 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: Kmer 16-10-2009, 18:53 |
[EAx 97-04] Planuję kupić kombi w benzynie |
Autor |
Wiadomość |
miroo
Nowy Forumowicz

Auto: różne modele Mazdy :D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 18-01-2009, 22:45 [EAx 97-04] Planuję kupić kombi w benzynie
|
|
|
Witam, nie wystraszcie się tak ogromnej ilości pytań proszę
mam nadzieję że rozwiejecie kilka moich wątpliwości, które powstały w trakcie przeglądania zarówno forum jak i ofert w internecie.
Zakup Galanta planuję nie wcześniej jak w połowie roku, tak że nie pali się, jednak chciałbym mieć dobrze rozeznany temat przed zakupem.
Nadwozie jakie mnie interesuje to tylko i wyłącznie kombi, właśnie z powodu brakującej przestrzeni bagażnikowej chcę zmienić auto. Sedan wygląda świetnie, ale jak mi zabraknie rodzinnej 626-ki w hatchbacku (co może się wkrótce stać, bo rodzice też coś przebąkują o zmianie samochodu, na mniejszy z kolei) to zacznie się problem jak trzeba będzie coś większego przewieźć.
Więc EAxW musowo.
Jeśli chodzi o silnik to na pewno benzyna, nie GDI - albo 2.0i (wstępnie bardziej do tej wersji się skłaniam) albo V6 2.5.
Miałem okazję kiedyś trochę pojeździć Lancerem '97 1.6i (115KM jeśli dobrze pamiętam) i poniżej 4000obr ten silnik nie chciał wcale przyspieszać w porównaniu z moją Mazdą o tej samej pojemności. Czy silnik 2.0i w Galancie też jest tak nieelastyczny?
Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy?
Wyczytałem na forum, że słabym punktem Galantów przed liftingiem jest układ hamulcowy - mniejsze tarcze i jednotłoczkowe zaciski.
W skanach z artykułu w czasopiśmie "Motor" jest "większe hamulce w mocniejszych odmianach" po lifcie.
Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze.
Czy ten sam układ hamulcowy (z rozgraniczeniem na przed i po lifcie) jest stosowany w 2.0 co w V6?
Czy te słabe hamulce to ocena ludzi którzy dynamicznie jeżdzą V6, czy w 2.0 przy, hmmm, momentami dynamicznej ale nie sportowej że tak powiem jeździe też mogą być odczuwalne niedostatki?
Domyślam się, że jednym z elementów pakietu Sport Edition były 17-calowe felgi? Tego nie jestem pewien, natomiast wiem że były ospojlerowane, obniżone (sprężyny Eibach).
Jak to jest z tymi poduszkami powietrznymi, raczej 4 nie były standardem. Ile było? 1 dla kierowcy czy może zawsze były 2 z przodu?
Jeśli chodzi o wyposażenie standardowe to wszystkie Galanty które widziałem miały ABS, el. szyby, el. lusterka, centralny zamek, wspomaganie kierownicy. Skoro lusterka są el. sterowane w serii to również we wszystkich egzemplarzach są podgrzewane? GLS oznacza również klimatronic i halogeny z tego co wyczytałem.
Znalazłem też jakąś wzmiankę o szybach z filtrem UV. To wyposażenie dodatkowe? Jak to rozpoznać?
"Po minucie od wyłączenia zapłonu drzwi samoczynnie się zamykają". W każdym egzemplarzu?
Z góry dziękuję za wszelkie wypowiedzi.
Pozdrawiam,
Mirek |
_________________
[/URL]  |
|
|
|
 |
pawliku
Forumowicz Mitasubishi :D

Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 3165 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-01-2009, 23:01
|
|
|
miroo napisał/a: | Czy silnik 2.0i w Galancie też jest tak nieelastyczny? | ja uważam że jest elastyczny ale nie az tak jak 2,5V6
miroo napisał/a: | Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia | jest seeryjnie wyposażone
miroo napisał/a: | Czy ten sam układ hamulcowy (z rozgraniczeniem na przed i po lifcie) jest stosowany w 2.0 co w V6? | Tak
miroo napisał/a: | sportowej że tak powiem jeździe też mogą być odczuwalne niedostatki? | przy spokojnej jeżdzie so skuteczne no ale na sportowo to nie zabardzo
miroo napisał/a: | Jak to jest z tymi poduszkami powietrznymi, raczej 4 nie były standardem. Ile było? 1 dla kierowcy czy może zawsze były 2 z przodu? | zawsze w standardzie były 4 jaśki |
_________________ Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 19-01-2009, 00:51
|
|
|
pawliku napisał/a: | zawsze w standardzie były 4 jaśki |
Nie zawsze. Ja mam 2.
miroo napisał/a: | Miałem okazję kiedyś trochę pojeździć Lancerem '97 1.6i (115KM jeśli dobrze pamiętam) i poniżej 4000obr ten silnik nie chciał wcale przyspieszać |
Galantowski 2.0 tez lubi wysokie obroty, ale tragedi nie ma
miroo napisał/a: | Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze |
Chyba tylko w wersji SE. Avance juz maja jednotlockowe zaciski.
miroo napisał/a: | "Po minucie od wyłączenia zapłonu drzwi samoczynnie się zamykają". W każdym egzemplarzu? |
Nie, nie w kazdym egzemplarzu.
miroo napisał/a: | Zakup Galanta planuję nie wcześniej jak w połowie roku, tak że nie pali się, |
Zacznij szukac juz teraz, bo bardz trudno znalezc dobry okaz na naszym rynku |
_________________
 |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2009, 08:19
|
|
|
miroo napisał/a: | Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy? |
Nie wszystkie, były też ze zwykłymi zawiasami. Mi się trafiło i niestety padł jeden, co wiąze się z zakupem identycznego w cenie min.1700PLN/szt.
miroo napisał/a: | GLS oznacza również klimatronic i halogeny z tego co wyczytałem. |
Niestety nie. Ja mam GLS. A jego wyposażenie to:
-el. szyby x4
-Airbag x4
-el. i podgrzewane Lusterka
-klima (zwykła manualna)
-panoramiczny szyberdach
-halogeny
-wspomaganie
-centralny zamek na pilota
-abs
wszystkie pytania otrzymały odpowiedż w tych 3-ch postach.
Ja proponuję dodać że słabą stroną galantów są tylne nadkola (rdzewieją).
Poszukiwania to proponuję już zacząć, tak jak pisze Mirek Jurek, bo jest ciężko znaleźć zadbany i ładny egzemplarz. Napisz też w dziale odpowiednim dla regionu, może jakiś klubowicz z twojej okolicy będzie sprzedawał .....
Wracając do silnika. Mam 2.0 i ja osobiście nigdy jeszcze na niego nie narzekałem. Jak dla mnie to jest on w zupełności wystarczający. |
|
|
|
 |
miroo
Nowy Forumowicz

