Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
na 3 gary - 4G15 12V
Autor Wiadomość
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
  Wysłany: 04-11-2007, 00:00   na 3 gary - 4G15 12V

witam,
mam "mały" problem ze swoim miśkiem, silnik chodzi na 3 gary
zaczęło się od awarii silnika na autostradzie w niemczech, do polski wróciłem na lawecie,
wywiana uszczelka pod głowicą, dziurawa chłodnica i pęknięty wąż, chłodnica zalepiona, wąż wymieniony głowica poszła do warsztatu celem planowania i sprawdzenia szczelności (wymiana uszczelniaczy, dotarcie gniazd i zaworów, sprawdzenie prowadnic), silnik złożony, pali i chodzi, ale na 3 gary,
podczas codziennej eksploatacji da się z tym żyć ponieważ odczuwam to tylko na wolnych obrotach, na wyższych jakby wszystko ok.
żona jeździ miśkiem do pracy i narzeka, że czasami przygasa na skrzyżowaniach
próbowałem sam sobie z tym poradzić: sprawdziłem, że na garze nr 4 nie ma różnicy jak ściągam fajkę ze świecy, na innych spadają obroty, sprawdziłem świecę i kabel WN, iskra jak dzwon, na wszelki wypadek wymieniłem świecę na inną, bez rezultatu; sprawdziłem sprężanie, 13 atm, czyli ok. pomyślałem o możliwości zatkania kolektora ssącego, dziś sprawdziłem czysty, nie wiem co dalej
pomocy
nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić i jak
liczę na Waszą wiedzę i doświadczenie, mój kolega mechanik rozłożył ręce
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2007, 00:48   

Możesz jeszcze sprawdzić wtryskiwacz, skoro jest iskra i kompresja to znaczy, że nie ma paliwa. Dla pewności możesz przełożyć wtryskiwacz z innego cylindra i sprawdzić czy wtedy 4 będzie pracował jak trzeba. Jeżeli silnik sie przegrzał, a wszystko na to wskazuje to możliwe, że wtryskiwacz się najzwyczajniej zapiekł i nawet jeśli będzie sprawny od strony elektrycznej to mechanicznie nie koniecznie.
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 04-11-2007, 19:23   

dzięki za podpowiedź, ale to nie wtryskiwacz, sprawdzałem, a na dodatek mam LPG 2G i gaz miesza się z powietrzem przed kolektorem ssącym, a na gazie też nie pali na ten gar
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
Bazz 
Mitsumaniak
Rzeźnik- kombinator


Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 149
Skąd: Goniądz
Wysłany: 06-11-2007, 21:02   

sprawdź przerwę na świecy jeżeli jest za duża cisnienie moze zdmuchiwac iskrę pomimo ze po wykręceniu i sprawdzeniu "na pusto" jest ok. zamień poprostu swiece z któregoś gara na którym jest ok (w/g niemieckiego manuala przerwa powinna wynosić 0,7 - 0,8mm)
_________________
- Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny

Nie ma drogich części, są tylko duże marże...

Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ". :)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-11-2007, 21:04   

Bazz napisał/a:
(w/g niemieckiego manuala przerwa powinna wynosić 0,7 - 0,8mm)

do silnika 'jak w temacie' przerwa na swiecach 1.1 mm
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 06-11-2007, 21:39   

Krzyzak napisał/a:
Bazz napisał/a:
(w/g niemieckiego manuala przerwa powinna wynosić 0,7 - 0,8mm)

do silnika 'jak w temacie' przerwa na swiecach 1.1 mm
chyba że tendencyjnie zmniejszona "do gazu" o 0.2mm
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 06-11-2007, 22:20   

dzięki za podpowiedzi, ale temat świec już przerabiałem, wymieniałem na te działające, kabel WN też, nie pamiętam tylko, czy wymieniałem kondziorki wtym ECU, czy poprzednim, ale to chyba nie tu leży problem, bo zapłon rodziela palec
a świece wg różnych katalogów mają 11mm i takie stosowałem, testowałem też trzy- i czteroelektrodowe i nie widziałem różnicy
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
matti3000 
Nowy Forumowicz
Lancer GLXi1,5.89

