Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Pytanie do użytkowników GDI.
Autor Wiadomość
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 00:20   [Cari 1.8 GDI] Pytanie do użytkowników GDI.

Cześć.
Mam pytanko do użytkowników Carismy GDI. Ja mam Carismę II Elegance i nie wiem czy wy też tak macie że gałka skrzyni biegów stawia spory opór przy ruszaniu nią na boki. Wiem że ta skrzynia jest ,,na linkach", a nie tulejkach jak inne w tym modelu, ale chyba tak nie powinno być. Od razu napiszę że olej był sprawdzany i jest ok. Auto mam pół roku i od początku tak było.
Proszę żeby jakiś z użytkowników GDI napisał czy u niego jest tak że jak ,,bujnie" dźwignią to od razu wraca ona do środka.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 
 
bundy33
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 21:24   

u mnie tez wraca, to chyba normalne bo wedlug mnie skrzynia pracuje w mojej cari jak nalezy
 
 
Sienio 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2009, 21:50   

Carisma GDI 1,8 Eleganc 2002r- zawsze dźwignia biegów wraca do położenia miedzy 3i4 biegiem.
To samo gdy na postoju przechylę lewarek w lewo to po zwolnieniu go powraca do położenia wyjsciowego.
Nie wiem czy w tym modelu są linki czy cęgna sztywne.
_________________
Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI
 
 
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2009, 10:34   

Dzięki wam bardzo, oznacz to że u mnie coś jest nie teges :) Boje sie trochę jechac do ASO bo znając tych czarodziei to penie bedą mi chcieli całą skrzynie wymienic.
Pzdr.
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-01-2009, 15:37   

Witam

Andy miałem ten sam problem z lewarkiem. Krok po kroku napiszę co powinieneś zrobić, u mnie to dało super efekt.

1. Zdejmij osłonę lewarka i odepnij linkę od strony kierowcy.

2. Sprawdź czy lewarek po odpięciu linki lekko chodzi. Jeżeli nic się nie zmieniło odepnij drugą linkę i sprawdź ponownie lewarek. Jeśli odepniesz dwie linki i lewarek nadal stawia opór to będzie problem z lewarkiem a nie z samymi linkami.

3. Jeśli odpiąłeś linki i lewarek chodzi jak należy, to problem tkwi albo w linkach albo w wybierakach przy skrzyni biegów to coś na końcu linek.

4. Pozapinaj linki, użyj jakiegoś odrdzewiacza np.WD40 albo płynu hamulcowego ja użyłem WD40. Popsikaj wybieraki i nie żałuj odrdzewiacza. Wsiądź do auta i poruszaj lewarkiem we wszystkie strony że by WD przenikło jak najgłębiej.

5. Teraz możesz spokojnie iść na kawę i wrócić za jakieś 20min. ewentualnie można napić się piwka :) tę czynność można powtórzyć kilka razy :mrgreen:

6. Następnie nabierz strzykawkę oleju może być silnikowy i posmaruj wybieraki, nie żałujemy oleju. Po nasmarowaniu wsiądź do auta i poruszaj troszkę lewarkiem.

I to by było na tyle.

Dodam jeszcze że od razu po tym zabiegu przynajmniej u mnie, nie było wielkiej różnicy w pracy lewarka. Dopiero gdy moja Cari sobie postała i olej przenikł tam gdzie powinien odczułem różnice i to ogromną. A teraz lewarek pracuje jak w nowym aucie :biggrin:

Mam nadzieję że mój opisik się na coś przyda.

Daj znać gdy zlikwidujesz problem Pozdro.
 
 
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2009, 12:40   

Hej.
Zdjąłem osłonę lewarka i moim oczom ukazał się następujący widok:

http://www.wrzuta.pl/obra...ma_gdi_lewarek1
Wydaje mi się czy ja mam tam jakieś tulejki a nie linki?
Poza tym plastikowy biały element powyżej lewarka na tej ,,tulejce" od góry jest przekrzywiony w lewo, a jak się go naprostuje wraca do tego położenia.

P.S. Wiecie może co to za biały smar?

Pozdrawiam
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2009, 12:46   

Prawdopodobnie to smar sylikonowy.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-01-2009, 21:03   

To właśnie jest lewarek z dwiema linkami. Taki jak powinien być w Cari z silnikiem GDI !!!
Z tym że w carismie I gen. jest troszkę inna budowa niż w II gen.

Możesz troszkę posmarować smarem bo jak widać troszkę tam masz sucho, smar na pewno nie zaszkodzi.

Pozdro
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 14-01-2009, 01:13   

Hmm u mnie chodzi leciutko na boki, mam tylko problem ze przy wrzucaniu 3ki slychac zgrzyt ale raczej nie ze spodu silnika a tylko przy drazku tak wiec w wolnej chwili zajrze i moze nasmaruje i bedzie ok, moze :)
 
 
Nikka 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI, r 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Sty 2009
Posty: 419
Skąd: Choszczno
Wysłany: 14-01-2009, 23:02   

A ja z innej beczki ale też o 1.8 GDI
Pewnie to banał ale ... kobietą w końcu jestem i na motoryzacji niekoniecznie się znam...
Powiedzcie mi co oznacza kontrolka zielona GDI EKO która raz świeci raz nie w prawym dolnym rogu przy zegarach...
Domyślam się że wsio zależy od sposobu traktowania auta czyli biegi a prędkość... tylko kiedy jest ok? jak świeci czy jak nie świeci???
Chyba muszę ściągnąć jakieś instrukcje z netu do Cari...
_________________
Lena
01462/KMM
 
 
 
kelo2
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2009, 23:58   

im wiecej zielonego tym lepiej
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2009, 06:23   

Tryb EKO włącza zubożałą mieszankę. Tryb włącza się przy jednolitej prędkości coś w stylu 2.5k obrotów. Po prostu mniej spalasz. :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2009, 20:53   

Grahamos napisał/a:
Witam

Andy miałem ten sam problem z lewarkiem. Krok po kroku napiszę co powinieneś zrobić, u mnie to dało super efekt.

