[Cari 1.8 GDI] Pytanie do użytkowników GDI. |
Autor |
Wiadomość |
andy_lodz [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2009, 00:20 [Cari 1.8 GDI] Pytanie do użytkowników GDI.
|
|
|
Cześć.
Mam pytanko do użytkowników Carismy GDI. Ja mam Carismę II Elegance i nie wiem czy wy też tak macie że gałka skrzyni biegów stawia spory opór przy ruszaniu nią na boki. Wiem że ta skrzynia jest ,,na linkach", a nie tulejkach jak inne w tym modelu, ale chyba tak nie powinno być. Od razu napiszę że olej był sprawdzany i jest ok. Auto mam pół roku i od początku tak było.
Proszę żeby jakiś z użytkowników GDI napisał czy u niego jest tak że jak ,,bujnie" dźwignią to od razu wraca ona do środka.
Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
bundy33 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2009, 21:24
|
|
|
u mnie tez wraca, to chyba normalne bo wedlug mnie skrzynia pracuje w mojej cari jak nalezy |
|
|
|
 |
Sienio
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 61 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-01-2009, 21:50
|
|
|
Carisma GDI 1,8 Eleganc 2002r- zawsze dźwignia biegów wraca do położenia miedzy 3i4 biegiem.
To samo gdy na postoju przechylę lewarek w lewo to po zwolnieniu go powraca do położenia wyjsciowego.
Nie wiem czy w tym modelu są linki czy cęgna sztywne. |
_________________ Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI |
|
|
|
 |
andy_lodz [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 10:34
|
|
|
Dzięki wam bardzo, oznacz to że u mnie coś jest nie teges Boje sie trochę jechac do ASO bo znając tych czarodziei to penie bedą mi chcieli całą skrzynie wymienic.
Pzdr. |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-01-2009, 15:37
|
|
|
Witam
Andy miałem ten sam problem z lewarkiem. Krok po kroku napiszę co powinieneś zrobić, u mnie to dało super efekt.
1. Zdejmij osłonę lewarka i odepnij linkę od strony kierowcy.
2. Sprawdź czy lewarek po odpięciu linki lekko chodzi. Jeżeli nic się nie zmieniło odepnij drugą linkę i sprawdź ponownie lewarek. Jeśli odepniesz dwie linki i lewarek nadal stawia opór to będzie problem z lewarkiem a nie z samymi linkami.
3. Jeśli odpiąłeś linki i lewarek chodzi jak należy, to problem tkwi albo w linkach albo w wybierakach przy skrzyni biegów to coś na końcu linek.
4. Pozapinaj linki, użyj jakiegoś odrdzewiacza np.WD40 albo płynu hamulcowego ja użyłem WD40. Popsikaj wybieraki i nie żałuj odrdzewiacza. Wsiądź do auta i poruszaj lewarkiem we wszystkie strony że by WD przenikło jak najgłębiej.
5. Teraz możesz spokojnie iść na kawę i wrócić za jakieś 20min. ewentualnie można napić się piwka tę czynność można powtórzyć kilka razy
6. Następnie nabierz strzykawkę oleju może być silnikowy i posmaruj wybieraki, nie żałujemy oleju. Po nasmarowaniu wsiądź do auta i poruszaj troszkę lewarkiem.
I to by było na tyle.
Dodam jeszcze że od razu po tym zabiegu przynajmniej u mnie, nie było wielkiej różnicy w pracy lewarka. Dopiero gdy moja Cari sobie postała i olej przenikł tam gdzie powinien odczułem różnice i to ogromną. A teraz lewarek pracuje jak w nowym aucie
Mam nadzieję że mój opisik się na coś przyda.
Daj znać gdy zlikwidujesz problem Pozdro. |
|
|
|
 |
andy_lodz [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2009, 12:40
|
|
|
Hej.
Zdjąłem osłonę lewarka i moim oczom ukazał się następujący widok:
http://www.wrzuta.pl/obra...ma_gdi_lewarek1
Wydaje mi się czy ja mam tam jakieś tulejki a nie linki?
Poza tym plastikowy biały element powyżej lewarka na tej ,,tulejce" od góry jest przekrzywiony w lewo, a jak się go naprostuje wraca do tego położenia.
P.S. Wiecie może co to za biały smar?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-01-2009, 12:46
|
|
|
Prawdopodobnie to smar sylikonowy. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-01-2009, 21:03
|
|
|
To właśnie jest lewarek z dwiema linkami. Taki jak powinien być w Cari z silnikiem GDI !!!
Z tym że w carismie I gen. jest troszkę inna budowa niż w II gen.
Możesz troszkę posmarować smarem bo jak widać troszkę tam masz sucho, smar na pewno nie zaszkodzi.
Pozdro |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 14-01-2009, 01:13
|
|
|
Hmm u mnie chodzi leciutko na boki, mam tylko problem ze przy wrzucaniu 3ki slychac zgrzyt ale raczej nie ze spodu silnika a tylko przy drazku tak wiec w wolnej chwili zajrze i moze nasmaruje i bedzie ok, moze |
|
|
|
 |
Nikka
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI, r 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2009 Posty: 419 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 14-01-2009, 23:02
|
|
|
A ja z innej beczki ale też o 1.8 GDI
Pewnie to banał ale ... kobietą w końcu jestem i na motoryzacji niekoniecznie się znam...
Powiedzcie mi co oznacza kontrolka zielona GDI EKO która raz świeci raz nie w prawym dolnym rogu przy zegarach...
