 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
na 3 gary - 4G15 12V |
Autor |
Wiadomość |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 04-11-2007, 00:00 na 3 gary - 4G15 12V
|
|
|
witam,
mam "mały" problem ze swoim miśkiem, silnik chodzi na 3 gary
zaczęło się od awarii silnika na autostradzie w niemczech, do polski wróciłem na lawecie,
wywiana uszczelka pod głowicą, dziurawa chłodnica i pęknięty wąż, chłodnica zalepiona, wąż wymieniony głowica poszła do warsztatu celem planowania i sprawdzenia szczelności (wymiana uszczelniaczy, dotarcie gniazd i zaworów, sprawdzenie prowadnic), silnik złożony, pali i chodzi, ale na 3 gary,
podczas codziennej eksploatacji da się z tym żyć ponieważ odczuwam to tylko na wolnych obrotach, na wyższych jakby wszystko ok.
żona jeździ miśkiem do pracy i narzeka, że czasami przygasa na skrzyżowaniach
próbowałem sam sobie z tym poradzić: sprawdziłem, że na garze nr 4 nie ma różnicy jak ściągam fajkę ze świecy, na innych spadają obroty, sprawdziłem świecę i kabel WN, iskra jak dzwon, na wszelki wypadek wymieniłem świecę na inną, bez rezultatu; sprawdziłem sprężanie, 13 atm, czyli ok. pomyślałem o możliwości zatkania kolektora ssącego, dziś sprawdziłem czysty, nie wiem co dalej
pomocy
nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić i jak
liczę na Waszą wiedzę i doświadczenie, mój kolega mechanik rozłożył ręce |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2007, 00:48
|
|
|
Możesz jeszcze sprawdzić wtryskiwacz, skoro jest iskra i kompresja to znaczy, że nie ma paliwa. Dla pewności możesz przełożyć wtryskiwacz z innego cylindra i sprawdzić czy wtedy 4 będzie pracował jak trzeba. Jeżeli silnik sie przegrzał, a wszystko na to wskazuje to możliwe, że wtryskiwacz się najzwyczajniej zapiekł i nawet jeśli będzie sprawny od strony elektrycznej to mechanicznie nie koniecznie. |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 04-11-2007, 19:23
|
|
|
dzięki za podpowiedź, ale to nie wtryskiwacz, sprawdzałem, a na dodatek mam LPG 2G i gaz miesza się z powietrzem przed kolektorem ssącym, a na gazie też nie pali na ten gar |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
Bazz
Mitsumaniak Rzeźnik- kombinator

Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 149 Skąd: Goniądz
|
Wysłany: 06-11-2007, 21:02
|
|
|
sprawdź przerwę na świecy jeżeli jest za duża cisnienie moze zdmuchiwac iskrę pomimo ze po wykręceniu i sprawdzeniu "na pusto" jest ok. zamień poprostu swiece z któregoś gara na którym jest ok (w/g niemieckiego manuala przerwa powinna wynosić 0,7 - 0,8mm) |
_________________ - Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny
Nie ma drogich części, są tylko duże marże...
Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ".
