| 
		[CA1A 1.3] dziwne objawy  miśka | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 pszwar12  		  
		 
         Mitsumaniak Czerwona Krwinka
  
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 45 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 19:11   [CA1A 1.3] dziwne objawy  miśka
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               cześc
 
mam taki problem z colcikiem  sprawdzałem olej w  sobote bylo wszystko ok a tu po przejechaniu zaledwie 300 km nastepnego dnia  dzisaj podczas sprawdzania poziomu oleju 
 
okazalo sie ze wogole nie pokazuje na bagnecie  dolałem 1.8 l i teraz jest choc czuje taki lekki swad oleju dzisaj jak wracalem z pracy dodatkowo zwiekszylo sie spalanie o okolo 1 litra i slysze jakis dziwny dziwek jak by cos stukalo metal o metal szczegolnie jak dodam gazu dosyc mocno kopci i moje pytanie co to moze być czy opłaca sie to robić czy kupić nowy silnik?
 
czy 1.6 pasuje  czy trzeba cos zmieniać posiadam 1.3 | 
             
						
				_________________ Colt CA1A 1995 (Żabozielony) 
 
Historia!
 
 
  
 
 
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-01-2009, 21:50, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SlaVkoEg [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 20:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pszwar12 napisał/a: | 	 		  | lysze jakis dziwny dziwek jak by cos stukalo metal o metal | 	  
 
 
To moga byc zawory. Stukaja miedzy innymi jak jest malo oleju   
 
 
Ubywa, smierdzi i kopci tzn. ze Ci olej pali. Mozliwe ze pierscienie do wymiany    Ogolnie czeka Cie remont silnika. Zeby zmienic na 1.6 to trzeba troche rzeczy powymieniac. Min. komputer, cala elektryke, przydaloby sie tez hamulce i przednei zawieszenie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gregorbu [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 20:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przede wszystkim Żabę na kanał! Trudno mi uwierzyć w takie spalanie oleju. Bardziej obstawiałbym jakiś wyciek. Koniecznie sprawdź miskę olejową - może stuknąłeś o jakąś zlodowaciałą zaspę albo micha zaczyna rdzewieć i puszczać? Dodatkowo sprawdź okolice rozrządu.
 
Silnik miał remont kapitalny. Obróbka głowicy, nowa uszczelka, zawory, prowadnice zaworowe, pierścienie, uszczelniacze zaworowe, oczywiście też cały rozrząd z pompą wody. Części japońskie i europejskie, żadnej chińszczyzny made for JC. Remont przeprowadził Bartek i tu trudno o lepszą rekomendację. Po remoncie jeździłem dwa lata i absolutnie żadnych wycieków czy zużycie oleju nie było. Ty do tej pory też niczego takiego nie zgłaszałeś - tym bardziej prawdopodobnie brzmi wyciek. Dodatkowo przepalony olej będzie czuć podczas jazdy na rozgrzanym silniku. Absolutnie konieczna weryfikacja pod względem wycieków. 
 
Co do stukania - jeśli oleju brakuje, metaliczne stukanie jest całkowicie naturalne. Stukają zawory. Mogą też stukać panewki, ale te stukają niezależnie od stanu oleju. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SlaVkoEg [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 20:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No faktycznie to troche duzo tego oleju by spalil jak na 300 km, zwlaszcza zw silnik po remoncie    Co do stukania to moga jeszcze wtryski glosno chodzic    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mateusz071  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 20:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a kopcenie dosyc mocne jak dodajesz gazu moze byc spowodowane duza ujemna temp.    skoro po remoncie jest auto to bycmoze byc tylko uszczelka pod glowica (czasami nowe oryginalne markowe sa wadliwe :/ ) sprawdz czy czujesz olej z rury wydechowej czy z przegrody i bedzie jasne gdzie szukać    sprawdz czy w plynie chlodniczym nie masz oleju albo czy Ci i jego nie ubylo ;] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pszwar12  		  
		 
         Mitsumaniak Czerwona Krwinka
  
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 45 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 20:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gregorbu napisał/a: | 	 		  | Dodatkowo sprawdź okolice rozrządu.  | 	  
 
a czemu akurat rozrząd  czego mam  szukać??
 
 	  | gregorbu napisał/a: | 	 		  | Ty do tej pory też niczego takiego nie zgłaszałeś - tym bardziej prawdopodobnie brzmi wyciek. Dodatkowo przepalony olej będzie czuć podczas jazdy na rozgrzanym silniku. | 	  
 
nic nie widzialem zeby coś kapało naprawde niewiem co mam juz zrobić
 
naet nie wiem od czego zacząć
 
 	  | gregorbu napisał/a: | 	 		  | Mogą też stukać panewki, ale te stukają niezależnie od stanu oleju. | 	   ale wcześniej nic  nie stukało | 
             
						
				_________________ Colt CA1A 1995 (Żabozielony) 
 
Historia!
 
 
  
 
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 21:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pszwar12 napisał/a: | 	 		  | a czemu akurat rozrząd czego mam szukać??  | 	   Wyciek spod uszczelniacza wału korbowego lub wałka rozrządu.  	  | pszwar12 napisał/a: | 	 		  | ale wcześniej nic nie stukało | 	   Bo olej się zużywa (traci swoje parametry) wraz z przebiegiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pszwar12  		  
		 
         Mitsumaniak Czerwona Krwinka
  
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 45 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 22:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  | Bo olej się zużywa (traci swoje parametry) wraz z przebiegiem | 	  
 
tak ale olej byl wymieniany  3 tys km  temu | 
             
						
				_________________ Colt CA1A 1995 (Żabozielony) 
 
Historia!
 
