[Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami |
Autor |
Wiadomość |
carisek
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 6 Skąd: opole
|
Wysłany: 27-12-2008, 21:07 [Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami
|
|
|
Witam jestem nowym maniakiem mitsu i mam mały problem ze skrzynia, tzn w czasie jzady jak przezucam z 2 na 3 to jest taki mały zgrzyt, ale tylko z 2 na3 a z 3 na 4 nie, i nie wiem co to moze byc , moze cos sie wytarlo albo jakies tulejki? pozdrawiam i prosze o porade. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
|
|
|
 |
carisek
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 6 Skąd: opole
|
Wysłany: 28-12-2008, 00:00
|
|
|
spoko Ja juz to czytałem wczesniej ROBSON86 i o zgrzytaniu 3 biegu nic tam nie ma, i dlaczego jak redujkuje z 4 na 3 to nie zgrzyta??????? |
|
|
|
 |
crimi
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 148 Skąd: lc
|
Wysłany: 28-12-2008, 00:23
|
|
|
carisek, mamy ten sam problem. Ja domniewam ze to synchro 3 biegu. Zgrzyta przy w rzucaniu 3 biegu, a nie redukcji do 3 biegu. Poki co to sie nie przejmoje. Jak skrzynia padnie, to wymiana. |
|
|
|
 |
pawlo
Forumowicz

Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 40 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 19-01-2009, 20:31
|
|
|
witam mam podobny problem z którym walcze 3 miesiące mianowicie podczas zmiany z 1na2 opór czasem zgrzyt oraz 3na2 dzieje sie to podczas rozpoczęcia jazdy na odcinku 2km potem jest bajer jak w maśle jakby nigdy nic. zrobiono w tym celu odpowietrzenie układu sprzęgła ,wymiane płynu,wymiane wysprzeglika a teraz chcą rozebrac sprzęgło na co mnie umówiono.
kolego taka sprawa synchronizator działa przy redukcjach a nie w góre |
|
|
|
 |
Sirrah
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 3 Skąd: SIERADZ
|
Wysłany: 19-01-2009, 20:48
|
|
|
Carisek,potraktuj mój post jako sugestie. Dam Ci przykład z własnego podwórka. W mojej Cari zaczęły sie "biegi psuć " stopniowo. Coraz bardziej topornie wchodziły az któregos pieknego poranka ...padły na total. Okazało sie,że w zbiorniku z płynem w układzie sprzegła były duze braki. Po uzupełnieniu płynu i odpowietrzeniu/czynności podobne jak z hamulcami/ wszystko wróciło do ideału. Odpowietrznik jest w przedniej cześci obudowy silnika tuż za hłodnicą na dole. Natomiast zbiornik z płynem jest w komorze silnika po prawej stronie tuż przy szybie . Proponuje to sprawdzić. Nie zawadzi... . Powodzenia !. |
|
|
|
 |
mk0808
Mitsumaniak
Auto: carisma HB 1.8 GDI, '98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: Pszczolki
|
Wysłany: 21-01-2009, 20:42
|
|
|
czesc
u mnie zgrzytalo przy przechodzeniu z 1 na 2. opracowalam taki sposob: zanim wrzuce kolejny bieg, na ulamek sekundy daje na luz i dopiero na zadany bieg. dziala i nic nie zgrzyta
pozdro |
_________________ 01227/KMM
======== |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 21-01-2009, 21:14
|
|
|
Witajcie. U mnie też zgrzyta 3 i trochę dwójka chodzi ciężko. Powiedzcie mi czy wszystkie GDi miały sprzęgło hydrauliczne ? Bo ja sam nawet nie wiem. |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2009, 21:49
|
|
|
pawlo napisał/a: | witam mam podobny problem z którym walcze 3 miesiące mianowicie podczas zmiany z 1na2 opór czasem zgrzyt oraz 3na2 dzieje sie to podczas rozpoczęcia jazdy na odcinku 2km potem jest bajer jak w maśle jakby nigdy nic. zrobiono w tym celu odpowietrzenie układu sprzęgła ,wymiane płynu,wymiane wysprzeglika a teraz chcą rozebrac sprzęgło na co mnie umówiono.
kolego taka sprawa synchronizator działa przy redukcjach a nie w góre |
KIlka uwag...
obojetnie czt wrzucasz bieg, czy redukujesz działa synchronizator. I tutaj moga byc podtarte zęby pierścienia synchronizatora.
Jeżeli u Ciebie ustepuje opór i zgrzytanie po jakimś czasie , a wymieniłes płyn i odpowietrzyłes układ sprzegła, to nie szukaj w samym sprzęgłe. To jest nabijanie kasy mechanikom.
Jest to typowa "sprawa" skrzyni.
Ja tak miałem dokładnie w Galanicie. Jak go kupiłem miał 140.000 km. I nauczyłem sie jeździć z tymi niedogodnościami. I gdy go sprzedawałem, gdy miał 310,000km było dokładnie tak samo. Gdyby to było sprzęgło objawy byłyby na większości biegów, a szczególnie zgrzyty i opory na wstecznym.
Pozdr. |
|
|
|
 |
pawlo
Forumowicz

Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 40 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 13-02-2009, 21:44
|
|
|
zaufany mechanik powiedział mi żebym to olał i zobaczył co będzie jak się troche ociepli |
_________________
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 13-02-2009, 22:10
|
|
|
pawlo napisał/a: | zaufany mechanik powiedział mi żebym to olał i zobaczył co będzie jak się troche ociepli |
Coś w tym może być. Ja miałem taki problem w Mazdzie 323, ale tylko zimą jak spadła temperatura. Po prostu smarowanie jest wtedy gorsze. |
|
|
|
 |
Arnold
Mitsumaniak Arnold

Auto: CARISMA 1,9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 339 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 13-02-2009, 22:23
|
|
|
Moomin może mieć rację. Ja ma w tej chwili podobny problem. Co prawda nie w Cari ale w VW Golf III.
Odczekaj i monitoruj. |
_________________ "Zero kompromisu w walce ze złem" |
|
|
|
 |
gosia
Nowy Forumowicz
Auto: mazda 323f
Dołączyła: 27 Lut 2009 Posty: 1 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27-02-2009, 20:06
|
|
|
To synchronizator. Mam ten sam problem.Na 80 % wystarczy wymienić olej w skrzyni biegów. Najlepiej użyć rzadszego,wtedy zimą nie będzie problemów. Gdy weźmiecie gęstszy wtedy latem będzie ok,ale za to zimą będzie gęstniał(pod wpływem niskiej temperatury:) )i będziecie znowu mieli kłopot(tylko że sezonowy ). Zamierzam to robić w ten weekend, jak nie zapomnę dam znać czy pomogło. |
_________________ xxx |
|
|
|
 |
rodman26
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 80 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 28-02-2009, 17:02
|
|
|
Witam mitsumaniaków,wtrące sie też do tematu ponieważ też jak odpale autko to przy zmianie z 1 na 2 zgrzyta i chyba najpierw wymienie olej tylko teraz jaki? i gdzie jest korek w skrzyni? |
_________________ Siła tkwi w detalach
 |
|
|
|
 |
BamboOS
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 21 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 02-03-2009, 23:14
|
|
|
Witam,
Ja mam generalnie problem zeby wrzucic 1 , dalej to zazwyczaj juz idzie ... im wyzej tym lepej. Chcialem sie dowiedziec o ten plyn do sprzegla - Ja nie znalazlem pojemnika - niewiem jak wyglada - i jaki plyn zastosowac? . A jesli chodzi o odpowietrzanie to rozumiem ze dotyczy to tego co na zdjeciu :
tylko jak to najlepiej wykonac ??
Pozdrawiam,
Marcin |
|
|
|
 |
|