Domyślam się że wsio zależy od sposobu traktowania auta czyli biegi a prędkość... tylko kiedy jest ok? jak świeci czy jak nie świeci???
Chyba muszę ściągnąć jakieś instrukcje z netu do Cari... |
_________________ Lena
01462/KMM
 |
|
|
|
 |
kelo2 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2009, 23:58
|
|
|
im wiecej zielonego tym lepiej |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-01-2009, 06:23
|
|
|
Tryb EKO włącza zubożałą mieszankę. Tryb włącza się przy jednolitej prędkości coś w stylu 2.5k obrotów. Po prostu mniej spalasz. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
andy_lodz [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2009, 20:53
|
|
|
Grahamos napisał/a: | Witam
Andy miałem ten sam problem z lewarkiem. Krok po kroku napiszę co powinieneś zrobić, u mnie to dało super efekt.
1. Zdejmij osłonę lewarka i odepnij linkę od strony kierowcy.
2. Sprawdź czy lewarek po odpięciu linki lekko chodzi. Jeżeli nic się nie zmieniło odepnij drugą linkę i sprawdź ponownie lewarek. Jeśli odepniesz dwie linki i lewarek nadal stawia opór to będzie problem z lewarkiem a nie z samymi linkami.
3. Jeśli odpiąłeś linki i lewarek chodzi jak należy, to problem tkwi albo w linkach albo w wybierakach przy skrzyni biegów to coś na końcu linek.
4. Pozapinaj linki, użyj jakiegoś odrdzewiacza np.WD40 albo płynu hamulcowego ja użyłem WD40. Popsikaj wybieraki i nie żałuj odrdzewiacza. Wsiądź do auta i poruszaj lewarkiem we wszystkie strony że by WD przenikło jak najgłębiej.
5. Teraz możesz spokojnie iść na kawę i wrócić za jakieś 20min. ewentualnie można napić się piwka tę czynność można powtórzyć kilka razy
6. Następnie nabierz strzykawkę oleju może być silnikowy i posmaruj wybieraki, nie żałujemy oleju. Po nasmarowaniu wsiądź do auta i poruszaj troszkę lewarkiem.
I to by było na tyle.
Dodam jeszcze że od razu po tym zabiegu przynajmniej u mnie, nie było wielkiej różnicy w pracy lewarka. Dopiero gdy moja Cari sobie postała i olej przenikł tam gdzie powinien odczułem różnice i to ogromną. A teraz lewarek pracuje jak w nowym aucie
Mam nadzieję że mój opisik się na coś przyda.
Daj znać gdy zlikwidujesz problem Pozdro. |
I zrobiło się ciepło więc się dziś za to wziąłem. Po odpięciu linek okazało się że gałka chodzi bardzo lekko, więc to problem raczej z tymi wybierakami. Tylko gdzie one są?
Domyślam się że są gdzieś przy skrzyni biegów, ale czy będzie je widać na pierwszy rzut oka? Pytam dlatego że nie mam garażu ,więc będę musiał jechać gdzieś to zrobić i nie chciałbym wtedy ich szukać.
Z góry dzięki za pomoc.
P.S. Przy okazji podciągnąłem sobie trochę hamulec ręczny i stąd mam pytanie.Czy u was też jest tak że w miejscu gdzie linki zamocowane są do tej blaszki wewnątrz auta i dalej biegnie jedna linka już do samego lewarka ta linka od strony kierowcy jest tak jakby bliżej kierowcy mimo że jest naciągnięta.(nie są równolegle).
Wygląda to tak:
koło lewe----------I
----------------------I-----------------lewarek
koło prawe-----------I
Sorki za niedbały rysunek |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-01-2009, 22:30
|
|
|
Na pierwszy rzut oka je ciężko zobaczyć. Mam zdjęcie skrzyni biegów do Carismy gdi ale nie wiem jak dodać to zdjęcie Musisz spojrzeć w lukę między filtrem powietrza a plastikową obudowę silnika, najlepiej zdjąć obudowę silnika i górną obudowę filtra powietrza razem z "trąbą słonia" tą grubą czarną rurą wtedy jest o wiele lepszy dostęp. |
|
|
|
 |
andy_lodz [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2009, 08:38
|
|
|
Oki.Naprawione :)Dzieki wszystkim za pomoc. Porada Grahamosa okazała się strzałem w 10. Trzeba odnaleźć wybieraki i spsikać je wd40.Nie ma tam za bardzo dostępu żeby dostać się i przesmarować w inny sposób.Trzeba też się trochę namachać gałką skrzyni po nasmarowaniu wd40.Ja robiłem to w ten sposób że wrzucałem pierwszy bieg,psikałem wd40 i machałem gałką skrzyni wrzucając każdy bieg po kolei.Później dwójka, psikanie i znowu wszystkie biegi po kolei, następnie 3-ka.....i tak do 5 -ki.Po 10 minutach gałka już wracała do właściwej pozycji jak się ją wychyliło w lewo, a po pół godziny skrzynia działała jak w nowym aucie. Dla tych którzy maja podobny problem podpowiem że nie trzeba zdejmować ,,trąby słonia",ani plastikowej osłony silnika od góry. Wystarczy odpiąć obudowę filtra powietrza i razem z trąbą delikatnie ja odchylić na lewo tak żeby nie przeszkadzała.
Jeszcze raz dzięki Grahamos, duży punkcik dla Ciebie.
Nie wiem czy jest to częsty problem w GDI,ale jeśli tak to może rozwiązanie Grahamosa powinno znaleźć sie w FAQ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|