Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] czemu sciaga po wymianie opon?
Autor Wiadomość
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 10-01-2009, 11:29   [EA5A 2.5] czemu sciaga po wymianie opon?

Witam,
Mam taki dosc dziwny problem, tuz po kupnie auta zauwazylem, ze strasznie sciaga je w prawo, jadac na trasie nie mozna bylo puscic kierownicy na dluzej niz chwile, sprawdzalem zawieszenie, cisnienie w kolach i niby wszystko ok. Jako, ze falgi na ktorych kupilem auto byly troche krzywe kupilem komplet kol, po zalozeniu okazalo sie, ze wszystko jest ok i nic nie sciaga. Kilka dni temu kupilem zimowe opony (nowe) i po zamontowaniu okazalo sie, ze znowu zaczelo sciagac w prawo, nie tak mocno jak na starych felgach ale wyraznie odczuwalnie.
Samo zjawisko wyglada nastepujaco, w czasie jazdy na wprost, po idealnie gladkiej nawierzchni jest spoko ale jak tylko zaczna sie nierownosci (nie mowie o koleinach) to kierownica ma tendencje do lekkiego skrecania w prawo, pozatym mam wrazenie, ze skrecajac w lewo trzeba mocniej krecic, po skrecie w prawo kierownica nie wraca idealnie do pozycji zerowej lecz zostaje troche skrecona w prawo. Najmocniej odczuwalny efekt jest w czasie przyspieszania lub hamowania na poprzeczych nierownosciach, wtedy puszczona kierownica potrafi sie obrocic o 20-30 stopni w prawo.
Jak zdiagnozowac przyczyne tego zachowania?

pozdrawiam
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-01-2009, 11:32   

Zhan napisał/a:
i po zamontowaniu okazalo sie, ze znowu zaczelo sciagac w prawo, nie tak mocno jak na starych felgach ale wyraznie odczuwalnie.

moze np byly skladowane i lezaly na jednej stronie (opony)..
moze zle wywazyli kola :?:
moze sprobuj zamienic miejscami dwa przednie kola i zobacz co sie stanie :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 10-01-2009, 11:35   

Robson86 napisał/a:

moze sprobuj zamienic miejscami dwa przednie kola i zobacz co sie stanie :)
Pozdroo


nie moge zamienic bo sa kierunkowe, musialbym przekladac gumy... moge jedynie przelozyc z tylu na przod
 
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 11:50   

prawdopodobnie wyrobiona koncowka drazka mam to samo tylko ze w druga strone ;p
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 10-01-2009, 11:59   

miziek napisał/a:
prawdopodobnie wyrobiona koncowka drazka mam to samo tylko ze w druga strone ;p


a w takim razie jesli sciaga w prawo to ktora koncowka jest do wymiany?
 
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 12:01   

moja jest z prawej oszkodzona i na dodatek puka mi wachacz albo ta koncowka 100% po tej samej stronie i sciaga mnie w lewo ;p wiec moze u ciebie jest na odwrot jak w prawo to lewa xD a moze w druga strone sie wyrobila ;]
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 14:31   Re: czemu sciaga po wymianie opon?

Zhan napisał/a:
...
Samo zjawisko wyglada nastepujaco, w czasie jazdy na wprost, po idealnie gladkiej nawierzchni jest spoko ale jak tylko zaczna sie nierownosci (nie mowie o koleinach) to kierownica ma tendencje do lekkiego skrecania w prawo, pozatym mam wrazenie, ze skrecajac w lewo trzeba mocniej krecic, po skrecie w prawo kierownica nie wraca idealnie do pozycji zerowej lecz zostaje troche skrecona w prawo. Najmocniej odczuwalny efekt jest w czasie przyspieszania lub hamowania na poprzeczych nierownosciach, wtedy puszczona kierownica potrafi sie obrocic o 20-30 stopni w prawo.
Jak zdiagnozowac przyczyne tego zachowania?

pozdrawiam


rozumiem ze jak zalozysz 15 cali to jest ok ale na 17 zaczynaja sie schody tak? no to powiem ze to calkiem normalne i kazdy raczej tak ma- na takich nierownosciach. dodatkowo mniej gumy znaczy tendencja do skretu w prawo, popatrz jak sa wyprofilowane drogi.
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 10-01-2009, 15:33   

hmm ja bym na Twoim miejscu przełożył koła z tyłu na przód i zobaczył jakie wtedy to da efekty. Jeżeli to samo, to sprubowałbym zamienić wtedy tylko na jednym boku auta koła (przednie na tył, tył na przód).

ale czy kupiłeś nowe opony czy używane?
jeżeli nowe to zareklamujesz najprawdopodobniej.
Jeżeli używane, to najprędzej bym obstawiał że albo pochodzą z auta powypadkowego, albo ktoś sprawdzał z jaką maksymalną prędkością wjedzie na krawężnik.

Pare lat temu właśnie ojciec kupił opony używane. Jak do tego czasu auto jeździło prosto, to tak zaczeło je ściągać... Opony poszły na śmietnik i zakupiliśmy komplet nowych.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 10-01-2009, 16:36   

miziek napisał/a:
moja jest z prawej oszkodzona i na dodatek puka mi wachacz albo ta koncowka 100% po tej samej stronie i sciaga mnie w lewo ;p wiec moze u ciebie jest na odwrot jak w prawo to lewa xD a moze w druga strone sie wyrobila ;]


w miedzyczasie wymienialem lewa koncowke bo miala luzy wiec jesli koncowka to chyba tylko prawa bo zostala stara...

PLPynton napisał/a:
rozumiem ze jak zalozysz 15 cali to jest ok ale na 17 zaczynaja sie schody tak? no to powiem ze to calkiem normalne i kazdy raczej tak ma- na takich nierownosciach. dodatkowo mniej gumy znaczy tendencja do skretu w prawo, popatrz jak sa wyprofilowane drogi.


nie, jezdze caly czas na pietnastkach... na poczatku mialem 205, te wywalilem, zamienilem na 205 na ktorych byl spokoj a teraz mam zimowki 195 wiec raczej szerokosc i profil opony nie ma z tym nic wspolnego

mar111cin napisał/a:
ale czy kupiłeś nowe opony czy używane?


pisalem przeciez, ze nowe :)


a tak przy okazji, znacie jakis sposob na to zeby nie pojawial mi sie co chwila durny komunikat o nieprzeczytanych wiadomosciach?
 
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 17:10   

a czy po wymianie koncowki ustawiales zbieznosc ? ;> tak z ciekawosci
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 10-01-2009, 17:15   

miziek napisał/a:
a czy po wymianie koncowki ustawiales zbieznosc ? ;> tak z ciekawosci


oczywiscie...
tak na prawde to wymieniali mi ja wlasnie goscie od zbieznosci kiedy pojechalem ustawic zbieznosc po wymianie drazkow i okazalo sie, ze koncowka ma luzy :)
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-01-2009, 16:06   

1. w samej przejkładni możesz mieć luzy (mało prawdopodobne)
2. sworzeń wahacza dolnego prostego ma już luz i prędzej czy później poleci...
3. kwestia opon (ich jakości, rodzaju bieżnika, grubości, itd.) czyli jak pisał Pynton - czasem same gumy dają się we znaki.

Możliwości wiele, wi ęc najpierw załóż z powrotem felgi z tymi letnimi gumami i zobacz czy ściąga na nich, jeśli nie (tak jak pisałeś) to znaczy, że te zimówki co masz są nie pierwszej jakości. A jak nawet na tych kołach ściąga, to znaczy, że wahacze do sprawdzenia.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.