1.8 GDI 98 rok Przepustnica i TPS |
Autor |
Wiadomość |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 03-01-2009, 07:47 1.8 GDI 98 rok Przepustnica i TPS
|
|
|
Witam mam problem z obrotami wiem ze juz bylo sporo tematow ale przeczytalem wszystkie i nie znalazlem odpowiedzi jakiej szukam.
Otoz moje auto to GDI 1.8 98 rok a wiec przed liftem, przepustnica na linke
Wyczyscilem przepustnice wszystko spoko tylko z obrotami mam problem poniewaz czesciej mam ok 1500 czasami tylko spadnie do ok 800, a przejechalem juz 100 mil czyli 160 kilometrow i dalej nici z samonauki
A wiec jak mam rozpoczac ustawiania
Myslalem nad czyms podobnym jak na stronie http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html w dziale "Regulacja wolnych obrotów silników DOHC" ale po pierwsze nie posiadam IPS tylko normalna srobke a wiec myslalem ze moze ustawie podobnie czyli ta srobke tak aby dotknela tylko tej sprezynowej szpuli dodam 1 obrot zakontruje i teraz nie wiem czy w gdi mozna podobnie zlaczyc piny w zlaczu diagnostycznym
Nastepnie podlaczyc pin od ustawiania zaplonu do masy by przestwic ECU w tryb serwisowy, wyregulowac srobke SRG
I teraz problem z TPS jaka powinien miec wartosc ??
Dzieki za wszelkie wskazowki bo juz mnie to dosyc dlugo dreczy |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-01-2009, 10:35
|
|
|
Mnie EvoScan na luzie loguje TPS'a jako 12.9411% wg wzoru z którego on to wylicza:
"TPS" Eval="x*100/255"
Odwracając wzór wychodzi że x=(12.9411*255)/100=32,9998 a że gdzieś mi się obija po czaszce coś koło 0.4V więc ten odczyt pasował by chyba bo wygląda mi to na 0.33V |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 03-01-2009, 10:45
|
|
|
Oki dzieki sprawdze. najgorsze jest to ze do tps ciezko sie dostac jak jest zamontowana przepustnica coz powalcze bo mi to spedza sen z powiek Dzieki |
|
|
|
 |
kornel
Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi `99
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 69 Skąd: bristol, AVON
|
Wysłany: 06-01-2009, 20:34
|
|
|
CARISMA TO MASAKRA,BO KTO TO WIDZIA,ZEBY TRZEBA BYLO ROBIC TAKIOE ZECZY W INNYCH AUTACH,MIALEM JUZ W ZYCIU KILKKA AUT I NIE MUSIALEM WIEDZIEC NAWET JEDNEJ SETNEJ CO TERAZ.PORAZKA |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 06-01-2009, 20:49
|
|
|
Ja tam nie narzekam a po za tym fajna sprawa jak mozna cos samemu zrobic i to dziala. Zalezy co kto lubi jedni wola tylko tankowac i jezdzic a inni oprocz tych rzeczy lubia tez cos pogrzebac. |
|
|
|
 |
crimi
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 148 Skąd: lc
|
Wysłany: 06-01-2009, 21:25
|
|
|
demeone napisał/a: | Ja tam nie narzekam a po za tym fajna sprawa jak mozna cos samemu zrobic i to dziala. Zalezy co kto lubi jedni wola tylko tankowac i jezdzic a inni oprocz tych rzeczy lubia tez cos pogrzebac. |
Tak, kazdy lubi pogrzebac przy swoim autko. Ale dlaczego ceny niektorych czesci musza byc tak drogie |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-01-2009, 21:28
|
|
|
kornel napisał/a: | CARISMA TO MASAKRA,BO KTO TO WIDZIA,ZEBY TRZEBA BYLO ROBIC TAKIOE ZECZY W INNYCH AUTACH,MIALEM JUZ W ZYCIU KILKKA AUT I NIE MUSIALEM WIEDZIEC NAWET JEDNEJ SETNEJ CO TERAZ.PORAZKA |
Po pierwsze nie pisz samymi dużymi literami. Po drugie trzeba było kupić mniej zawansowany silnik. Kupiłeś samochód z silnikiem, który jak na razie opanowały tylko Mitsubishi i Volkswagen. Jeżeli sam nie naprawisz jedziesz do ASO, bo byle mechanik tego nie naprawi. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 06-01-2009, 21:29
|
|
|
No coz wszystko kosztuje i kupujac japonczyka czy np francuzkie auta trzeba sie liczyc z kosztami czesci - raczej
Hmmm troche rozmowa schodzi na inny temat uwaga na moderatorów |
|
|
|
 |
kornel
Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi `99
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 69 Skąd: bristol, AVON
|
Wysłany: 06-01-2009, 22:17
|
|
|
moze i tak,ale i tak za duzo tych rzeczy,to,ze przy maluchu trzeba robic wiele rzeczy to rozumiem,ale taka firma wypuscila auto z tyloma wadami?! no coz taki swiat wszystko made in china |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-01-2009, 19:51
|
|
|
kornel, nie krzycz (używanie dużych liter jest postrzegane jako krzyk), dalej, może jednak nieco konkretów o opinii Carismy? Bo wiesz, z moich doświadczeń to nie wynika.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 07-01-2009, 20:34
|
|
|
Hmmm jeszcze jedno pytanko co ze śrubka SRG bo chyba przy niej namieszalem wczesniej, co prawda liczylem obroty ale nie w ta strone
[ Dodano: 09-01-2009, 18:24 ]
W koncu mi sie udalo ustawilem obroty i nauczylem go postepujac wg tego opisu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Co dziwne ani razu mi nie podbil obrotow do 1500 od razu sobie zjechal do 1000 a po chwili juz pod kreske.
Wczesniej sprawdzilem ten pseudo krokowy silniczek ale pomimo 10 lat auta wyglada jak nowy chyba ze zostal wczesniej wymieniony i nic mi o tym nie wiadomo:
 |
|
|
|
 |
|