Przesunięty przez: Hubeeert 08-02-2009, 03:48 |
[E38A 2.0 4WD] wibracje w 2.0 8V |
Autor |
Wiadomość |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 13-12-2008, 17:05 [E38A 2.0 4WD] wibracje w 2.0 8V
|
|
|
Więc tak, czytałem już tematy odnośnie złego ustawiania balansu i mam podobne objawy jak przy złym jego ustawieniu, ale! W swoim galu ostatnio robiłem mały remont (kiedyś zanurkjowałem i nabrałem wody w silnik okazało sie że skrzywiłem korbowód) wyminiłem skrzywiny korbowód oraz pierścienie i dałem nowe panewki. Głowice zrobiłem na glanc, wyminiłem uszczelniacze trzonków, dotarłem zawory, uszczelniacze na wałku i zplanowałem ją. Po złożeniu też użerałem się troche z rozrządem, ale jakoś poszło, tyle, że po przekroczeniu 3 i pół tys. obrotów silnik wpada w wibracje i przenosi na reszte budy (tak jak przy złych balansach - jednak nie mogą być źle ustawione, bo sprawdzałem 3 razy za kązdym razem kręcąc silnikiem dotąt aż wszystko ustawi się na znaki!) Zauważyłem jednak, że przy dodawaniu gazu ( powyżej wymienionych obrotów) pompa od wspomagania wpada mi w wibracje takie że wydaje się iż kółko zaraz ma odpaść. Pasek napięty prawidłowo, wszytsko kilkakrotnie sprawdzane przy składaniu... Nie mam pojęcia co może powodować te wibracje, czy ta pompa ? |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2008, 20:46
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Nie mam pojęcia co może powodować te wibracje, czy ta pompa ? |
Balans. Nawet jest tu na Forum taki temat założony przez kamils - takie same objawy.
A service manual jasno pokazuje co i jak |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-12-2008, 09:20
|
|
|
No tak, ale znaki się zgadzały... Zdejmę paski i zobacze co wtedy będzie, przynajmniej na 100% będe pewny...
[ Dodano: 19-12-2008, 14:51 ]
tak jak myślałem... rorząd jest wzorowo złożony, pasuje na wszystkie znaczki... Czego dalej mam szukać... ? |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2008, 22:10
|
|
|
sprawdz kompresje na cylindrach |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11103 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-12-2008, 02:20
|
|
|
Cytat: | tak jak myślałem... rorząd jest wzorowo złożony, pasuje na wszystkie znaczki... Czego dalej mam szukać... ? |
Czy wyważałeś wał korbowy
Może tam leży przyczyna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2008, 20:10
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | ...
tak jak myślałem... rorząd jest wzorowo złożony, pasuje na wszystkie znaczki... Czego dalej mam szukać... ? |
To że znaki pasują nie musi oznaczać prawidłowo ustawionych wałków balansowych. Było już o tym na forum X razy. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 02-01-2009, 14:00
|
|
|
gondoljerzy napisał/a: | To że znaki pasują nie musi oznaczać prawidłowo ustawionych wałków balansowych. Było już o tym na forum X razy. |
Tak, ale nikt się do nich nie odzywał, a po drugie przed robotą było wsio ok.
kamils napisał/a: | sprawdz kompresje na cylindrach |
silnik jest po mini remocie, wymieniane były panewki na korbowodach, pierścienie i jeden tłok z korbowodem (stary był skrzywiony, po tym jak utopiłem się pod wiaduktem w pewien "piękny" deszczowy dzień...), palnaowana głowice, docvierane zawory, wymieniane wszystkie uszczelki i uszczelniacze... Wszytko było robione z zegarmistrzowską dokładnością (w końcu robiłem dla siebie)
jacek11 napisał/a: | Czy wyważałeś wał korbowy
Może tam leży przyczyna. |
Do wału się nie odzywałem, nie było sensu... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11103 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-01-2009, 15:29
|
|
|
Zdejmij pasek od wspomagania,jeśli to możliwe.
Może to koło pasowe od pompy
Wibracji dostaje nawet na postoju,czy w trakcie jazdy |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 03-01-2009, 12:03
|
|
|
robiłem tak, aby się upewnic na 100% i dalej bez zmian... Podczas jazdy i na postoju jest to samo... Jeszcze zobacze jedną żecz... Oddałem go do blacharza, bo mi ruda zerzarła całą podłoge od strony pasażera od podłużnicy do progu i trochę progu też. Wycinałem pare kawałków podłogi i ponieważ nie mam już żadnych pomysłów na to zobacze jak będzie wtedy kiedy wsio będzie na tip top zrobione... Czyli i buda złożona i reszta silnika (osłonki i duperelki) A jak dalej to samo będzie to będe jeździł aż się rozpadnie... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
|