[EA5A 2.5] czemu sciaga po wymianie opon? |
Autor |
Wiadomość |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 10-01-2009, 11:29 [EA5A 2.5] czemu sciaga po wymianie opon?
|
|
|
Witam,
Mam taki dosc dziwny problem, tuz po kupnie auta zauwazylem, ze strasznie sciaga je w prawo, jadac na trasie nie mozna bylo puscic kierownicy na dluzej niz chwile, sprawdzalem zawieszenie, cisnienie w kolach i niby wszystko ok. Jako, ze falgi na ktorych kupilem auto byly troche krzywe kupilem komplet kol, po zalozeniu okazalo sie, ze wszystko jest ok i nic nie sciaga. Kilka dni temu kupilem zimowe opony (nowe) i po zamontowaniu okazalo sie, ze znowu zaczelo sciagac w prawo, nie tak mocno jak na starych felgach ale wyraznie odczuwalnie.
Samo zjawisko wyglada nastepujaco, w czasie jazdy na wprost, po idealnie gladkiej nawierzchni jest spoko ale jak tylko zaczna sie nierownosci (nie mowie o koleinach) to kierownica ma tendencje do lekkiego skrecania w prawo, pozatym mam wrazenie, ze skrecajac w lewo trzeba mocniej krecic, po skrecie w prawo kierownica nie wraca idealnie do pozycji zerowej lecz zostaje troche skrecona w prawo. Najmocniej odczuwalny efekt jest w czasie przyspieszania lub hamowania na poprzeczych nierownosciach, wtedy puszczona kierownica potrafi sie obrocic o 20-30 stopni w prawo.
Jak zdiagnozowac przyczyne tego zachowania?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-01-2009, 11:32
|
|
|
Zhan napisał/a: | i po zamontowaniu okazalo sie, ze znowu zaczelo sciagac w prawo, nie tak mocno jak na starych felgach ale wyraznie odczuwalnie. |
moze np byly skladowane i lezaly na jednej stronie (opony)..
moze zle wywazyli kola
moze sprobuj zamienic miejscami dwa przednie kola i zobacz co sie stanie
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 10-01-2009, 11:35
|
|
|
Robson86 napisał/a: |
moze sprobuj zamienic miejscami dwa przednie kola i zobacz co sie stanie
Pozdroo |
nie moge zamienic bo sa kierunkowe, musialbym przekladac gumy... moge jedynie przelozyc z tylu na przod |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 11:50
|
|
|
prawdopodobnie wyrobiona koncowka drazka mam to samo tylko ze w druga strone ;p |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 10-01-2009, 11:59
|
|
|
miziek napisał/a: | prawdopodobnie wyrobiona koncowka drazka mam to samo tylko ze w druga strone ;p |
a w takim razie jesli sciaga w prawo to ktora koncowka jest do wymiany? |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 12:01
|
|
|
moja jest z prawej oszkodzona i na dodatek puka mi wachacz albo ta koncowka 100% po tej samej stronie i sciaga mnie w lewo ;p wiec moze u ciebie jest na odwrot jak w prawo to lewa xD a moze w druga strone sie wyrobila ;] |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 14:31 Re: czemu sciaga po wymianie opon?
|
|
|
Zhan napisał/a: | ...
Samo zjawisko wyglada nastepujaco, w czasie jazdy na wprost, po idealnie gladkiej nawierzchni jest spoko ale jak tylko zaczna sie nierownosci (nie mowie o koleinach) to kierownica ma tendencje do lekkiego skrecania w prawo, pozatym mam wrazenie, ze skrecajac w lewo trzeba mocniej krecic, po skrecie w prawo kierownica nie wraca idealnie do pozycji zerowej lecz zostaje troche skrecona w prawo. Najmocniej odczuwalny efekt jest w czasie przyspieszania lub hamowania na poprzeczych nierownosciach, wtedy puszczona kierownica potrafi sie obrocic o 20-30 stopni w prawo.
