Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek rozrzadu :(
Autor Wiadomość
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 29-12-2008, 17:55   

spec-ldz, to ja ci to tak po warsztatowemu
góra : jak patrzysz na głowice to po prawej stronie widać takie żebro i to co na kółku czyli trójkącik albo dziurke ustawiasz by ząb stał na tym żebrze
dół: jak odkręciłeś środkową i te cztery 10 to użyj delikatnie młotka poprostu oklep to koło delikatnie młotkiem
musi zejść --- czasem to zaśniedzieje albo kołek sprężysty zbyt ciasno trzyma
na dolnym kole masz znaczek szczerp na pasowym i dziurke na zębatym rozrządu a na korpusie silnika widać taką 2-3cm kreche /-odlew/ i ustaw to zgodnie z zębem przy którym jest znacznik
Ustawiaj na punkty ostrożnie bo może tłok się z zaworem spotkać
a poluzuj jeszcze rolke napinającą
warto też zdemontowaś kułko przy napędzie pompy wodnej też 4 śróbki - łatwiej wtedy się zdejmuje osłone - dolną paska rozrządu
czyli reasumując
zdejmujesz pasek wielorowkowy alternator/napinacz przy alternatorze/ pompa wodna odkręcasz
zdejmujesz górną osłone paska
na trójce przebychasz auto tak by Ci się zgrał punkt na głowicy
zdejmujesz dolną część osłony paska rozrządu
odkręcasz koło na głowicy
zwalniasz rolke prowadzącą paska rozrządu /po lewej w połowie wysokości
odkręcasz śrube gł. na wale / np klusz oczkowy młotek
4 śróbki koła paska wielorowkowego
okładasz koła młotkiem obstukujesz
ustawiasz punkt na dole zakładasz nowy pasek regulujesz naciąg rolką
skrawdzasz czy są na punktach i zaczynając od dołu skręcasz wszystkie elementy
zdejmujesz kopułke i sprawdzasz czy palec aparatu jest na pierwszym cylindrze
po odpaleniu trzeba jeszcze na lampe przy zmasowanym ECU ustawić zapłon
Pozdrawiam
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2008, 19:27   

taak jak obiecałem wrzucam skany z AUTODATA paski rozrządu z pełną instrukcją i obrazkami :)




[ Dodano: 29-12-2008, 19:29 ]
mam nadzieję że się przyda nie tylko Tobie :)
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-12-2008, 00:13   

dzieki wielki :)
tylko jeszcze mam pytanko czy potrzeba odkrecac to koło na głowicy? nie wystarczy ustawić ten trójkącik? i nie mam pomysłu jak odkrecić ta duża srube na dolnym kole. Domyślam sie ze najpier ja a potem te 4? zapłon był dobrze ustawiony wiec jesli nie bede grzebał w aparacie to chyba nic mi sie nie poprzestawia? to oznaczenie na bloku na dole jest niewidoczne dopuki nie sciagne koła? sorry za niektore pytania, jeśli sa banalne ale jak juz podkasam znow rekawy jutro to nie bede mial juz dostepu do komputera :)
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2008, 00:20   

spec-ldz, nie odkrecaj tej sruby :!: :!: :!: :!: :!: :!:
tego kola na górze też nie :!: :!: :!: :!: :!: :!:
zrób tak jak w książce napisane i będzie OK :)
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-12-2008, 00:36   

koło pasowe wału korbowego czyli to co napedza pompe wodna? problem w tym ze odkręciłem te 4 srubki i nie chce zejsc. jakis sposob jest? popryskałem to nawet wd40.. więcej pytań w sumie nie mam pozatym jednym... dzieki panowie naprawde :) Bo moja przygoda z Mitsu sie dopiero zaczyna i jak narazie niezbyt miło :( bo autko więcej stoi niż jezdzi(mocno zaniedbane było)
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-12-2008, 01:02   

Kod:
www.mitsubishifan.webpark.pl


Tam w dziale "rozrząd Colt C52" masz wszystko krok po kroku ze zdjęciami - autorstwa Krzyżaka
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 30-12-2008, 14:52   

Deo, co ty opowiadasz musisz odkręcić tą śrube - bo trzeba skontrolować uszczelnienie wału czy niema wycieku -pod kołem zębatym masz popdkładke a pod podkładką simering wału podkładka nie osłoni pasa rozrządu co najwyżej opuźni jego zamoczenie olejem- :P może dojść do zaolejenia paska rozrządu - będzie miał tendencję do przeskakiwania choć guma niby jest olejo odporna - josie, to dobry adres i b. dobry przemyślany opis
dosiego roku :P

[ Dodano: 30-12-2008, 15:00 ]
kwestja jak to odkęcić tzn śrube na wale silnika --- najprostszy patent to założyć klucz oczkowy płaski nr 19
i uderzyć młotki np 450-750 g --- tylko klucz musi być sztywny żadna chńszczyzna /prasowany ryż/ bo energia kinetyczna uwięźnie między ziarnami i nie dotrze do łba śruby
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2008, 18:09   

wojmi1, masz rację :) przepraszam mój błąd, ale każdy ma prawo do pomyłki.
nie myli się tylko ten co nic nie robi :)
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-12-2008, 12:20   

i znow mam niestety pare pytan. Górne koło wydaje mi sie że wiem jak ustawić. Ale z dolnym mam problem. Daje fotki żeby było mi łatwiej wytłumaczyć :)

gorne kołko wg tych znaczników, dobrze myśle?

a dolne?

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-12-2008, 12:42   

dolne - to pierwsze zdjecie, a na blaszce po zebatka bedzie wciecie
gorne - tak jak myslisz (na zdjeciu o zab przestawione)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 31-12-2008, 12:46   

Górne tak, dolne blok tak, ale na kółku jest nawiercona kropeczka, która ma pokryć się tym pręcikiem....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-12-2008, 12:54   

tak wiem ze na gornym jest zle... Kropeczka? od wewn strony czy gdzie? bo napisałeś ze pod zebatka.. czyli trzeba ja ściagnać? bo najpierw chce na starym pasku to odpalic by zobaczyc czy dziala i jest sens kupowania nowego pasku
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 31-12-2008, 13:22   

Nie - kropeczka jest na wierzchu....poza tym w blaszce, widocznej na zdjęciu z kołeczkiem powinno być nacięcie....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 31-12-2008, 14:09   

spec-ldz, wymień pasek po cholere ryzykować - i nie odpalaj jak masz wątpliwość co do ustawienia
inna metoda by ten punkt znaleść
załuż osłone paska dolną i koło pasowe - wielorowkowe na kole masz nacięcie czasem z kropką /pomaga przy ustawianiu zapłonu/ ustaw tak by ta szczerba pokryła się ze znacznikiem na obudowie
zdejmij to koło pasowe i patrz na zębate punkt na zębatym powinien zgadzać się z oznaczeniem na korpusie silnika
Metoda druga gdy brak znacznika na kole /żadko/ wykręć świece na pierwszym cylindrze wciśnij rurke na przykład z coki /ma wystawać rurki dają np McDonaldzie do picia z kubków/ kręć wałem by zobaczyć górne max położenie tłoka i na dole punkt powinien zgrać się
z krechą na bloku.
b]Deo[/b], nie przesadzaj to normalne spoko :P
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-12-2008, 14:27   

Bartek napisał/a:
Nie - kropeczka jest na wierzchu....poza tym w blaszce, widocznej na zdjęciu z kołeczkiem powinno być nacięcie....

czyli to, co napisalem powyzej - blaszka jest pod zebatka, ale jest szersza i wystaje
naciecie powinno byc widac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.