Auto: różne modele Mazdy :D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 19-01-2009, 10:44
|
|
|
Dziękuję za wasze wypowiedzi.
Mirek Jurek napisał/a: | miroo napisał/a: |
Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze |
Chyba tylko w wersji SE. Avance juz maja jednotlockowe zaciski. |
a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam?
Forest_Taft napisał/a: | miroo napisał/a: |
Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy? |
Nie wszystkie, były też ze zwykłymi zawiasami. Mi się trafiło i niestety padł jeden, co wiąze się z zakupem identycznego w cenie min.1700PLN/szt. |
no to faktycznie cena jest niezła. nie miałem styczności z tym patentem do tej pory, czy jest to warte uwagi czy zbędny bajer? i jak w miarę łatwo poznać które zawieszenie znajduje się w danym egzemplarzu auta?
Co do tylnych nadkoli to dzięki za przypomnienie. Orientowałem się coś niecoś o wadach generacji i wychodzi mi że właśnie korodujące tylne nadkola oraz okolice kielichów amortyzatorów przednich, wypadający sworzeń w przednim zawieszeniu (w autach z mocno zużytym zawieszeniem), problem z redukcją dwójki na bieg niższy - łożysko.
Zimne luty w zegarku pomijam bo to detal.
Aha jeszcze znalazłem coś o szybach z filtrem UV. W takich rzeczach to amerykanie się lubowali, czy na europejskim rynku też występowało, jeśli tak jak to poznać? Jest jakiś napis na szybie, czy coś w tym stylu?
A co do samego szukania, nie wykluczam przywiezienia samochodu z Austrii bądź Niemiec. Więcej zachodu ale pewnie lepiej utrzymane zawieszenie, co akurat przy Galancie pewnie nie jest bez znaczenia w późniejszej eksploatacji.
Pozdrawiam,
Mirek |
_________________
[/URL]  |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 19-01-2009, 10:56
|
|
|
miroo napisał/a: | a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam? |
przed liftem(256mm) , po lifcie(276mm) |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
miroo
Nowy Forumowicz

Auto: różne modele Mazdy :D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 19-01-2009, 11:03
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | miroo napisał/a: | a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam? |
przed liftem(256mm) , po lifcie(276mm) |
Jako że widzę iż posiadasz 2.5 V6 zapytam tylko czy aby na pewno odpowiadasz na temat wersji silnikowej 2.0? Wiem jakie są dwa rozmiary tarcz, ale chodzi mi czy w 2.0 też był ten sam lifting (nie chodzi o wersję Sport Edition) |
_________________
[/URL]  |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
miroo
Nowy Forumowicz

Auto: różne modele Mazdy :D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 19-01-2009, 11:27
|
|
|
czekoladka_1981 dzięki biorę się za czytanie
edit: temat o tarczach przeczytałem, i wynikałoby z niego że faktycznie tarcze w 2.0 też są większe po lifcie, natomiast dziwi mnie że
Mirek Jurek napisał/a: | Avance juz maja jednotlockowe zaciski. |
skoro ta wersja, jeśli dobrze rozumiem, miała być kontynuacją SE.
odnośnie samopoziomowania znalazłem taką wypowiedź w temacie Stabilizacja nadwozia w EA5W
Jacko1 napisał/a: | Faktycznie tylna oś ma system samopoziomowanie tylko że nie we wszystkich modelach występowała. Najłatwiej sprawdzić podnosząc miśka z tyłu lewarkiem i zmieżyć tłoczysko amortyzatora suwmiarką. Jeżeli tłoczysko będzie miało ok 20mm to znaczy że masz system samopoziomujący a jeżeli ok 10mm zwykłe amorki. U japaneze KYB za ok200zł niestety te pierwsze bardzo drogie i tylko oryginały u japaneze 1500zł szt |
jestem tu nowy jak zauważyłaś ale temat o liftingu czytałem już wcześniej, przeczytałem jeszcze raz i nie doszukałem się tam odpowiedzi na pozostałe moje pytania.
Pozdrawiam,
Mirek |
_________________
[/URL]  |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2009, 19:21
|
|
|
miroo napisał/a: | Mirek Jurek napisał/a:
Avance juz maja jednotlockowe zaciski.
skoro ta wersja, jeśli dobrze rozumiem, miała być kontynuacją SE. |
Ma jednotłokowe zaciski i tarcze 276mm. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|