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2007, 21:04
|
|
|
Bazz napisał/a: | (w/g niemieckiego manuala przerwa powinna wynosić 0,7 - 0,8mm) |
do silnika 'jak w temacie' przerwa na swiecach 1.1 mm |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-11-2007, 21:39
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Bazz napisał/a: | (w/g niemieckiego manuala przerwa powinna wynosić 0,7 - 0,8mm) |
do silnika 'jak w temacie' przerwa na swiecach 1.1 mm | chyba że tendencyjnie zmniejszona "do gazu" o 0.2mm |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 06-11-2007, 22:20
|
|
|
dzięki za podpowiedzi, ale temat świec już przerabiałem, wymieniałem na te działające, kabel WN też, nie pamiętam tylko, czy wymieniałem kondziorki wtym ECU, czy poprzednim, ale to chyba nie tu leży problem, bo zapłon rodziela palec
a świece wg różnych katalogów mają 11mm i takie stosowałem, testowałem też trzy- i czteroelektrodowe i nie widziałem różnicy |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
matti3000
Nowy Forumowicz Lancer GLXi1,5.89
Auto: Mitsu Lancer GLXi 1989
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 21-09-2008, 00:11
|
|
|
Witam,mialem podobny problem,mechanik stwierdzil ze to wynik padaczki komuterka,nie bylo sterowania na jeden gar na wtrysk.Znalazlem goscia ktory naprawil komuterek(tradycyjna usterka-rozlany kondensator na sciezki)zrobil i problemu nie ma. |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 24-09-2008, 18:12
|
|
|
dzięki za podpowiedź, ale ECU sprawdzałem, samochód już sprzedany, jeździ nim mój kolega, który znalazł przyczynę parę dni temu, lewe powietrze przy wtryskiwaczu
niby proste, ale kilku mechaniorów na to nie wpadło
w sumie temat zamknięty |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-01-2009, 16:43
|
|
|
czeka mnie teraz to samo... od czego najlepiej zacząć? nie chodzi mi 2 gar. swiece podmienialem, kable tez, iskra jest
[ Dodano: 04-01-2009, 12:45 ]
więc tak: wiem tez że wtryski działaja.. i to nawet naocznie bo wyjałem cała listwe i zakreciłem rozrusznikiem. Dodam ze przy wkrecaniu na obroty filtr powietrza wydaje bardzo dziwny dzwiek taki"ryk". i wydaje mi sie ze otwiera sie ten jakby odpowietrzacz przy filtrze(taki zawor - blaszka). Nie sprawdzalem jeszcze kompresji. Dodam ze stało sie to nagle, przy 5tys spadła moc silnika. Obstawiam że albo cos z zaworami albo moze mogl sie jakos przytkac kolektor?? i nie daje powietrza?? juz nie wiem co robić, pomozcie bo pomyslow brak |
|
|
|
 |
ketrab [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2009, 19:20
|
|
|
Jak jeździłem lancerem miałem podobny przypadek, stracił na mocy i to strasznie,przestał chodzić na jednym garze, nowe świece, przewody wysokiego napięcia nic nie pomogły,wtryskiwacze sprawne były...pomiar ciśnienia pokazał wszystko...walnięta uszczelka pod głowicą między drugim a trzecim garem...i to tak walnięta że ani mi auto się nie gotowało ani nie było wody w oleju czy też odwrotnie...taki miałem przypadek, może to pomoże w rozważaniach, pozdrawiam:) |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 04-01-2009, 21:41
|
|
|
witam,
miałem, podobny przypadek (przepalona uszczelka pomiędzy 2 i 3 cylindrem), auto nie miało mocy, ale totalnie nie miało, tragedia, nie dało sie prawie jechać, silnik się trząsł i wpadał w dziwne wibracje - w zasadzie to pracował jak silnik malucha 1 i 4 tłok pracuje tak samo, a zaplon jest naprzemienny i dlatego silnik jakoś pracuje. Najlepszym sposobem na diagnozę jest pomiar ciśnienia sprężania, u mnie ciśnienie wynosiło ok 4-5 atm na 2 i 3 oraz 12-13 na 1 i 4. |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-2009, 22:43
|
|
|
dokładnie.. trzesie i ledwo sie nim rusza.. 60max.. pali bardzo duzo.. Stało sie to nagle przy przyspieszaniu(5tys obrotow). Uszczelke miałem wymienianą 200KM wczesniej.. |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 05-01-2009, 08:09
|
|
|
no to miałeś słabą uszczelkę lub słaby moment obrotowy (podczas przykręcania)
musisz odwiedzić dobrego mechanika, który zrobi to właściwie i po ok. 1000-1500km musisz ją dociągnąć, do tego czasu pilnuj obrotomierza do 3-3,5rpm. Kiedyś człowiek z serwisu mitsu powiedzial mi, że w miśkach się nie dociąga uszczelki, przeżyła ponad 100kkm, ale następną dałem sobie dociągnąć i jak się okazało, siadła sobie trochę bliżej bloku. |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-01-2009, 10:42
|
|
|
naprawde obstawiałbyś uszczelke?? i co tak nagle całkowicie by ja wydmuchało czy cos? az ciezko uwierzyc ;| czyli co znow uszczelka, planowanie itd ;| ? |
|
|
|
 |
|
|