 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 31-01-2010, 13:36 |
gorąca gasnie |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 09-01-2009, 09:43
|
|
|
Obroty zwiększyłem z a pomocą śrubki SAS z góry przepustnicy. Misiak na benzynie działa bez zarzutu, tylko tyle że na 900obr. Niestety takie są uroki instalacji gazowych.
jaceksu25 piszemy trochę nie na temat, więc zapraszam do:
<<<Denerwujące szarpanie>>> |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2009, 08:30
|
|
|
moja opcja jest taka:
podłącz zamiast czujnika temp silnika tego z dwoma kabelkami potencjometr i ustaw go tak aby komp widział jeszcze zimny silnik i sprawdź co się dzieje.
jak dalej bez zmian, to odłącz immo i alarm jak masz.
sprawdź pompkę paliwa, może jak się zagrzeje, to się zaciera.
Więcej pomysłów nie mam.
jakieś kontrolki ci się świecą?
Pozdro!!!!! |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2009, 04:49
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Obroty zwiększyłem z a pomocą śrubki SAS z góry przepustnicy. Misiak na benzynie działa bez zarzutu, tylko tyle że na 900obr. Niestety takie są uroki instalacji gazowych. |
Witam.
Znaczy teraz jest już kompletnie rozlegulowany. Wymontuj silniczek krokowy, wyczyść przepustnicę z naciskiem na "bypasy" (kanały biegnącę pod przegrodą przepustnicy zamykane przez "krokowca"). Następnie wkręć z powrotem śrubkę regulacyjną SAS, mniej więcej tak jak była orginalnie wkręcona. Zrób od nowa całą regulację wolnych obrotów (była opisywana na forum). Gwarantuję iż wszystko wróci do normy...
Pozdrawiam.
ps: a tak na przyszłość kręcenie SAS -em to absolutna ostateczność...zazwyczaj wystarcza dobre czyszczenie i reset kompa. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 13-01-2009, 15:32
|
|
|
Chi-Man napisał/a: | ps: a tak na przyszłość kręcenie SAS -em to absolutna ostateczność...zazwyczaj wystarcza dobre czyszczenie i reset kompa. |
Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, bo z tego co się orientuję to skrótem tym oznacza się dwie śruby. Jedna jest od położenia przepustnicy (Fixed SAS), a druga (skrew SAS) od regulacji wolnych obrotów, przynajmniej tak podaje manual. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2009, 20:08
|
|
|
Witam.
Doskonale Cię zrozumiałem. I nadal twierdzę iż kręcenie SAS -em to ostateczność (te silniki regulują obroty automatycznie). Śróbki "fixed SAS" NIE TYKA się w ogóle
Faktem natomiast jest, iż gazownia jakoś średnio sigmom podchodzi, choć i tu sporo zależy od fachowości gazowników. A ponieważ sprzedawany u nas gaz jest średniej jakości (czystości), w bypasach gromadzi się mnóstwo wszelkiej maści syfu, który skutecznie utrudnia normalną pracę przepustnicy. W efekcie gdy po pełnym rozgrzaniu silnika, elektronika przy pamocy silniczka krokowego przymyka bypas, auto się dławi i gaśnie. Ot i tyle...zawsze to samo...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:36
|
|
|
Witam Chi-Man
Zgodzę się tobą, że czystość gazu w Polsce zostawia dużo do życzenia, lecz w moim przypadku niema on najmniejszego wpływu na czystość przepustnicy (moja brudzi się od wężyka odmy pokrywy zaworów, czyli opary oleju z silnika) a gaz jak to w sekwencji bywa jest doprowadzony prawie pod same zawory. Może się powtórzę, ale chce wyjaśnić kilka spraw. Mianowicie, moja przepustnica została zdemontowana, rozebrana i wyczyszczona w 100% łącznie z wyżej wymienionymi bypasami, dotyczy to także silniczka krokowego. Po takim zabiegu Misiak wskoczył na 1500 Obr./min i ani mu zamiar zejść, poniżej więc gdyby nie owa śrubka SAS było by kiepsko. Po długim ten tegowaniu w głowie, doszedłem do wniosku, że poprzedni właściciel nigdy nie czyścił przepustnicy (przez godzinę nie mogłem jej doczyścić benzyną ekstrakcyjną) nie zawracał sobie tym głowy, bo gdy tylko było coś nie tak z wolnymi obrotami to podkręcał śrubkę SAS i było OK., dlatego sprawdziłem silniczek krokowy ustawienie przepustnicy,TPS- działanie i ustawienie i o dziwo wszystko działa jak należy tylko z tym, że na benzynie. A wracając do tej nieszczęsnej śrubki SAS moim zdaniem gdyby była niepotrzebna to by jej po prostu nie było. Manual opisuje regulacje wolnych obrotów właśnie za pomocą tej śrubki.