1. Zdejmij osłonę lewarka i odepnij linkę od strony kierowcy.

2. Sprawdź czy lewarek po odpięciu linki lekko chodzi. Jeżeli nic się nie zmieniło odepnij drugą linkę i sprawdź ponownie lewarek. Jeśli odepniesz dwie linki i lewarek nadal stawia opór to będzie problem z lewarkiem a nie z samymi linkami.

3. Jeśli odpiąłeś linki i lewarek chodzi jak należy, to problem tkwi albo w linkach albo w wybierakach przy skrzyni biegów to coś na końcu linek.

4. Pozapinaj linki, użyj jakiegoś odrdzewiacza np.WD40 albo płynu hamulcowego ja użyłem WD40. Popsikaj wybieraki i nie żałuj odrdzewiacza. Wsiądź do auta i poruszaj lewarkiem we wszystkie strony że by WD przenikło jak najgłębiej.

5. Teraz możesz spokojnie iść na kawę i wrócić za jakieś 20min. ewentualnie można napić się piwka :) tę czynność można powtórzyć kilka razy :mrgreen:

6. Następnie nabierz strzykawkę oleju może być silnikowy i posmaruj wybieraki, nie żałujemy oleju. Po nasmarowaniu wsiądź do auta i poruszaj troszkę lewarkiem.

I to by było na tyle.

Dodam jeszcze że od razu po tym zabiegu przynajmniej u mnie, nie było wielkiej różnicy w pracy lewarka. Dopiero gdy moja Cari sobie postała i olej przenikł tam gdzie powinien odczułem różnice i to ogromną. A teraz lewarek pracuje jak w nowym aucie :biggrin:

Mam nadzieję że mój opisik się na coś przyda.

Daj znać gdy zlikwidujesz problem Pozdro.


I zrobiło się ciepło więc się dziś za to wziąłem. Po odpięciu linek okazało się że gałka chodzi bardzo lekko, więc to problem raczej z tymi wybierakami. Tylko gdzie one są?
Domyślam się że są gdzieś przy skrzyni biegów, ale czy będzie je widać na pierwszy rzut oka? Pytam dlatego że nie mam garażu ,więc będę musiał jechać gdzieś to zrobić i nie chciałbym wtedy ich szukać.
Z góry dzięki za pomoc.

P.S. Przy okazji podciągnąłem sobie trochę hamulec ręczny i stąd mam pytanie.Czy u was też jest tak że w miejscu gdzie linki zamocowane są do tej blaszki wewnątrz auta i dalej biegnie jedna linka już do samego lewarka ta linka od strony kierowcy jest tak jakby bliżej kierowcy mimo że jest naciągnięta.(nie są równolegle).
Wygląda to tak:

koło lewe----------I
----------------------I-----------------lewarek
koło prawe-----------I

Sorki za niedbały rysunek :)
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 26-01-2009, 22:30   

Na pierwszy rzut oka je ciężko zobaczyć. Mam zdjęcie skrzyni biegów do Carismy gdi ale nie wiem jak dodać to zdjęcie :( Musisz spojrzeć w lukę między filtrem powietrza a plastikową obudowę silnika, najlepiej zdjąć obudowę silnika i górną obudowę filtra powietrza razem z "trąbą słonia" tą grubą czarną rurą wtedy jest o wiele lepszy dostęp.
 
 
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2009, 08:38   

Oki.Naprawione :)Dzieki wszystkim za pomoc. Porada Grahamosa okazała się strzałem w 10. Trzeba odnaleźć wybieraki i spsikać je wd40.Nie ma tam za bardzo dostępu żeby dostać się i przesmarować w inny sposób.Trzeba też się trochę namachać gałką skrzyni po nasmarowaniu wd40.Ja robiłem to w ten sposób że wrzucałem pierwszy bieg,psikałem wd40 i machałem gałką skrzyni wrzucając każdy bieg po kolei.Później dwójka, psikanie i znowu wszystkie biegi po kolei, następnie 3-ka.....i tak do 5 -ki.Po 10 minutach gałka już wracała do właściwej pozycji jak się ją wychyliło w lewo, a po pół godziny skrzynia działała jak w nowym aucie. Dla tych którzy maja podobny problem podpowiem że nie trzeba zdejmować ,,trąby słonia",ani plastikowej osłony silnika od góry. Wystarczy odpiąć obudowę filtra powietrza i razem z trąbą delikatnie ja odchylić na lewo tak żeby nie przeszkadzała.
Jeszcze raz dzięki Grahamos, duży punkcik dla Ciebie.
Nie wiem czy jest to częsty problem w GDI,ale jeśli tak to może rozwiązanie Grahamosa powinno znaleźć sie w FAQ?

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.