Pasek rozrzadu :( |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 29-12-2008, 17:55
|
|
|
spec-ldz, to ja ci to tak po warsztatowemu
góra : jak patrzysz na głowice to po prawej stronie widać takie żebro i to co na kółku czyli trójkącik albo dziurke ustawiasz by ząb stał na tym żebrze
dół: jak odkręciłeś środkową i te cztery 10 to użyj delikatnie młotka poprostu oklep to koło delikatnie młotkiem
musi zejść --- czasem to zaśniedzieje albo kołek sprężysty zbyt ciasno trzyma
na dolnym kole masz znaczek szczerp na pasowym i dziurke na zębatym rozrządu a na korpusie silnika widać taką 2-3cm kreche /-odlew/ i ustaw to zgodnie z zębem przy którym jest znacznik
Ustawiaj na punkty ostrożnie bo może tłok się z zaworem spotkać
a poluzuj jeszcze rolke napinającą
warto też zdemontowaś kułko przy napędzie pompy wodnej też 4 śróbki - łatwiej wtedy się zdejmuje osłone - dolną paska rozrządu
czyli reasumując
zdejmujesz pasek wielorowkowy alternator/napinacz przy alternatorze/ pompa wodna odkręcasz
zdejmujesz górną osłone paska
na trójce przebychasz auto tak by Ci się zgrał punkt na głowicy
zdejmujesz dolną część osłony paska rozrządu
odkręcasz koło na głowicy
zwalniasz rolke prowadzącą paska rozrządu /po lewej w połowie wysokości
odkręcasz śrube gł. na wale / np klusz oczkowy młotek
4 śróbki koła paska wielorowkowego
okładasz koła młotkiem obstukujesz
ustawiasz punkt na dole zakładasz nowy pasek regulujesz naciąg rolką
skrawdzasz czy są na punktach i zaczynając od dołu skręcasz wszystkie elementy
zdejmujesz kopułke i sprawdzasz czy palec aparatu jest na pierwszym cylindrze
po odpaleniu trzeba jeszcze na lampe przy zmasowanym ECU ustawić zapłon
Pozdrawiam |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2008, 19:27
|
|
|
taak jak obiecałem wrzucam skany z AUTODATA paski rozrządu z pełną instrukcją i obrazkami
[ Dodano: 29-12-2008, 19:29 ]
mam nadzieję że się przyda nie tylko Tobie |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-12-2008, 00:13
|
|
|
dzieki wielki
tylko jeszcze mam pytanko czy potrzeba odkrecac to koło na głowicy? nie wystarczy ustawić ten trójkącik? i nie mam pomysłu jak odkrecić ta duża srube na dolnym kole. Domyślam sie ze najpier ja a potem te 4? zapłon był dobrze ustawiony wiec jesli nie bede grzebał w aparacie to chyba nic mi sie nie poprzestawia? to oznaczenie na bloku na dole jest niewidoczne dopuki nie sciagne koła? sorry za niektore pytania, jeśli sa banalne ale jak juz podkasam znow rekawy jutro to nie bede mial juz dostepu do komputera |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2008, 00:20
|
|
|
spec-ldz, nie odkrecaj tej sruby
tego kola na górze też nie
zrób tak jak w książce napisane i będzie OK |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-12-2008, 00:36
|
|
|
koło pasowe wału korbowego czyli to co napedza pompe wodna? problem w tym ze odkręciłem te 4 srubki i nie chce zejsc. jakis sposob jest? popryskałem to nawet wd40.. więcej pytań w sumie nie mam pozatym jednym... dzieki panowie naprawde Bo moja przygoda z Mitsu sie dopiero zaczyna i jak narazie niezbyt miło bo autko więcej stoi niż jezdzi(mocno zaniedbane było) |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-12-2008, 01:02
|
|
|
Kod: | www.mitsubishifan.webpark.pl |
Tam w dziale "rozrząd Colt C52" masz wszystko krok po kroku ze zdjęciami - autorstwa Krzyżaka |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 30-12-2008, 14:52
|
|
|
Deo, co ty opowiadasz musisz odkręcić tą śrube - bo trzeba skontrolować uszczelnienie wału czy niema wycieku -pod kołem zębatym masz popdkładke a pod podkładką simering wału podkładka nie osłoni pasa rozrządu co najwyżej opuźni jego zamoczenie olejem- może dojść do zaolejenia paska rozrządu - będzie miał tendencję do przeskakiwania choć guma niby jest olejo odporna - josie, to dobry adres i b. dobry przemyślany opis
dosiego roku
[ Dodano: 30-12-2008, 15:00 ]
kwestja jak to odkęcić tzn śrube na wale silnika --- najprostszy patent to założyć klucz oczkowy płaski nr 19
i uderzyć młotki np 450-750 g --- tylko klucz musi być sztywny żadna chńszczyzna /prasowany ryż/ bo energia kinetyczna uwięźnie między ziarnami i nie dotrze do łba śruby |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2008, 18:09
|
|
|
wojmi1, masz rację przepraszam mój błąd, ale każdy ma prawo do pomyłki.
nie myli się tylko ten co nic nie robi |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:20
|
|
|
i znow mam niestety pare pytan. Górne koło wydaje mi sie że wiem jak ustawić. Ale z dolnym mam problem. Daje fotki żeby było mi łatwiej wytłumaczyć
 gorne kołko wg tych znaczników, dobrze myśle?
a dolne?
  |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:42
|
|
|
dolne - to pierwsze zdjecie, a na blaszce po zebatka bedzie wciecie
gorne - tak jak myslisz (na zdjeciu o zab przestawione) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:46
|
|
|
Górne tak, dolne blok tak, ale na kółku jest nawiercona kropeczka, która ma pokryć się tym pręcikiem.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:54
|
|
|
tak wiem ze na gornym jest zle... Kropeczka? od wewn strony czy gdzie? bo napisałeś ze pod zebatka.. czyli trzeba ja ściagnać? bo najpierw chce na starym pasku to odpalic by zobaczyc czy dziala i jest sens kupowania nowego pasku |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 31-12-2008, 13:22
|
|
|
Nie - kropeczka jest na wierzchu....poza tym w blaszce, widocznej na zdjęciu z kołeczkiem powinno być nacięcie.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 31-12-2008, 14:09
|
|
|
spec-ldz, wymień pasek po cholere ryzykować - i nie odpalaj jak masz wątpliwość co do ustawienia
inna metoda by ten punkt znaleść
załuż osłone paska dolną i koło pasowe - wielorowkowe na kole masz nacięcie czasem z kropką /pomaga przy ustawianiu zapłonu/ ustaw tak by ta szczerba pokryła się ze znacznikiem na obudowie
zdejmij to koło pasowe i patrz na zębate punkt na zębatym powinien zgadzać się z oznaczeniem na korpusie silnika
Metoda druga gdy brak znacznika na kole /żadko/ wykręć świece na pierwszym cylindrze wciśnij rurke na przykład z coki /ma wystawać rurki dają np McDonaldzie do picia z kubków/ kręć wałem by zobaczyć górne max położenie tłoka i na dole punkt powinien zgrać się
z krechą na bloku.
b]Deo[/b], nie przesadzaj to normalne spoko |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-12-2008, 14:27
|
|
|
Bartek napisał/a: | Nie - kropeczka jest na wierzchu....poza tym w blaszce, widocznej na zdjęciu z kołeczkiem powinno być nacięcie.... |
czyli to, co napisalem powyzej - blaszka jest pod zebatka, ale jest szersza i wystaje
naciecie powinno byc widac |
|
|
|
 |
|