Słabe Autko - Brak Mocy |
Autor |
Wiadomość |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-12-2008, 21:11 Słabe Autko - Brak Mocy
|
|
|
Witam wszystkich MitsuManiaków . Od trzech miesięcy mam Pajero 2800 TDI z 1998r automat . autko jest jakieś słabe nie na mocy . Moje podejrzenie padło na turbo sprężarkę ( mała wydajność ) . Więc zamontowałem czujnik ciśnienia doładowania , czujnik przy 2500rpm pokazuje 05 bara ,przy 3500rpm pokazuje max 06 bara . Czy to jest normalne ciśnienie tak ma być , czy morze jest za słabe jak tak to jakie powinno być ?. Dodam ze jest to wersja loong ,a spalanie to koszmar trasa to ok 13-14,5 litra a miasto to ok 17-18 ,to więcej niż wersje benzynowe Pajero 3l i3,5l .A morze to norma ? . Z góry dziękuje za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez Gene 05-02-2009, 07:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-12-2008, 21:23 Re: Słabe autko , brak mocy
|
|
|
dami napisał/a: | Witam wszystkich MitsuManiaków . Od trzech miesięcy mam Pajero 2800 TDI z 1998r automat . autko jest jakieś słabe nie na mocy . Moje podejrzenie padło na turbo sprężarkę ( mała wydajność ) . Więc zamontowałem czujnik ciśnienia doładowania , czujnik przy 2500rpm pokazuje 05 bara ,przy 3500rpm pokazuje max 06 bara . Czy to jest normalne ciśnienie tak ma być , czy morze jest za słabe jak tak to jakie powinno być ?. Dodam ze jest to wersja loong ,a spalanie to koszmar trasa to ok 13-14,5 litra a miasto to ok 17-18 ,to więcej niż wersje benzynowe Pajero 3l i3,5l .A morze to norma ? . Z góry dziękuje za pomoc |
Witam w gronie MitsuManiaków. Też mam 2,8 TDI i też w automacie.Odnośnie mocy nie pomogę Ci ale spalanie to masz dość duże Jeżdżąc teraz-zima-na cztery buty Misiek spala mi około 14,5-15 ale to są góry. W moim Miśku automat nie reaguje zbyt szybko ale nie jest źle. Czy tak samo zachowuje się gdy włączysz nadbieg?? Pozdrówka |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-12-2008, 21:53
|
|
|
Włączenie nad biegu nie wiele daje ,ja też na ogół poruszam się po terenie górskim ,ale z napędem na tylną oś |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-12-2008, 22:58
|
|
|
jawaldek napisał/a: | ale spalanie to masz dość duże | Waldku, nie wiem czy słusznie podejrzewam, ale kolega dami jeździ na 32 calowych gumach, a to już by trochę wyjaśniało.
Nie wiem jak z tym ciśnieniem, ale pewno ktoś mądrzejszy Ci podpowie
A tak z ciekawości - nie masz żadnych wątpliwości, że to silnik, a nie np. skrzynia |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-12-2008, 23:20
|
|
|
Hiszpan napisał/a: | nie wiem czy słusznie podejrzewam, ale kolega dami jeździ na 32 calowych gumach, a to już by trochę wyjaśniało. |
Nooo wyjaśnia Pozdrówka |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-12-2008, 23:42
|
|
|
Macie racje mam koła w rozmiarze 32 cale ,ale wydaje mi się ze na mniejszych kołach będzie wyglądał komicznie , .Mam paru kolegów z autkami które maję koła 35 cali i spalanie jest takie samo , a przecież kółka mają o wiele większe
[ Dodano: 29-12-2008, 23:54 ]
Miałem problem z skrzynią automatyczną w moim poprzednim Pajero ( 3l benzyna ale to miało petardę a spalanie takie samo) .Więc wykluczam skrzynie biegów w tym nowym
[ Dodano: 29-12-2008, 23:59 ]
Bartek2800- potrzebuje konkretnie info do modelu 2800 tdi ,znalazłem informacje ze ciśnienie powinno być 1 bar ale nie jestem pewien |
|
|
|
 |
mcorp
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 GLX '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 21 Skąd: Warszawa, Hajnówka
|
Wysłany: 30-12-2008, 08:50
|
|
|
Ja jeżdżę na 32" i brak mocy nie spędza mi snu z powiek.
Stawiałbym raczej na turbinę, bo 2.8TDi powinien mieć max sprężania 0.95 bara, ale sprawdź jeszcze raz, bo podejrzanie małe...
M |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-12-2008, 12:52
|
|
|
Czyli moja turbinka w autku jest prawie o połowę za słaba , czy morze być za to odpowiedzialny zepsuty zawór EGR czy wina leży raczej po stronie samej turbiny jak tak to co robić idzie ją naprawić jak tak to jak? |
|
|
|
 |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
Wysłany: 30-12-2008, 16:02
|
|
|
Ja miałem uszkodzone turbo i ledwo jechał mam 33" i palił mi na trasie 13litrów. Po wymianie turbo i zmianie zaworu który daje wieksze cisnienie tzn 1.2 bara auto zasuwa jak wściekle i pali 10 litrów w mieście. turbine robiłem w Wrocławiu firma " Julita" |
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-12-2008, 16:27
|
|
|
a morze wiesz gdzie jest ten zawór regulujący ciśnienie ,czy to jest ten zawór pod ciśnieniowy pod turbiną |
|
|
|
 |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
Wysłany: 30-12-2008, 22:11
|
|
|
gruszka przykrecona do klektora ssacego |
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-01-2009, 23:04
|
|
|
Dzisiaj wymieniłem turbinkę w moim pajero i zrobiłem jazdę próbną i nie jestem pewien czy wszystko jest jak się należy , ciśnienie 0,95 bara uzyskuję tylko przy dużych obrotach ok 4000 , czy to jest normalne ? . Morze zawór na kolektorze ssącym należy wymienić ? nie wiem co mam robić pomocy |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-01-2009, 23:46
|
|
|
dami napisał/a: | Dzisiaj wymieniłem turbinkę w moim pajero i zrobiłem jazdę próbną i nie jestem pewien czy wszystko jest jak się należy , ciśnienie 0,95 bara uzyskuję tylko przy dużych obrotach ok 4000 , czy to jest normalne ? . Morze zawór na kolektorze ssącym należy wymienić ? nie wiem co mam robić pomocy |
Nie jest to normalne, sprawdza czy nie jest pęknięta kierownica turbiny, albo czy pod blaszką w kierownicy nie ma pęknięci? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|