Auto: Mitsu Lancer GLXi 1989
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: wrocław
Wysłany: 21-09-2008, 00:11   

Witam,mialem podobny problem,mechanik stwierdzil ze to wynik padaczki komuterka,nie bylo sterowania na jeden gar na wtrysk.Znalazlem goscia ktory naprawil komuterek(tradycyjna usterka-rozlany kondensator na sciezki)zrobil i problemu nie ma.
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 24-09-2008, 18:12   

dzięki za podpowiedź, ale ECU sprawdzałem, samochód już sprzedany, jeździ nim mój kolega, który znalazł przyczynę parę dni temu, lewe powietrze przy wtryskiwaczu
niby proste, ale kilku mechaniorów na to nie wpadło
w sumie temat zamknięty
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-01-2009, 16:43   

czeka mnie teraz to samo... od czego najlepiej zacząć? nie chodzi mi 2 gar. swiece podmienialem, kable tez, iskra jest

[ Dodano: 04-01-2009, 12:45 ]
więc tak: wiem tez że wtryski działaja.. i to nawet naocznie bo wyjałem cała listwe i zakreciłem rozrusznikiem. Dodam ze przy wkrecaniu na obroty filtr powietrza wydaje bardzo dziwny dzwiek taki"ryk". i wydaje mi sie ze otwiera sie ten jakby odpowietrzacz przy filtrze(taki zawor - blaszka). Nie sprawdzalem jeszcze kompresji. Dodam ze stało sie to nagle, przy 5tys spadła moc silnika. Obstawiam że albo cos z zaworami albo moze mogl sie jakos przytkac kolektor?? i nie daje powietrza?? juz nie wiem co robić, pomozcie bo pomyslow brak
 
 
 
ketrab
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2009, 19:20   

Jak jeździłem lancerem miałem podobny przypadek, stracił na mocy i to strasznie,przestał chodzić na jednym garze, nowe świece, przewody wysokiego napięcia nic nie pomogły,wtryskiwacze sprawne były...pomiar ciśnienia pokazał wszystko...walnięta uszczelka pod głowicą między drugim a trzecim garem...i to tak walnięta że ani mi auto się nie gotowało ani nie było wody w oleju czy też odwrotnie...taki miałem przypadek, może to pomoże w rozważaniach, pozdrawiam:)
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 04-01-2009, 21:41   

witam,
miałem, podobny przypadek (przepalona uszczelka pomiędzy 2 i 3 cylindrem), auto nie miało mocy, ale totalnie nie miało, tragedia, nie dało sie prawie jechać, silnik się trząsł i wpadał w dziwne wibracje - w zasadzie to pracował jak silnik malucha 1 i 4 tłok pracuje tak samo, a zaplon jest naprzemienny i dlatego silnik jakoś pracuje. Najlepszym sposobem na diagnozę jest pomiar ciśnienia sprężania, u mnie ciśnienie wynosiło ok 4-5 atm na 2 i 3 oraz 12-13 na 1 i 4.
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-01-2009, 22:43   

dokładnie.. trzesie i ledwo sie nim rusza.. 60max.. pali bardzo duzo.. Stało sie to nagle przy przyspieszaniu(5tys obrotow). Uszczelke miałem wymienianą 200KM wczesniej..
 
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 05-01-2009, 08:09   

no to miałeś słabą uszczelkę lub słaby moment obrotowy (podczas przykręcania) ;)
musisz odwiedzić dobrego mechanika, który zrobi to właściwie i po ok. 1000-1500km musisz ją dociągnąć, do tego czasu pilnuj obrotomierza do 3-3,5rpm. Kiedyś człowiek z serwisu mitsu powiedzial mi, że w miśkach się nie dociąga uszczelki, przeżyła ponad 100kkm, ale następną dałem sobie dociągnąć i jak się okazało, siadła sobie trochę bliżej bloku.
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-01-2009, 10:42   

naprawde obstawiałbyś uszczelke?? i co tak nagle całkowicie by ja wydmuchało czy cos? az ciezko uwierzyc ;| czyli co znow uszczelka, planowanie itd ;| ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.