 
  
 
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 23:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pszwar12 napisał/a: | 	 		  | naet nie wiem od czego zacząć | 	  
 
1.schyl sie pod auto i zobacz czy nie ma kałuzy (niech autko chwile postoi) albo ochlapanych wahaczy dotknij miski palcem itp PS UZYJ LATARKI!
 
2.sprawdz poziom oleju, nie jezdzij bez oleju! Jak wycieka momentalnie to nie jezdzij az naprawisz bo wtedy to bedziesz musiał silnika rzeczywiscie szukac...
 
3.Jesli masz olej (dobry stan) i stuka to sprawa jest gorsza... 
 
4.Wyciek spod głowicy zdiagnozujesz... A masz tu linka ze zdjeciem jak to najczesciej wyglada
 
 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=20656
 
Do tego masło w oleju i /lub w płynie chłodniczym
 
5.Tak czy srak nie obejdzie sie bez pomocy mechanika itp. kanał tak jak pisze gregobru tez mile widziany
 
 
[ Dodano: 19-01-2009, 23:08 ]
 
 	  | pszwar12 napisał/a: | 	 		  gregorbu napisał/a:	
 
Dodatkowo sprawdź okolice rozrządu.
 
a czemu akurat rozrząd czego mam szukać??  | 	  
 
masz szukac oleju mozesz odkrecic plastikowa osłone i tam zobaczyc czy pasek nie jest obryzgany i jak z uszczelniaczami jak napisał HUGO. 
 
 
6. Sprawdz rure wydechowa jesli Ci pali az tyle oleju to po dotknieciu jej wnetrza powinno byc duzzzzzzzzooooooo swiezej sadzy (tak mi sie wydaje)
 
7.Nie pali Cie sie kontrolka oleju jak jedziesz? | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gregorbu [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2009, 07:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dodatkowo małe wyjaśnienie postu rosomak1983. Pod samochodem wcale nie musi być plamy oleju. Podczas postoju silnik nie pracuje, nie ma ciśnienia oleju i olej wcale nie musi wyciekać. Podczas jazdy olej podawany jest pod ciśnieniem  i stąd wycieki. Nie zauważysz też strużki oleju za sobą, bo wyciekający olej jest rozpryskiwany po silniku i asfalcie. 
 
Przychylam sie też do wypowiedzi Hugo. Oprócz miski olejowej, olej może też wyciekać spod uszczelniacza wałka rozrządu lub wału korbowego. Ostatnio temat dogłębnie przerobiłem w Lancerze. Co nieco poczytasz tutaj.  Wciąż mnie jednak dziwi, że tak poważny wyciek pojawił się ot tak nagle: w sobotę wszystko o.k., a w poniedziałek taki syf. Uszczelniacz wału czy wałka rozrządu puszcza najczęściej na raty i zaczyna się od minimalnych wycieków... Dokładnie sprawdź tę michę olejową, jak pisałem powyżej. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cns80  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa łajza
  
  
                  Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bear007 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2009, 11:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | może masz olej zbiorniczku wyrównawczym ;p | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2009, 14:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gregorbu napisał/a: | 	 		  | Pod samochodem wcale nie musi być plamy oleju. | 	  
 
nie musi ale moze byc dlatego trzeba jeszcze sprawdzic wachacze miske itp czy nie sa ochlapane.Jak pisałem
 
Jesli to miska co jest prawdopodobne to na bank bedzie palma oleju... po dłuższym postoju. | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pszwar12  		  
		 
         Mitsumaniak Czerwona Krwinka
  
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 45 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2009, 19:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzisaj byłem u mechanika  
 
czeka mnie Obróbka głowicy, nowa uszczelka, zawory, prowadnice zaworowe, pierścienie, uszczelniacze zaworowe, cena wraz z robocizną 1200 zł 
 
ciśnienie  w "garach" mam następujące  
 
1-13
 
2-13
 
3-8,56
 
4-13
 
skoro raz juz bylo wymieniane to ciekawe za jaki czas znowu bede musiał wymienić?
 
czy opłaca mi się zrobić swap na 1,6 dodam że posiadam pełny kompletny silnik ze skrzynią 
 
 
Mam duży sentyment do żabki i nie mogę przeboleć ze ją tak zakuło no cóż trzeba robić dzieki wszystkim za pomoc | 
             
						
				_________________ Colt CA1A 1995 (Żabozielony) 
 
Historia!
 
 
  
 
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2009, 20:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pszwar12 napisał/a: | 	 		  | wraz z robocizną 1200 zł  | 	  
 
odpusc ten silnik juz chyba jest zajeżdzony...
 
 
Jesli już masz silnik 1.6 to czemu nie. Skrzynia nie jest konieczna.Na pewno komputer i jakies hamulce przynajmniej na przód.
 
Dzis rozmawiałem z moim mechaniorem na temat ewentualnej przekładki silnika z GTi (zakładam ze wszystko plug and play) i mowił ze u niego robocizna przekładki ok 300-500zł. Tylko niewiem czy inni mechanicy tak tanio zrobia. | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 20-01-2009, 21:20, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |