Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Kmer
16-10-2009, 18:53
[EAx 97-04] Planuję kupić kombi w benzynie
Autor Wiadomość
miroo 
Nowy Forumowicz


Auto: różne modele Mazdy :D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 18-01-2009, 22:45   [EAx 97-04] Planuję kupić kombi w benzynie

Witam, nie wystraszcie się tak ogromnej ilości pytań proszę ;)

mam nadzieję że rozwiejecie kilka moich wątpliwości, które powstały w trakcie przeglądania zarówno forum jak i ofert w internecie.
Zakup Galanta planuję nie wcześniej jak w połowie roku, tak że nie pali się, jednak chciałbym mieć dobrze rozeznany temat przed zakupem.
Nadwozie jakie mnie interesuje to tylko i wyłącznie kombi, właśnie z powodu brakującej przestrzeni bagażnikowej chcę zmienić auto. Sedan wygląda świetnie, ale jak mi zabraknie rodzinnej 626-ki w hatchbacku (co może się wkrótce stać, bo rodzice też coś przebąkują o zmianie samochodu, na mniejszy z kolei) to zacznie się problem jak trzeba będzie coś większego przewieźć.
Więc EAxW musowo.

Jeśli chodzi o silnik to na pewno benzyna, nie GDI - albo 2.0i (wstępnie bardziej do tej wersji się skłaniam) albo V6 2.5.

Miałem okazję kiedyś trochę pojeździć Lancerem '97 1.6i (115KM jeśli dobrze pamiętam) i poniżej 4000obr ten silnik nie chciał wcale przyspieszać w porównaniu z moją Mazdą o tej samej pojemności. Czy silnik 2.0i w Galancie też jest tak nieelastyczny?

Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy?

Wyczytałem na forum, że słabym punktem Galantów przed liftingiem jest układ hamulcowy - mniejsze tarcze i jednotłoczkowe zaciski.
W skanach z artykułu w czasopiśmie "Motor" jest "większe hamulce w mocniejszych odmianach" po lifcie.
Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze.
Czy ten sam układ hamulcowy (z rozgraniczeniem na przed i po lifcie) jest stosowany w 2.0 co w V6?
Czy te słabe hamulce to ocena ludzi którzy dynamicznie jeżdzą V6, czy w 2.0 przy, hmmm, momentami dynamicznej ale nie sportowej że tak powiem :P jeździe też mogą być odczuwalne niedostatki?

Domyślam się, że jednym z elementów pakietu Sport Edition były 17-calowe felgi? Tego nie jestem pewien, natomiast wiem że były ospojlerowane, obniżone (sprężyny Eibach).

Jak to jest z tymi poduszkami powietrznymi, raczej 4 nie były standardem. Ile było? 1 dla kierowcy czy może zawsze były 2 z przodu?

Jeśli chodzi o wyposażenie standardowe to wszystkie Galanty które widziałem miały ABS, el. szyby, el. lusterka, centralny zamek, wspomaganie kierownicy. Skoro lusterka są el. sterowane w serii to również we wszystkich egzemplarzach są podgrzewane? GLS oznacza również klimatronic i halogeny z tego co wyczytałem.
Znalazłem też jakąś wzmiankę o szybach z filtrem UV. To wyposażenie dodatkowe? Jak to rozpoznać?
"Po minucie od wyłączenia zapłonu drzwi samoczynnie się zamykają". W każdym egzemplarzu?

Z góry dziękuję za wszelkie wypowiedzi.

Pozdrawiam,

Mirek
_________________
[/URL]
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18-01-2009, 23:01   

miroo napisał/a:
Czy silnik 2.0i w Galancie też jest tak nieelastyczny?
ja uważam że jest elastyczny ale nie az tak jak 2,5V6 :twisted:
miroo napisał/a:
Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia
jest seeryjnie wyposażone :)
miroo napisał/a:
Czy ten sam układ hamulcowy (z rozgraniczeniem na przed i po lifcie) jest stosowany w 2.0 co w V6?
Tak
miroo napisał/a:
sportowej że tak powiem jeździe też mogą być odczuwalne niedostatki?
przy spokojnej jeżdzie so skuteczne no ale na sportowo to nie zabardzo
miroo napisał/a:
Jak to jest z tymi poduszkami powietrznymi, raczej 4 nie były standardem. Ile było? 1 dla kierowcy czy może zawsze były 2 z przodu?
zawsze w standardzie były 4 jaśki
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 19-01-2009, 00:51   

pawliku napisał/a:
zawsze w standardzie były 4 jaśki

Nie zawsze. Ja mam 2.
miroo napisał/a:
Miałem okazję kiedyś trochę pojeździć Lancerem '97 1.6i (115KM jeśli dobrze pamiętam) i poniżej 4000obr ten silnik nie chciał wcale przyspieszać

Galantowski 2.0 tez lubi wysokie obroty, ale tragedi nie ma :)
miroo napisał/a:
Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze

Chyba tylko w wersji SE. Avance juz maja jednotlockowe zaciski.
miroo napisał/a:
"Po minucie od wyłączenia zapłonu drzwi samoczynnie się zamykają". W każdym egzemplarzu?

Nie, nie w kazdym egzemplarzu.
miroo napisał/a:
Zakup Galanta planuję nie wcześniej jak w połowie roku, tak że nie pali się,

Zacznij szukac juz teraz, bo bardz trudno znalezc dobry okaz na naszym rynku :roll:
_________________
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2009, 08:19   

miroo napisał/a:
Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy?


