E52A rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11-12-2008, 21:42 E52A rozrząd
|
|
|
mam problem. mianowicie samochod mi sie dziwnie zachowywal i w koncu chcialem cos z tym zrobic ... okazalo sie ze rozrzad jest przestawiony o 1 zabek ale dzieki maksymalnemu wyprzedzeniu zaplonu jakos jezdzil bez wiekszych problemow.
po ustawieniu rozrzadu tak jak ma byc ... wszystko sie zgadza a samochod ... ciezko zapala i gasnie przy delikatnym dodaniu gazu :/ pozniej juz sie wkreca na oborty ale jego zachowanie jest bardzo podobne do tego jakie bylo przed przestawieniem rozrzadu:/ nie da sie nim jezdzic jak aparat zaplonowy jest w prawidlowym polozeniu ... dopiero jak sie go ustawi z maksymalnym wyprzedzeniem to auto jezdzi :/ prosze o pomoc ... czy ktos moze mi wyjasnic o co chodzi ?:/ |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-12-2008, 23:11
|
|
|
A luzy zaworów sprawdziłeś? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 12-12-2008, 14:41
|
|
|
Tam już chyba chydraulika siedzi. Zresetuj kompa minusową klemą i zobacz jak będzie po tym. Może sie nauczył złych nawyków... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12-12-2008, 17:00
|
|
|
no wiec wyglada to dokladnie tak :
-rorzad ustawiony idealnie na znaki, apart zaplonowy tez i ... jak dodaje gazu to samochod zdycha :/
-to samo ustawienie tylko aparat przestawiony na 20st wyprzedzenia(max mozliwe) i autko jezdzi tylko przy niskich obrotach i duzej ilosci gazu sie przydusza (tak bylo wczesniej jak rozrzad byl przestawiony o 1 zabek)
moj mechanik i ja nie mamy juz pojecia co to moze byc :/ sprawdzone wszystko ustawione tak jak powinno byc i ... nic :/
a i jeszcze jedno pytanie ... jaki powinien byc prawiodlowy kat wyprzedzenia ? bo ze znakow wynika ze 10 st mam racje ?
z gory dziekuj za pomoc. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 12-12-2008, 17:17
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Tam już chyba chydraulika siedzi. |
To jest 4G93,i ma zwykłą regulację.
Może klin na wałku rozrządu jest zerwany? |
_________________
 |
|
|
|
 |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13-12-2008, 12:52
|
|
|
no walsnie o to chodzi ze wsyztsko jest w porzadku ... wszystko sprawdzone ... i jak sie wszystko ustawi na znaki to samochod ciezko zapala (dlugo mieli zanim mu sie uda) no i jak sie dodaje gazu to zdycha :/ przy ustawieniu maksymalnego kata wyprzedzenia zaplonu zapala bardzo ladnie no i jezdzi tak jak powinien. tylko dlaczego tak sie dzieje ? i czym grozi takie ustawienie wyprzedzenia zaplonu ? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-12-2008, 13:00
|
|
|
qss napisał/a: | czym grozi takie ustawienie wyprzedzenia zaplonu ? |
Wypaleniem gniazd zaworów |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 13-12-2008, 16:42
|
|
|
A mam takie pytanko, czy tam nie ma przypadkiem - tak jak w reszcie galów - koła pasowego na wale z tym niby "amortyzatorem drgań" czyli poprostu z gumą ? Bo jeżeli jest, to mogło się na nim obrucić i jeżeli znaki do ustawiania zapłonu sa na tym własnie kole to nigdy nie ustawisz właściwie zapłonu ! O ile jest tam właśnie takowe koło... (miałem taki przypadek, coprawda nie w mitsu, ale sie zdażyło) |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-12-2008, 18:28
|
|
|
O ile pamiętam,to tam jest zwykłe koło
A może to czujnik położenia wału ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17-12-2008, 15:02
|
|
|
problem nadal nie rozwaizany :/ wszystko sprawdzone 10 razy ... nie ma mowy o przestawieniu jakiegos kola pasowego :/ bo tak jak napisal jacek11 jest tam zwykle kolo bez amortyzacji ... czujnik niestety tez trzeba skreslic z listy mozliwych przyczyn :/ zastanawia mnie bardzo to ze rozrzad byl przesuniety o 1 zabek a po przestawieniu go w prawidlowa pozycje nie ma zadnej roznicy :/ nadal jest tak samo ... czyli maksymalne wyprzedzenie zaplonu a samochod sie zachowuje jakby mial go jeszcze cofniety zapolon :/ |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2008, 15:52
|
|
|
no to wyjmij aparat zaplonowy i sprawdz jak jest ustawiony, gdy silnik jest w TDC - znaki na nim powinny sie pokrywac |
|
|
|
 |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 20-12-2008, 15:52
|
|
|
no wiec tak ... aparat zaplonowy ma taka lopatke ... i nie da sie go ustawic inaczej bo poprostu nie wejdzie ... jak wyprzedzenie jest ustawione na srodku (tak jak powinno byc) to samochod nie chce zapalic a jak zapali to po dodaniu gazu gasnie ... wszystkie znaki sie zgadzaj :/ i nie wiem co mam z tym zrobic :/ sprawdzone wszystko ... i wszystko sie zgadza ... tylko ze jak sie wszystko zgadza to samochod nie jezdzi :/ nie wiem juz co jeszcze mozna sprawdzic i zrobic :/ |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 20-12-2008, 16:38
|
|
|
A może po prostu ECU padło |
_________________
 |
|
|
|
 |
|