Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami
Autor Wiadomość
carisek 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: opole
Wysłany: 27-12-2008, 21:07   [Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami

Witam jestem nowym maniakiem mitsu i mam mały problem ze skrzynia, tzn w czasie jzady jak przezucam z 2 na 3 to jest taki mały zgrzyt, ale tylko z 2 na3 a z 3 na 4 nie, i nie wiem co to moze byc , moze cos sie wytarlo albo jakies tulejki? pozdrawiam i prosze o porade.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-12-2008, 21:41   

carisek napisał/a:
moze cos sie wytarlo albo jakies tulejki

W skrzyni biegow przy silniku GDi nie ma tulejek tylko sa ciegna...
Wymien olej w skrzyni, jesli to nie pomorze, moze regulacja ciegien... :?
Cytat:
[Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami

proponuje carisek, zawsze przed zalozeniem nowego tematu uzyc:
http://forum.mitsumaniaki.pl/search.php czyli tzw SZUKAJKI.
W szukajce mozna znalezc m.in. :
http://forum.mitsumaniaki...140d64e643944b7
lub
http://forum.mitsumaniaki...%EAgna+skrzynia
:)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
carisek 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: opole
Wysłany: 28-12-2008, 00:00   

spoko Ja juz to czytałem wczesniej ROBSON86 i o zgrzytaniu 3 biegu nic tam nie ma, i dlaczego jak redujkuje z 4 na 3 to nie zgrzyta???????
 
 
crimi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 148
Skąd: lc
Wysłany: 28-12-2008, 00:23   

carisek, mamy ten sam problem. Ja domniewam ze to synchro 3 biegu. Zgrzyta przy w rzucaniu 3 biegu, a nie redukcji do 3 biegu. Poki co to sie nie przejmoje. Jak skrzynia padnie, to wymiana.
 
 
pawlo 
Forumowicz


Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 40
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 19-01-2009, 20:31   

witam mam podobny problem z którym walcze 3 miesiące mianowicie podczas zmiany z 1na2 opór czasem zgrzyt oraz 3na2 dzieje sie to podczas rozpoczęcia jazdy na odcinku 2km potem jest bajer jak w maśle jakby nigdy nic. zrobiono w tym celu odpowietrzenie układu sprzęgła ,wymiane płynu,wymiane wysprzeglika a teraz chcą rozebrac sprzęgło na co mnie umówiono.

kolego taka sprawa synchronizator działa przy redukcjach a nie w góre
 
 
Sirrah 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: SIERADZ
Wysłany: 19-01-2009, 20:48   

Carisek,potraktuj mój post jako sugestie. Dam Ci przykład z własnego podwórka. W mojej Cari zaczęły sie "biegi psuć " stopniowo. Coraz bardziej topornie wchodziły az któregos pieknego poranka ...padły na total. Okazało sie,że w zbiorniku z płynem w układzie sprzegła były duze braki. Po uzupełnieniu płynu i odpowietrzeniu/czynności podobne jak z hamulcami/ wszystko wróciło do ideału. Odpowietrznik jest w przedniej cześci obudowy silnika tuż za hłodnicą na dole. Natomiast zbiornik z płynem jest w komorze silnika po prawej stronie tuż przy szybie . Proponuje to sprawdzić. Nie zawadzi... . Powodzenia !.
 
 
mk0808 
Mitsumaniak

Auto: carisma HB 1.8 GDI, '98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2008
Posty: 49
Skąd: Pszczolki
Wysłany: 21-01-2009, 20:42   

czesc
u mnie zgrzytalo przy przechodzeniu z 1 na 2. opracowalam taki sposob: zanim wrzuce kolejny bieg, na ulamek sekundy daje na luz i dopiero na zadany bieg. dziala i nic nie zgrzyta :D
pozdro
_________________
01227/KMM
========
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 21-01-2009, 21:14   

