Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] dziwne objawy miśka
Autor Wiadomość
pszwar12 
Mitsumaniak
Czerwona Krwinka


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2009, 19:11   [CA1A 1.3] dziwne objawy miśka

cześc
mam taki problem z colcikiem sprawdzałem olej w sobote bylo wszystko ok a tu po przejechaniu zaledwie 300 km nastepnego dnia dzisaj podczas sprawdzania poziomu oleju
okazalo sie ze wogole nie pokazuje na bagnecie dolałem 1.8 l i teraz jest choc czuje taki lekki swad oleju dzisaj jak wracalem z pracy dodatkowo zwiekszylo sie spalanie o okolo 1 litra i slysze jakis dziwny dziwek jak by cos stukalo metal o metal szczegolnie jak dodam gazu dosyc mocno kopci i moje pytanie co to moze być czy opłaca sie to robić czy kupić nowy silnik?
czy 1.6 pasuje czy trzeba cos zmieniać posiadam 1.3
_________________
Colt CA1A 1995 (Żabozielony)
Historia!



Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-01-2009, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2009, 20:37   

pszwar12 napisał/a:
lysze jakis dziwny dziwek jak by cos stukalo metal o metal


To moga byc zawory. Stukaja miedzy innymi jak jest malo oleju :P

Ubywa, smierdzi i kopci tzn. ze Ci olej pali. Mozliwe ze pierscienie do wymiany :P Ogolnie czeka Cie remont silnika. Zeby zmienic na 1.6 to trzeba troche rzeczy powymieniac. Min. komputer, cala elektryke, przydaloby sie tez hamulce i przednei zawieszenie :P
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2009, 20:48   

Przede wszystkim Żabę na kanał! Trudno mi uwierzyć w takie spalanie oleju. Bardziej obstawiałbym jakiś wyciek. Koniecznie sprawdź miskę olejową - może stuknąłeś o jakąś zlodowaciałą zaspę albo micha zaczyna rdzewieć i puszczać? Dodatkowo sprawdź okolice rozrządu.
Silnik miał remont kapitalny. Obróbka głowicy, nowa uszczelka, zawory, prowadnice zaworowe, pierścienie, uszczelniacze zaworowe, oczywiście też cały rozrząd z pompą wody. Części japońskie i europejskie, żadnej chińszczyzny made for JC. Remont przeprowadził Bartek i tu trudno o lepszą rekomendację. Po remoncie jeździłem dwa lata i absolutnie żadnych wycieków czy zużycie oleju nie było. Ty do tej pory też niczego takiego nie zgłaszałeś - tym bardziej prawdopodobnie brzmi wyciek. Dodatkowo przepalony olej będzie czuć podczas jazdy na rozgrzanym silniku. Absolutnie konieczna weryfikacja pod względem wycieków.
Co do stukania - jeśli oleju brakuje, metaliczne stukanie jest całkowicie naturalne. Stukają zawory. Mogą też stukać panewki, ale te stukają niezależnie od stanu oleju.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2009, 20:50   

No faktycznie to troche duzo tego oleju by spalil jak na 300 km, zwlaszcza zw silnik po remoncie :P Co do stukania to moga jeszcze wtryski glosno chodzic :P
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-01-2009, 20:54   

a kopcenie dosyc mocne jak dodajesz gazu moze byc spowodowane duza ujemna temp. ;) skoro po remoncie jest auto to bycmoze byc tylko uszczelka pod glowica (czasami nowe oryginalne markowe sa wadliwe :/ ) sprawdz czy czujesz olej z rury wydechowej czy z przegrody i bedzie jasne gdzie szukać ;) sprawdz czy w plynie chlodniczym nie masz oleju albo czy Ci i jego nie ubylo ;]
 
 
 
pszwar12 
Mitsumaniak
Czerwona Krwinka


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2009, 20:59   

gregorbu napisał/a:
Dodatkowo sprawdź okolice rozrządu.

a czemu akurat rozrząd czego mam szukać??
gregorbu napisał/a:
Ty do tej pory też niczego takiego nie zgłaszałeś - tym bardziej prawdopodobnie brzmi wyciek. Dodatkowo przepalony olej będzie czuć podczas jazdy na rozgrzanym silniku.

nic nie widzialem zeby coś kapało naprawde niewiem co mam juz zrobić
naet nie wiem od czego zacząć
gregorbu napisał/a:
Mogą też stukać panewki, ale te stukają niezależnie od stanu oleju.
ale wcześniej nic nie stukało
_________________
Colt CA1A 1995 (Żabozielony)
Historia!



 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-01-2009, 21:48   

pszwar12 napisał/a:
a czemu akurat rozrząd czego mam szukać??
Wyciek spod uszczelniacza wału korbowego lub wałka rozrządu.
pszwar12 napisał/a:
ale wcześniej nic nie stukało
Bo olej się zużywa (traci swoje parametry) wraz z przebiegiem.
 
 
pszwar12 
Mitsumaniak
Czerwona Krwinka


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2009, 22:02   

Hugo napisał/a:
Bo olej się zużywa (traci swoje parametry) wraz z przebiegiem

tak ale olej byl wymieniany 3 tys km temu
_________________
Colt CA1A 1995 (Żabozielony)
Historia!