Nie wszystkie, były też ze zwykłymi zawiasami. Mi się trafiło i niestety padł jeden, co wiąze się z zakupem identycznego w cenie min.1700PLN/szt.

miroo napisał/a:
GLS oznacza również klimatronic i halogeny z tego co wyczytałem.


Niestety nie. Ja mam GLS. A jego wyposażenie to:
-el. szyby x4
-Airbag x4
-el. i podgrzewane Lusterka
-klima (zwykła manualna)
-panoramiczny szyberdach
-halogeny
-wspomaganie
-centralny zamek na pilota
-abs

wszystkie pytania otrzymały odpowiedż w tych 3-ch postach.

Ja proponuję dodać że słabą stroną galantów są tylne nadkola (rdzewieją).

Poszukiwania to proponuję już zacząć, tak jak pisze Mirek Jurek, bo jest ciężko znaleźć zadbany i ładny egzemplarz. Napisz też w dziale odpowiednim dla regionu, może jakiś klubowicz z twojej okolicy będzie sprzedawał .....

Wracając do silnika. Mam 2.0 i ja osobiście nigdy jeszcze na niego nie narzekałem. Jak dla mnie to jest on w zupełności wystarczający.
 
 
miroo 
Nowy Forumowicz


Auto: różne modele Mazdy :D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 19-01-2009, 10:44   

Dziękuję za wasze wypowiedzi.

Mirek Jurek napisał/a:
miroo napisał/a:

Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze


Chyba tylko w wersji SE. Avance juz maja jednotlockowe zaciski.

a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam?

Forest_Taft napisał/a:
miroo napisał/a:

Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy?


Nie wszystkie, były też ze zwykłymi zawiasami. Mi się trafiło i niestety padł jeden, co wiąze się z zakupem identycznego w cenie min.1700PLN/szt.


no to faktycznie cena jest niezła. nie miałem styczności z tym patentem do tej pory, czy jest to warte uwagi czy zbędny bajer? i jak w miarę łatwo poznać które zawieszenie znajduje się w danym egzemplarzu auta?

Co do tylnych nadkoli to dzięki za przypomnienie. Orientowałem się coś niecoś o wadach generacji i wychodzi mi że właśnie korodujące tylne nadkola oraz okolice kielichów amortyzatorów przednich, wypadający sworzeń w przednim zawieszeniu (w autach z mocno zużytym zawieszeniem), problem z redukcją dwójki na bieg niższy - łożysko.
Zimne luty w zegarku pomijam bo to detal.

Aha jeszcze znalazłem coś o szybach z filtrem UV. W takich rzeczach to amerykanie się lubowali, czy na europejskim rynku też występowało, jeśli tak jak to poznać? Jest jakiś napis na szybie, czy coś w tym stylu?

A co do samego szukania, nie wykluczam przywiezienia samochodu z Austrii bądź Niemiec. Więcej zachodu ale pewnie lepiej utrzymane zawieszenie, co akurat przy Galancie pewnie nie jest bez znaczenia w późniejszej eksploatacji.

Pozdrawiam,

Mirek
_________________
[/URL]
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 19-01-2009, 10:56   

miroo napisał/a:
a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam?

przed liftem(256mm) , po lifcie(276mm)
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
miroo 
Nowy Forumowicz


Auto: różne modele Mazdy :D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 19-01-2009, 11:03   

czekoladka_1981 napisał/a:
miroo napisał/a:
a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam?

przed liftem(256mm) , po lifcie(276mm)


Jako że widzę iż posiadasz 2.5 V6 zapytam tylko czy aby na pewno odpowiadasz na temat wersji silnikowej 2.0? Wiem jakie są dwa rozmiary tarcz, ale chodzi mi czy w 2.0 też był ten sam lifting (nie chodzi o wersję Sport Edition)
_________________
[/URL]
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 19-01-2009, 11:17   

Jako że jesteś nowy na tym forum ,poczytaj tu:
http://forum.mitsumaniaki...ighlight=tarcze
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=lifting
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
miroo 
Nowy Forumowicz


Auto: różne modele Mazdy :D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 19-01-2009, 11:27   

czekoladka_1981 dzięki biorę się za czytanie :)

edit: temat o tarczach przeczytałem, i wynikałoby z niego że faktycznie tarcze w 2.0 też są większe po lifcie, natomiast dziwi mnie że

Mirek Jurek napisał/a:
Avance juz maja jednotlockowe zaciski.


skoro ta wersja, jeśli dobrze rozumiem, miała być kontynuacją SE.

odnośnie samopoziomowania znalazłem taką wypowiedź w temacie Stabilizacja nadwozia w EA5W
Jacko1 napisał/a:
Faktycznie tylna oś ma system samopoziomowanie tylko że nie we wszystkich modelach występowała. Najłatwiej sprawdzić podnosząc miśka z tyłu lewarkiem i zmieżyć tłoczysko amortyzatora suwmiarką. Jeżeli tłoczysko będzie miało ok 20mm to znaczy że masz system samopoziomujący a jeżeli ok 10mm zwykłe amorki. U japaneze KYB za ok200zł niestety te pierwsze bardzo drogie i tylko oryginały u japaneze 1500zł szt


jestem tu nowy jak zauważyłaś ale temat o liftingu czytałem już wcześniej, przeczytałem jeszcze raz i nie doszukałem się tam odpowiedzi na pozostałe moje pytania.

Pozdrawiam,

Mirek
_________________
[/URL]
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2009, 19:21   

miroo napisał/a:
Mirek Jurek napisał/a:
Avance juz maja jednotlockowe zaciski.


skoro ta wersja, jeśli dobrze rozumiem, miała być kontynuacją SE.

Ma jednotłokowe zaciski i tarcze 276mm.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.