Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
16-09-2007, 13:50
[CJ1A 1.3] Przegrzewanie tarcz
Autor Wiadomość
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2006, 18:06   [CJ1A 1.3] Przegrzewanie tarcz

Witam. Czy to normalne, że po przejechaniu ok 20 km w moim Colcie 1.3 cjo 96r, tarcze są tak gorące, że nie można ich dotknąć. Porownywałem z innymi autami nissan mazda i tam po przejechaniu 20km były lekko ciepłe. Odpowietrzałem układ nic nie pomogło, może ten typ tak ma. Proszę rozwiać moje wątliwości.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2006, 18:29   Re: Przegrzewanie tarcz

rozewo napisał/a:
Witam. Czy to normalne, że po przejechaniu ok 20 km w moim Colcie 1.3 cjo 96r, tarcze są tak gorące, że nie można ich dotknąć. Porownywałem z innymi autami nissan mazda i tam po przejechaniu 20km były lekko ciepłe. Odpowietrzałem układ nic nie pomogło, może ten typ tak ma. Proszę rozwiać moje wątliwości.


IMHO takie kryterium oceny jest zupełnie nieobiektywne. Wystarczy rozpędzić się do stu kilkudziesieciu km/h i zahamować do zera, żeby tarcze były gorące.

Obydwie tarcze są gorące? Może zaciski nie odbijają i wystarczy je wyczyścić
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2006, 20:03   

Obydwie są gorące. Sprawdze zatem zaciski. Bębny są ciepłe. Tarcze są gorące nawet gdy nie chamują ostro. Poprostu po przejechaniu jakiegoś odcinka nawet bez hamowania nagrzewają się do pewnej temperatury.
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 07-05-2006, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maro
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2006, 01:12   

Zależy co rozumiesz pod slowem gorace ??? W kazdym samochdzie tarcze sie nagrzewaja (czynnik tarcia- w przeciwnym wypadku bysmy sie nie zatrzymali) albo inaczej sa cieple ale jezeli zwrocilo to Twoja uwage to musza byc naprawde gorace. A nie zmieniales (kombinowales) ostatnio tam czegos np; klockow, bo jezeli tak to cos pokopales a jezeli nie to napewno cos tam obciera wiec musisz na spokojnie bez pospiechu polukac, hamulce nie sa skomplikowane kazdy sobie poradzi.
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 07-05-2006, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2006, 01:52   

Uzupełniałeś ostatnio Ty albo ktokolwiek płyn hamulcowy? Objawy są wręcz książkowe dla zmieszanego (DOT3 z DOT4) płynu hamulcowego.
Zresztą po kolei
Przyczyny możliwe
1. zapieczone tłoczki - twierdzisz że są ok
2. zapieczone prowadnice - sprawdź
3. Nie odbija pedał hamulca - pad pompy lub zaworu ( na jedno wychodzi)
4. Ciężka noga ( no ale twierdzisz że bez hamowania jest to samo)
5. Płyn hamulcowy - stary (nigdy nie zmieniany) lub zważony (po zmieszaniu) - sam tak kiedys sobie załatwiłem hamulce - jest to możliwe.

napisz cos więcej.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2006, 01:14   

Jeszcze nie zaglądałem do zacisków, ale płyn jest na bank stary jak cholera kilka razy mówiono mi to na przeglądzie, jest w nim woda. Jednak współczynnik ściśliwości płynu i wody jest taki sam. Ale może to jest powód. Dzięki za rady.

[ Dodano: 06-05-2006, 02:19 ]
Acha jeszcze jedno proszę o profesjonalną radę jak dobrze zmienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć układ. Dzięki.
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2006, 07:35   

scisliwosci moze i jest taki sam ale napewno nie w kwestii przewodnosci temperaturowej...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-05-2006, 19:09   

szczególnie temperatura wrzenia dot i wody jest inna
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2006, 19:18   

A gdy woda wrze to gwałtownie zwiększa objętość.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 07-05-2006, 20:54   

Lista "boleści" wypisana prze Huberta jest strzałem w dziesiątkę... nic innego z zasaday nie mogłoby sie zdażyć aby rozgrzewało samoczynnie tarcze...

Posprawdzaj i przede wszystkim wymień płyn - bo... woda w płynie = się równiez - mozliwośc rudej na tłoczkach co daje efekt zapiekania i zacierania ... dodatkowo może być równiez sprawa mieszków gumowych (uszczelniacz tłoczka) - jego uszkodzenie równiez z czasem może spowodować zawitanie "rudej"....

Wymiana płynu jest ładnie gdzieś opisana na forum...
W telegraficznym skrócie to by było tak...

- wyssać wszystko ze zbiorniczka
- ładnie go od środka powycierać
- zalać świeży płyn (polecam ATE-SL 45)
- następnie - każde koło po kolei przepompować (tak jak przy odpowietrzaniu)
- cały czas pilnować stan płynu w zbiorniczku podczas przepompowywania
- na koniec uzupełnić i w drogę


Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.