/ pozniej juz sie wkreca na oborty ale jego zachowanie jest bardzo podobne do tego jakie bylo przed przestawieniem rozrzadu:/ nie da sie nim jezdzic jak aparat zaplonowy jest w prawidlowym polozeniu ... dopiero jak sie go ustawi z maksymalnym wyprzedzeniem to auto jezdzi :/ prosze o pomoc ... czy ktos moze mi wyjasnic o co chodzi ?:/
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-12-2008, 23:11   

A luzy zaworów sprawdziłeś?
_________________

 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 12-12-2008, 14:41   

Tam już chyba chydraulika siedzi. Zresetuj kompa minusową klemą i zobacz jak będzie po tym. Może sie nauczył złych nawyków... :wink:
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
qss 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-12-2008, 17:00   

no wiec wyglada to dokladnie tak :
-rorzad ustawiony idealnie na znaki, apart zaplonowy tez i ... jak dodaje gazu to samochod zdycha :/
-to samo ustawienie tylko aparat przestawiony na 20st wyprzedzenia(max mozliwe) i autko jezdzi tylko przy niskich obrotach i duzej ilosci gazu sie przydusza (tak bylo wczesniej jak rozrzad byl przestawiony o 1 zabek)

moj mechanik i ja nie mamy juz pojecia co to moze byc :/ sprawdzone wszystko ustawione tak jak powinno byc i ... nic :/

a i jeszcze jedno pytanie ... jaki powinien byc prawiodlowy kat wyprzedzenia ? bo ze znakow wynika ze 10 st mam racje ?
z gory dziekuj za pomoc.
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-12-2008, 17:17   

mitsu_pl napisał/a:
Tam już chyba chydraulika siedzi.


To jest 4G93,i ma zwykłą regulację.

Może klin na wałku rozrządu jest zerwany?
_________________

 
 
 
qss 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13-12-2008, 12:52   

no walsnie o to chodzi ze wsyztsko jest w porzadku ... wszystko sprawdzone ... i jak sie wszystko ustawi na znaki to samochod ciezko zapala (dlugo mieli zanim mu sie uda) no i jak sie dodaje gazu to zdycha :/ przy ustawieniu maksymalnego kata wyprzedzenia zaplonu zapala bardzo ladnie no i jezdzi tak jak powinien. tylko dlaczego tak sie dzieje ? i czym grozi takie ustawienie wyprzedzenia zaplonu ?
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-12-2008, 13:00   

qss napisał/a:
czym grozi takie ustawienie wyprzedzenia zaplonu ?


Wypaleniem gniazd zaworów :cry:
_________________

 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 13-12-2008, 16:42   

A mam takie pytanko, czy tam nie ma przypadkiem - tak jak w reszcie galów - koła pasowego na wale z tym niby "amortyzatorem drgań" czyli poprostu z gumą ? Bo jeżeli jest, to mogło się na nim obrucić i jeżeli znaki do ustawiania zapłonu sa na tym własnie kole to nigdy nie ustawisz właściwie zapłonu ! O ile jest tam właśnie takowe koło... (miałem taki przypadek, coprawda nie w mitsu, ale sie zdażyło)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-12-2008, 18:28   

O ile pamiętam,to tam jest zwykłe koło :roll:
A może to czujnik położenia wału ?
_________________

 
 
 
qss 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-12-2008, 15:02   

problem nadal nie rozwaizany :/ wszystko sprawdzone 10 razy ... nie ma mowy o przestawieniu jakiegos kola pasowego :/ bo tak jak napisal jacek11 jest tam zwykle kolo bez amortyzacji ... czujnik niestety tez trzeba skreslic z listy mozliwych przyczyn :/ zastanawia mnie bardzo to ze rozrzad byl przesuniety o 1 zabek a po przestawieniu go w prawidlowa pozycje nie ma zadnej roznicy :/ nadal jest tak samo ... czyli maksymalne wyprzedzenie zaplonu a samochod sie zachowuje jakby mial go jeszcze cofniety zapolon :/
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-12-2008, 15:52   

no to wyjmij aparat zaplonowy i sprawdz jak jest ustawiony, gdy silnik jest w TDC - znaki na nim powinny sie pokrywac
 
 
qss 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20-12-2008, 15:52   

no wiec tak ... aparat zaplonowy ma taka lopatke ... i nie da sie go ustawic inaczej bo poprostu nie wejdzie ... jak wyprzedzenie jest ustawione na srodku (tak jak powinno byc) to samochod nie chce zapalic a jak zapali to po dodaniu gazu gasnie ... wszystkie znaki sie zgadzaj :/ i nie wiem co mam z tym zrobic :/ sprawdzone wszystko ... i wszystko sie zgadza ... tylko ze jak sie wszystko zgadza to samochod nie jezdzi :/ nie wiem juz co jeszcze mozna sprawdzic i zrobic :/
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-12-2008, 16:38   

A może po prostu ECU padło :roll:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.