Chi-Man napisał/a: | Gwarantuję iż wszystko wróci do normy... |
Od czasu zamontowania gazu nigdy niebyło normy |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2009, 08:13
|
|
|
A nie jest to czasami jakiś problem ze sterowaniem gazu? Instalacje sekwencyjne mają już dosyć zaawansowane komputery sterujące. Może problem tkwi gdzieś tu? |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2009, 08:31
|
|
|
Witam.
Ech chyba się nie zrozumieliśmy W jednym poście piszesz cyt.:
Cytat: | "Misiak na benzynie działa bez zarzutu, tylko tyle że na 900obr." |
W kolejnym cyt.:
Cytat: | "...dlatego sprawdziłem silniczek krokowy ustawienie przepustnicy,TPS- działanie i ustawienie i o dziwo wszystko działa jak należy tylko z tym, że na benzynie. |
Skoro więc na benzynie jest O.K. to znaczy, że wszystko gra. W ustawienia gazowni nie wnikam, nie znam się na tym. Proponuję poszukać dobrych fachowców w tym temacie...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-01-2009, 17:11
|
|
|
Faktycznie można się w tym wszystkim pogubić.
Chi-Man napisał/a: | "Misiak na benzynie działa bez zarzutu, tylko tyle że na 900obr." |
Kierowany był do kolegi jaceksu25 który zadał pytanie:
jaceksu25 napisał/a: | wojtas021180, jak Twoje problemy z Sigmą? |
A te problemy były opisywane w temacie <<<Denerwujące szarpanie>>> Więc post był mało precyzyjny. Sorki
Noritsu- może i racja. Tylko że w tej chwili nie jestem w stanie tego zdiagnozować (brak kompetentnych osób w okolicy, mój gazownik upiera sie że to wina TPS ale jemu już niewierze). Mam pewien pomysł ale, musze przedyskutować go z formowiczmi z diału LPG. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 16-01-2009, 18:08
|
|
|
kiedyś montowałem gaz 1 generacji napisz cos to dojdziemy do jakis wniosków pozdro |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17-01-2009, 00:01
|
|
|
Przedstawiłem problem w dziale Warsztat/LPG Sigma problemy z instalacją LPG
Będzie troche bardziej w temacie |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2009, 10:26
|
|
|
Herdi znalazłeś coś?
Czy dalej w martwym punkcie?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2009, 10:33
|
|
|
stoi i czeka na cud, masz jakiś pomysł ???????? |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2009, 18:12
|
|
|
Witam Herdi a podmieniłeś może z kimś ECU ? Uważam że za ten objaw odpowiada sterownik. |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2009, 18:49
|
|
|
syski napisał/a: | Witam Herdi a podmieniłeś może z kimś ECU ? Uważam że za ten objaw odpowiada sterownik. |
No nie, nie mam z kim - chyba żę masz pożyczyć to sprawdzę jeśli to to za niego zapłacę, jeśli nie to to szukamy dalej |
|
|
|
 |
|
|