Witajcie. U mnie też zgrzyta 3 i trochę dwójka chodzi ciężko. Powiedzcie mi czy wszystkie GDi miały sprzęgło hydrauliczne ? Bo ja sam nawet nie wiem.
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2009, 21:49   

pawlo napisał/a:
witam mam podobny problem z którym walcze 3 miesiące mianowicie podczas zmiany z 1na2 opór czasem zgrzyt oraz 3na2 dzieje sie to podczas rozpoczęcia jazdy na odcinku 2km potem jest bajer jak w maśle jakby nigdy nic. zrobiono w tym celu odpowietrzenie układu sprzęgła ,wymiane płynu,wymiane wysprzeglika a teraz chcą rozebrac sprzęgło na co mnie umówiono.

kolego taka sprawa synchronizator działa przy redukcjach a nie w góre

KIlka uwag...
obojetnie czt wrzucasz bieg, czy redukujesz działa synchronizator. I tutaj moga byc podtarte zęby pierścienia synchronizatora.
Jeżeli u Ciebie ustepuje opór i zgrzytanie po jakimś czasie , a wymieniłes płyn i odpowietrzyłes układ sprzegła, to nie szukaj w samym sprzęgłe. To jest nabijanie kasy mechanikom.
Jest to typowa "sprawa" skrzyni.
Ja tak miałem dokładnie w Galanicie. Jak go kupiłem miał 140.000 km. I nauczyłem sie jeździć z tymi niedogodnościami. I gdy go sprzedawałem, gdy miał 310,000km było dokładnie tak samo. Gdyby to było sprzęgło objawy byłyby na większości biegów, a szczególnie zgrzyty i opory na wstecznym.
Pozdr.
 
 
pawlo 
Forumowicz


Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 40
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 13-02-2009, 21:44   

zaufany mechanik powiedział mi żebym to olał :) i zobaczył co będzie jak się troche ociepli
_________________

 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13-02-2009, 22:10   

pawlo napisał/a:
zaufany mechanik powiedział mi żebym to olał :) i zobaczył co będzie jak się troche ociepli

Coś w tym może być. Ja miałem taki problem w Mazdzie 323, ale tylko zimą jak spadła temperatura. Po prostu smarowanie jest wtedy gorsze.
 
 
Arnold 
Mitsumaniak
Arnold


Auto: CARISMA 1,9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 339
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13-02-2009, 22:23   

Moomin może mieć rację. Ja ma w tej chwili podobny problem. Co prawda nie w Cari ale w VW Golf III.
Odczekaj i monitoruj.
_________________
"Zero kompromisu w walce ze złem"
 
 
 
gosia 
Nowy Forumowicz

Auto: mazda 323f
Dołączyła: 27 Lut 2009
Posty: 1
Skąd: wrocław
Wysłany: 27-02-2009, 20:06   

To synchronizator. Mam ten sam problem.Na 80 % wystarczy wymienić olej w skrzyni biegów. Najlepiej użyć rzadszego,wtedy zimą nie będzie problemów. Gdy weźmiecie gęstszy wtedy latem będzie ok,ale za to zimą będzie gęstniał(pod wpływem niskiej temperatury:) :) )i będziecie znowu mieli kłopot(tylko że sezonowy :) ). Zamierzam to robić w ten weekend, jak nie zapomnę dam znać czy pomogło.
_________________
xxx
 
 
rodman26 
Forumowicz


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 80
Skąd: Ustroń
Wysłany: 28-02-2009, 17:02   

Witam mitsumaniaków,wtrące sie też do tematu ponieważ też jak odpale autko to przy zmianie z 1 na 2 zgrzyta i chyba najpierw wymienie olej tylko teraz jaki? i gdzie jest korek w skrzyni?
_________________
Siła tkwi w detalach
 
 
BamboOS 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 21
Skąd: wroclaw
Wysłany: 02-03-2009, 23:14   

Witam,

Ja mam generalnie problem zeby wrzucic 1 , dalej to zazwyczaj juz idzie ;-) ... im wyzej tym lepej. Chcialem sie dowiedziec o ten plyn do sprzegla - Ja nie znalazlem pojemnika - niewiem jak wyglada - i jaki plyn zastosowac? . A jesli chodzi o odpowietrzanie to rozumiem ze dotyczy to tego co na zdjeciu :



tylko jak to najlepiej wykonac ??

Pozdrawiam,
Marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.