 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-01-2009, 23:01   

pszwar12 napisał/a:
naet nie wiem od czego zacząć

1.schyl sie pod auto i zobacz czy nie ma kałuzy (niech autko chwile postoi) albo ochlapanych wahaczy dotknij miski palcem itp PS UZYJ LATARKI!
2.sprawdz poziom oleju, nie jezdzij bez oleju! Jak wycieka momentalnie to nie jezdzij az naprawisz bo wtedy to bedziesz musiał silnika rzeczywiscie szukac...
3.Jesli masz olej (dobry stan) i stuka to sprawa jest gorsza...
4.Wyciek spod głowicy zdiagnozujesz... A masz tu linka ze zdjeciem jak to najczesciej wyglada
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=20656
Do tego masło w oleju i /lub w płynie chłodniczym
5.Tak czy srak nie obejdzie sie bez pomocy mechanika itp. kanał tak jak pisze gregobru tez mile widziany

[ Dodano: 19-01-2009, 23:08 ]
pszwar12 napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Dodatkowo sprawdź okolice rozrządu.
a czemu akurat rozrząd czego mam szukać??

masz szukac oleju mozesz odkrecic plastikowa osłone i tam zobaczyc czy pasek nie jest obryzgany i jak z uszczelniaczami jak napisał HUGO.

6. Sprawdz rure wydechowa jesli Ci pali az tyle oleju to po dotknieciu jej wnetrza powinno byc duzzzzzzzzooooooo swiezej sadzy (tak mi sie wydaje)
7.Nie pali Cie sie kontrolka oleju jak jedziesz?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2009, 07:56   

Dodatkowo małe wyjaśnienie postu rosomak1983. Pod samochodem wcale nie musi być plamy oleju. Podczas postoju silnik nie pracuje, nie ma ciśnienia oleju i olej wcale nie musi wyciekać. Podczas jazdy olej podawany jest pod ciśnieniem i stąd wycieki. Nie zauważysz też strużki oleju za sobą, bo wyciekający olej jest rozpryskiwany po silniku i asfalcie.
Przychylam sie też do wypowiedzi Hugo. Oprócz miski olejowej, olej może też wyciekać spod uszczelniacza wałka rozrządu lub wału korbowego. Ostatnio temat dogłębnie przerobiłem w Lancerze. Co nieco poczytasz tutaj. Wciąż mnie jednak dziwi, że tak poważny wyciek pojawił się ot tak nagle: w sobotę wszystko o.k., a w poniedziałek taki syf. Uszczelniacz wału czy wałka rozrządu puszcza najczęściej na raty i zaczyna się od minimalnych wycieków... Dokładnie sprawdź tę michę olejową, jak pisałem powyżej.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 20-01-2009, 08:27   

Zobacz czy na mrozach nie pękł filtr oleju.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2009, 11:25   

może masz olej zbiorniczku wyrównawczym ;p
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 20-01-2009, 14:19   

gregorbu napisał/a:
Pod samochodem wcale nie musi być plamy oleju.

nie musi ale moze byc dlatego trzeba jeszcze sprawdzic wachacze miske itp czy nie sa ochlapane.Jak pisałem
Jesli to miska co jest prawdopodobne to na bank bedzie palma oleju... po dłuższym postoju.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
pszwar12 
Mitsumaniak
Czerwona Krwinka


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2009, 19:29   

dzisaj byłem u mechanika
czeka mnie Obróbka głowicy, nowa uszczelka, zawory, prowadnice zaworowe, pierścienie, uszczelniacze zaworowe, cena wraz z robocizną 1200 zł
ciśnienie w "garach" mam następujące
1-13
2-13
3-8,56
4-13
skoro raz juz bylo wymieniane to ciekawe za jaki czas znowu bede musiał wymienić?
czy opłaca mi się zrobić swap na 1,6 dodam że posiadam pełny kompletny silnik ze skrzynią

Mam duży sentyment do żabki i nie mogę przeboleć ze ją tak zakuło no cóż trzeba robić dzieki wszystkim za pomoc
_________________
Colt CA1A 1995 (Żabozielony)
Historia!



 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 20-01-2009, 20:03   

pszwar12 napisał/a:
wraz z robocizną 1200 zł

odpusc ten silnik juz chyba jest zajeżdzony...

Jesli już masz silnik 1.6 to czemu nie. Skrzynia nie jest konieczna.Na pewno komputer i jakies hamulce przynajmniej na przód.
Dzis rozmawiałem z moim mechaniorem na temat ewentualnej przekładki silnika z GTi (zakładam ze wszystko plug and play) i mowił ze u niego robocizna przekładki ok 300-500zł. Tylko niewiem czy inni mechanicy tak tanio zrobia.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 20-01-2009, 21:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.