Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI 98 rok Przepustnica i TPS
Autor Wiadomość
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 03-01-2009, 07:47   1.8 GDI 98 rok Przepustnica i TPS

Witam mam problem z obrotami wiem ze juz bylo sporo tematow ale przeczytalem wszystkie i nie znalazlem odpowiedzi jakiej szukam.
Otoz moje auto to GDI 1.8 98 rok a wiec przed liftem, przepustnica na linke
Wyczyscilem przepustnice wszystko spoko tylko z obrotami mam problem poniewaz czesciej mam ok 1500 czasami tylko spadnie do ok 800, a przejechalem juz 100 mil czyli 160 kilometrow i dalej nici z samonauki
A wiec jak mam rozpoczac ustawiania
Myslalem nad czyms podobnym jak na stronie http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html w dziale "Regulacja wolnych obrotów silników DOHC" ale po pierwsze nie posiadam IPS tylko normalna srobke a wiec myslalem ze moze ustawie podobnie czyli ta srobke tak aby dotknela tylko tej sprezynowej szpuli dodam 1 obrot zakontruje i teraz nie wiem czy w gdi mozna podobnie zlaczyc piny w zlaczu diagnostycznym
Nastepnie podlaczyc pin od ustawiania zaplonu do masy by przestwic ECU w tryb serwisowy, wyregulowac srobke SRG
I teraz problem z TPS jaka powinien miec wartosc ??
Dzieki za wszelkie wskazowki bo juz mnie to dosyc dlugo dreczy
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-01-2009, 10:35   

Mnie EvoScan na luzie loguje TPS'a jako 12.9411% wg wzoru z którego on to wylicza:
"TPS" Eval="x*100/255"

Odwracając wzór wychodzi że x=(12.9411*255)/100=32,9998 a że gdzieś mi się obija po czaszce coś koło 0.4V więc ten odczyt pasował by chyba bo wygląda mi to na 0.33V
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 03-01-2009, 10:45   

Oki dzieki sprawdze. najgorsze jest to ze do tps ciezko sie dostac jak jest zamontowana przepustnica coz powalcze bo mi to spedza sen z powiek :) Dzieki
 
 
kornel 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8gdi `99
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 69
Skąd: bristol, AVON
Wysłany: 06-01-2009, 20:34   

CARISMA TO MASAKRA,BO KTO TO WIDZIA,ZEBY TRZEBA BYLO ROBIC TAKIOE ZECZY W INNYCH AUTACH,MIALEM JUZ W ZYCIU KILKKA AUT I NIE MUSIALEM WIEDZIEC NAWET JEDNEJ SETNEJ CO TERAZ.PORAZKA
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 06-01-2009, 20:49   

Ja tam nie narzekam a po za tym fajna sprawa jak mozna cos samemu zrobic i to dziala. Zalezy co kto lubi jedni wola tylko tankowac i jezdzic a inni oprocz tych rzeczy lubia tez cos pogrzebac.
 
 
crimi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 148
Skąd: lc
Wysłany: 06-01-2009, 21:25   

demeone napisał/a:
Ja tam nie narzekam a po za tym fajna sprawa jak mozna cos samemu zrobic i to dziala. Zalezy co kto lubi jedni wola tylko tankowac i jezdzic a inni oprocz tych rzeczy lubia tez cos pogrzebac.


Tak, kazdy lubi pogrzebac przy swoim autko. Ale dlaczego ceny niektorych czesci musza byc tak drogie :?:
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-01-2009, 21:28   

kornel napisał/a:
CARISMA TO MASAKRA,BO KTO TO WIDZIA,ZEBY TRZEBA BYLO ROBIC TAKIOE ZECZY W INNYCH AUTACH,MIALEM JUZ W ZYCIU KILKKA AUT I NIE MUSIALEM WIEDZIEC NAWET JEDNEJ SETNEJ CO TERAZ.PORAZKA


Po pierwsze nie pisz samymi dużymi literami. Po drugie trzeba było kupić mniej zawansowany silnik. Kupiłeś samochód z silnikiem, który jak na razie opanowały tylko Mitsubishi i Volkswagen. Jeżeli sam nie naprawisz jedziesz do ASO, bo byle mechanik tego nie naprawi.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 06-01-2009, 21:29   

No coz wszystko kosztuje i kupujac japonczyka czy np francuzkie auta trzeba sie liczyc z kosztami czesci - raczej
Hmmm troche rozmowa schodzi na inny temat uwaga na moderatorów
 
 
kornel 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8gdi `99
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 69
Skąd: bristol, AVON
Wysłany: 06-01-2009, 22:17   

moze i tak,ale i tak za duzo tych rzeczy,to,ze przy maluchu trzeba robic wiele rzeczy to rozumiem,ale taka firma wypuscila auto z tyloma wadami?! no coz taki swiat wszystko made in china :P
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-01-2009, 19:51   

kornel, nie krzycz (używanie dużych liter jest postrzegane jako krzyk), dalej, może jednak nieco konkretów o opinii Carismy? Bo wiesz, z moich doświadczeń to nie wynika.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 07-01-2009, 20:34   

Hmmm jeszcze jedno pytanko co ze śrubka SRG bo chyba przy niej namieszalem wczesniej, co prawda liczylem obroty ale nie w ta strone :violent1:

[ Dodano: 09-01-2009, 18:24 ]
W koncu mi sie udalo ustawilem obroty i nauczylem go postepujac wg tego opisu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379

Co dziwne ani razu mi nie podbil obrotow do 1500 od razu sobie zjechal do 1000 a po chwili juz pod kreske.

Wczesniej sprawdzilem ten pseudo krokowy silniczek ale pomimo 10 lat auta wyglada jak nowy chyba ze zostal wczesniej wymieniony i nic mi o tym nie wiadomo:




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.