Jak zdiagnozowac przyczyne tego zachowania?
pozdrawiam |
rozumiem ze jak zalozysz 15 cali to jest ok ale na 17 zaczynaja sie schody tak? no to powiem ze to calkiem normalne i kazdy raczej tak ma- na takich nierownosciach. dodatkowo mniej gumy znaczy tendencja do skretu w prawo, popatrz jak sa wyprofilowane drogi. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 10-01-2009, 15:33
|
|
|
hmm ja bym na Twoim miejscu przełożył koła z tyłu na przód i zobaczył jakie wtedy to da efekty. Jeżeli to samo, to sprubowałbym zamienić wtedy tylko na jednym boku auta koła (przednie na tył, tył na przód).
ale czy kupiłeś nowe opony czy używane?
jeżeli nowe to zareklamujesz najprawdopodobniej.
Jeżeli używane, to najprędzej bym obstawiał że albo pochodzą z auta powypadkowego, albo ktoś sprawdzał z jaką maksymalną prędkością wjedzie na krawężnik.
Pare lat temu właśnie ojciec kupił opony używane. Jak do tego czasu auto jeździło prosto, to tak zaczeło je ściągać... Opony poszły na śmietnik i zakupiliśmy komplet nowych. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 10-01-2009, 16:36
|
|
|
miziek napisał/a: | moja jest z prawej oszkodzona i na dodatek puka mi wachacz albo ta koncowka 100% po tej samej stronie i sciaga mnie w lewo ;p wiec moze u ciebie jest na odwrot jak w prawo to lewa xD a moze w druga strone sie wyrobila ;] |
w miedzyczasie wymienialem lewa koncowke bo miala luzy wiec jesli koncowka to chyba tylko prawa bo zostala stara...
PLPynton napisał/a: | rozumiem ze jak zalozysz 15 cali to jest ok ale na 17 zaczynaja sie schody tak? no to powiem ze to calkiem normalne i kazdy raczej tak ma- na takich nierownosciach. dodatkowo mniej gumy znaczy tendencja do skretu w prawo, popatrz jak sa wyprofilowane drogi. |
nie, jezdze caly czas na pietnastkach... na poczatku mialem 205, te wywalilem, zamienilem na 205 na ktorych byl spokoj a teraz mam zimowki 195 wiec raczej szerokosc i profil opony nie ma z tym nic wspolnego
mar111cin napisał/a: | ale czy kupiłeś nowe opony czy używane? |
pisalem przeciez, ze nowe
a tak przy okazji, znacie jakis sposob na to zeby nie pojawial mi sie co chwila durny komunikat o nieprzeczytanych wiadomosciach? |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 17:10
|
|
|
a czy po wymianie koncowki ustawiales zbieznosc ? ;> tak z ciekawosci |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 10-01-2009, 17:15
|
|
|
miziek napisał/a: | a czy po wymianie koncowki ustawiales zbieznosc ? ;> tak z ciekawosci |
oczywiscie...
tak na prawde to wymieniali mi ja wlasnie goscie od zbieznosci kiedy pojechalem ustawic zbieznosc po wymianie drazkow i okazalo sie, ze koncowka ma luzy |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-01-2009, 16:06
|
|
|
1. w samej przejkładni możesz mieć luzy (mało prawdopodobne)
2. sworzeń wahacza dolnego prostego ma już luz i prędzej czy później poleci...
3. kwestia opon (ich jakości, rodzaju bieżnika, grubości, itd.) czyli jak pisał Pynton - czasem same gumy dają się we znaki.
Możliwości wiele, wi ęc najpierw załóż z powrotem felgi z tymi letnimi gumami i zobacz czy ściąga na nich, jeśli nie (tak jak pisałeś) to znaczy, że te zimówki co masz są nie pierwszej jakości. A jak nawet na tych kołach ściąga, to znaczy, że wahacze do sprawdzenia. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|