[E32A 1.8] poradzcie mechanika do galanta 90r gaźnik |
Autor |
Wiadomość |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:35
|
|
|
mam podobne problemy z mazdą. Jak wieczorem zgasze na gazie, rano nie moge zapalic na benzynie, po chwili kręcenia świece zalane i szansa na zapalenie równa prawie zeru. Jak przelacze przed zgaszeniem na bezyne rano pali bez problemu. Teraz wnioski gasic na bezynie, rano starac sie palic na gazie wtedy nie zaleje ale gaz musi byc dobrze wyregulowany i ostatnie jak nie zapali odrazu na benzynie nie krec w nieskończonośc tylko wciskaj gaz do konca i wtedy kręc, raz zwiekszasz kompresje dwa wietrzysz i zapobiegasz zalewaniu świec. Nieraz nawet mając zalane świece mozna w ten sposób zapalic samochód, bedzie łapał powoli cylinder po cylindrze, ale powinien zapalic.
ps: kompresja, a zdolność zasysania paliwa mają sie do siebie tak jak pióro do poduszki:)
nie molestuj akumulatorów kup samostart w spreju |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:48
|
|
|
popytaj w regionalnym PODKARPACKIM kolego ...w temacie sa wymienione miejsca gdzie naprawiaja nowsze autka ale zadaj pytanko i moze cos doradza odpowiedniego do sytucji Miska |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-01-2009, 23:33
|
|
|
Wook@sH napisał/a: | Skoro świece masz mokre,tzn ze kompresję tez będziesz miał dobra,a w każdym razie wystarczającą do odpalenia |
Niekoniecznie.
filipczos napisał/a: | Czy jest możliwe ze wina bedzie lezec w CPU ktory podaje sygnal do cewki? |
Bez ECU też odpala i jeździ. Sprawdzone.
P.S. Sprawdź przewód wysokiego napięcia dochodzący z kopułki do cewki. U mnie wszystkie 4 były git a ten jeden 5-ty nie. Walniety czy cuś Wymieniłem na nowy i pali jak złoto.
Co do cewki, to akurat serwer nie działa to nie wrzucę fotki, ale:
1. cewka ma wejście na kabel WN z kopułki
2. z drugiej strony jest wtyk na kostkę, w której masz + i -
3. jest jeszcze uziemienie cewki jako jeden pin |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 15-01-2009, 07:24
|
|
|
Więc co w silniku gaźnikowym jest odpowiedzialne za podanie mieszanki do cylindra?(pytam czysto z ciekawości ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-01-2009, 09:38
|
|
|
Tak, jak w przypadku mechanicznych gaźników podciśnienie i nadciśnienie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 15-01-2009, 18:08
|
|
|
Vlad napisał/a: | kompresja, a zdolność zasysania paliwa mają sie do siebie tak jak pióro do poduszki:) |
Wiec to zdanie jest bez sensu |
_________________
 |
|
|
|
 |
filipczos
Mitsumaniak
Auto: Galant '90 [4g37] gaźnik
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-01-2009, 18:43
|
|
|
Czy przy tym typie zapłonu jest tranzystor sterujący cewką ? Jeżeli tak to gdzie? Prosiłbym jeszcze o sprawdzenie wartości napięć na rezystorze przy cewce i jak idą kable z rezystora do cewki. I jeszcze jedna sprawa czy w aparacie zapłonowym jest przerywacz to na jaką wartość ustawić przerwę ( czy 0,40 ) ? |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-01-2009, 20:12
|
|
|
No tutaj to już nie pomogę. Posiadałem pdf z lancera z gażnikiem i wywaliłem. Tam było coś na ten temat. Silnik mniejszy ale opis identyczny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-01-2009, 21:43
|
|
|
filipczos, jutro sprawdzę, gdzieś mam to wszystko wpisane jakie wartości powinny być.
Tranzystora z tego co wiem nie ma żadnego, przerywacza też nie ma
Przynajmniej z tego co wiem. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2009, 09:22
|
|
|
Wook@sH napisał/a: | Wiec to zdanie jest bez sensu |
jak bys wiedział cokolwiek o pracy silnika to bys wiedzial czy ma sens czy nie. Zasysa na podcisnieniu i przy otwartym zaworze ssącym i wartosc podcisnienia w różnych warunkaj jest różna, ale nigny nie osiagnie wartosci cisnienia przy spręzaniu, gdzie wszystkie zawory sa zamkniete i mieszanka paliwowa zwieksza swoją temperature do kilkuset stopni. Cisnienie powinno byc 1,350 kPa czyli 13,5 kg/cm2, wart min 10kg przy różnicy miedzy cylindrami nie wiekszą niz 1kg.
wiec by mieszanka wybuchła misi osiagnąć odpowiednia temperature, jak kompresja jest nie wystarczająca do tego to trzeba albo podgrzac powietrze albo zwiekszyc predkość obrotowa silnika poptrzez hol, ew uzyc w speju mieszanki znacznie bardziej palnej niz benzynowa. PO za nielicznymi wyjatkami sprawa jest dosc prosta jezeli pali kiedy jest w miare cieplo i pali na cieplym silniku a nie pali przy -10 czy -20 to niestety kłania sie kompresja. |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 16-01-2009, 18:55
|
|
|
Ok, to już coś więcej wiem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
filipczos
Mitsumaniak
Auto: Galant '90 [4g37] gaźnik
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 25-01-2009, 18:12
|
|
|
jak przypuszczal Vlad, przyczyna byla uszczelka.
Co prawda koszt naprawy prawie mnie powalil z nog ale najwazniejsze ze autko znow dziala.
Dzieki za pomoc! |
|
|
|
 |
Makos
Mitsumaniak Panzermeister

Auto: Renault Megane Classic '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 189 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 25-01-2009, 20:46
|
|
|
filipczos, puść na PW ile kosztuje taka impreza? Bo mi się chyba też szykuje... Chyba, że napisz tutaj jeśli nie będzie to problemem |
_________________
Mitsubishi Galant E32A - sprzedany
Nissan 100NX B13 - sprzedany
Renault Megane Classic - obecnie |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-01-2009, 21:44
|
|
|
To zależy co jeszcze po drodze zrobisz
Same uszczelki to około 100-150 zł, do tego koszt planowania głowicy, no i koszt nowego oleju |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
filipczos
Mitsumaniak
Auto: Galant '90 [4g37] gaźnik
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 25-01-2009, 23:38
|
|
|
250- robocizna + 320 czesc (uszczelki, płyn, olej) |
|
|
|
 |
|