[CAxA] Pomocy!! Jestem już bezradny. Colt nie zapala ! |
Autor |
Wiadomość |
Romanek100
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-01-2009, 19:13 [CAxA] Pomocy!! Jestem już bezradny. Colt nie zapala !
|
|
|
Witam. trafiłem tu szukając wróżki w internecie, która doradzi jak naprawić moje M Colt. Opisze jak i co... Podczas jazdy autko nagle zaczęło słabnąć i zgasło. Oddałem do mechanika i stwierdził brak iskry - zapłonu. Powiedział, że to moduł zapłonu J9550Y13. Kupiłem taki moduł i okazało się, że autko dalej nie pali i jest jak było. Potem powiedział, że to jakaś cewka zapłonu przy tym module. Kupiłem tez i tą cewkę i.... autko dalej nie zapala - jest tak jak na początku. Naprawa trwa już ponad 3 tygodnie a ja jestem już załamany . Dobrzy ludkowie proszę was bardzo pomóżcie. Doradźcie mi proszę co to może być, to może tego mojego mechanika nakieruję i ożywi się mój samochodzik. Ja jestem zielony w sprawach mechaniki, ale może przynajmniej jemu coś rozjaśnię w głowie. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-01-2009, 21:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawliku
Forumowicz Mitasubishi :D

Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 3165 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 16-01-2009, 19:18
|
|
|
może to kable WN |
_________________ Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-01-2009, 19:25
|
|
|
Po pierwsze. Jaki dokładnie Colt. Może o Tą broń Tobie chodzi?? Najlepiej przesmarować i będzie dobrze :/
A jeżeli chodzi o CAO to ja obstawiałbym wylane kondensatory w ECU. Było o tym na forum tyle, że aż łeb boli.
CE się świeci?? Jeśli nie to na 100% ECU.
wtedy
Wymontować ECu, znajduje się na prawym słupku, obok prawej nogi pasażera.
Potem wymienić kondensatory. Opis na stronie Krzyżaka Krzyżak
Złożyć, sprawdzić.
Jeśli komputer będzie sprawny to może być aparat zapłonowy. Najlepiej wymienić cały lub naprawić. Z tego co wiem ktoś w Zielonej Górze naprawia. Więcej informacji użyj funkcja SZUKAJ |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Romanek100
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-01-2009, 19:37
|
|
|
Aparat ponoć dobry. ja nie wiem nawet co to jest ECU ale na kondensatorach się troszkę znam. Podpowiem mu te kondensatory. |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16-01-2009, 20:53
|
|
|
Romanek100 napisał/a: | ja nie wiem nawet co to jest ECU | ecu to komputer. napisz jakiego dokładnie masz colta, i co z kontrolką check engine: świeci i gaśnie normalnie, cały czas świeci czy wcale? |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Romanek100
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:05
|
|
|
Mam M Colt CAO. Już wiem co to jest ECU. Kontrolka Engine wcześniej po włożeniu kluczyka i przekręceniu go gasła po ok 10 sek. Teraz świeci i po przekręceniu kluczyka nie gaśnie tylko świeci dalej. |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:52
|
|
|
No to witamy w klubie,ja jestem z pod rzeszowa i służę pomocą i warstatem jak trzeba.
Co do problemu to najprawdopodobniej ECU |
|
|
|
 |
Romanek100
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:55
|
|
|
Dziękuję bardzo, ale autko rozebrane i nie jeździ. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-01-2009, 22:19
|
|
|
Jeśli CE się świeci, to możesz wykorzystać instrukcje do diagnozy błędów, która znajduje się na stronie Krzyżaka. Jeśli dioda będzie równo świecić to znaczy, że komputer do naprawy. Jeśli wymryga błąd to sprawdź czego dotyczy. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-01-2009, 11:44
|
|
|
sprawdź bezpieczniki pod maską....może spalił Ci sie ten z oznaczeniem ECI |
_________________
 |
|
|
|
 |
Romanek100
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-01-2009, 13:28
|
|
|
Uszkodzony ECU. Kondensatory wylane. Wymieniłem i dalej autko niezywe jest. Dioda na czujniku świecie równo ciągle i nie chce nawet mrugnąć do mnie |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-01-2009, 14:43
|
|
|
Wyślij go do Bartka. Jeśli procesor jest cały to da się go jeszcze zreanimować. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Romanek100
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-01-2009, 14:50
|
|
|
Do jakiego Bartka? Proszę podaj jakieś bliższe namiary? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
Romanek100
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 11 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-01-2009, 07:59
|
|
|
Dziękuję bardzo za obydwie odpowiedzi. Myślałem, że to już koniec mojego autka - mechanicy roztaczali takie pesymistyczne wizje. A teraz widzę jakieś światełko w tunelu. napisałem już PW do Bartka i czekam na odpowiedź. Ale tak sobie myślę, że gdybym wcześniej tu trafił i sam się wziął za szukanie przyczyny, to może by się dało ożywić mój samochodzik wcześniej. A tak stał ponad miesiąc na mrozie z tymi wylanymi kondensatorami i go żarło od środka A jak by mi jakiś mądry powiedział, że to jest to, to może by nie było aż takich strat w tym ECU. Bardzo Wam Wszystkim dziękuję serdecznie i oczywiście będę meldował co i jak z moim autkiem. |
|
|
|
 |
|