Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 99 Anglik Przeróbka
Autor Wiadomość
sadza 
Nowy Forumowicz

Auto: Brak :)
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 23-01-2009, 08:41   Galant 99 Anglik Przeróbka

Witam mam takie pytanko czy da przerobić się galanta 99 rok z anglika na wersję europejska ?? Szczerze powiedziawszy nigdzie na internecie o tym nie pisze a z mitsubishi nie miałem jeszcze do czynienia, dotychczasz jeździłem tylko autami z grupy Vag.
Rzecz poprostu w tym że mam do wzięcia za długi od znajomego Galanta 99 rok z motorem 2.0 ma nowiutkie felgi 18' z nowymi oponami, w zawieszeniu nic nie stuka nic nie puka, auto ma podniesionioną moc do 180 km (wykres z hamowni) sportowe zawieszenie przebieg jego to 80 tys mil z ks serwisowa. Ogólnie autko zadbane, ładnie wygląda, ma fajnego kopa, chociaż jest dość cięzkim autem więc rewelki nie ma. Przekładki podjął bym się sam ponieważ już takie coś przerabiałem, tylko problem w tym czy Galant ma odbicie lustrzane na scianie grodziowej ?? Ja mam to autko za niewielką kwotę więc wydaję się to dość opłacalne biorąc pod uwagę że autko zadbane no i co najważniejsze bezwypadkowe. Jeszcze chciałbym zapytać na co zwrócić szczególną uwagę ? co jest dość słabym punktem galanta. Prosze o pomoc i z góry Dziękuję. Pozdrawiam :)
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2009, 08:49   

Na poczatek podziel sie tajemnica w jaki sposob uzyskales moc 180KM ?
A odnosnie przekladki z to temat bedzie podobny do przekladki VR4, poruszany takze na forum.
 
 
sadza 
Nowy Forumowicz

Auto: Brak :)
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 23-01-2009, 09:00   

Szczerze powiedziawszy co do tej mocy to nie wiem ale z tego co widać ma zrobiony konrekt układ dolotowy zakończony ogromnym stożkiem K&N, układ wydechowy cały z kwasówki, reszta nie wiem czy jakiś sport wałek, program , miałem już auta z większą mocą ale dla porównania ze startu zdrowy Golf 4 1.8 T odpadł
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-01-2009, 09:50   

axg napisał/a:
A odnosnie przekladki z to temat bedzie podobny do przekladki VR4, poruszany takze na forum.

Zgadza się! Był już taki temat . Kolega PLPynton dobrze wyjaśnił:
:arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31732
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

Ostatnio zmieniony przez Bartek 23-01-2009, 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-01-2009, 09:50   

Będzie troszkę trudniej i troszkę łatwiej zarazem ;)

trudniej będzie ze względu na konieczność wymiany sanek zawieszenia

Łatwiej będzie ze względu na łatwość zdobycia sanek + przekładni względem zdobycia przekładni pasującej do VR (dawcy produkowani byli w krótkich seriach w latach '01-'03 ), więc pewnie komplet będzie tańszy niż sama przekładnia

[ Dodano: 23-01-2009, 10:26 ]
Tamten temat jest o kosztach, może ku potomności napiszę tylko listę elementów do wymiany:
- deska rozdzielcza kompletna z duktami powietrza, panelami ozdobnymi i listwami progowymi
- stelaż deski rozdzielczej z mocowaniami radia i mocowaniami deski do tunelu
- mocowania wiązki elektrycznej nad schowkiem
- obudowa tunelu
- dźwignia ręcznego
- wybierak biegów (jeżeli tiptronik)
- nagrzewnica
- klimatyzator
- wentylator
- pedały (wszystkie ;) )
- boczki drzwi (kompletne z uchwytami i maskownicą panelu szyb)
- podnośniki szyb
- zamki drzwi przednich
- przełączniki pod kierownicę
- silnik i ramiona wycieraczek (o dziwo reszta pasuje ;) )
- pompa hamulcowa
- przewody hamulcowe (wszystkie, włącznie z idącymi do tylnych kół)
- mocowanie pompy abs
- przekładnia kierownicza
- przewody wspomagania
- przewody klimatyzacji
- fotele (do pominięcia przy skórzanym pakiecie)
- zamek maski
- reflektory
- linka (i) do otwierania wlewu paliwa (bagażnika z sedanie)
- mocowania lusterek zewnętrznych
- osłona podszybia z uszczelką maski
- wszystkie wiązki przewodów poza "B" czyli silnikową i okablowaniem tylnej klapy z dokładnie tej samej wersji i rocznika

dla uświadomienia problemów z grodzią małe foto:







ściana nie dość, że asymetryczna, to po stronie kierowcy jest wyższa niż po stronie pasażera, co skutkuje koniecznością przerobienia podszybia (obu części zewnętrznej i wewnętrznej) którego nie można wymienić ze względu na nr vin na nim nabity.

Szczerze mówiąc jeżeli przeróbka dotyczy innej wersji niż VR-4 - nie widzę sensu ekonomicznego i praktycznego - koszty przeróbki przewyższają cenę rynkową modelu
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-01-2009, 14:32   

I jakim cudem z 4G63 wyciśnięte 180KM tylko ze stożka i rurki kwasówki pod spodem...???
Silniki w starym VR4 i Evo 1-3 miały spore turbiny, ale ten golas?

Chyba, że na pudełku stożka pisało "daje do 30KM więcej". A na internecie info, że 3 calowy de-cat daje do 50KM więcej.
W takim razie powinienem mieć już w swoim VR4 ze 450 kucy licząc wszystkie upgrady. (a mam wciąż tyle co standard... :wink: ).
No i czynnik starzenia się auta - przyjmuje się że po 10 latach możliwa utrata mocy do 20%, i potem dalej tak jakoś.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-01-2009, 15:17   

Bartku już chyba czas najwyższy abyś założył osobny temat pt: "Co porabiam wieczorami jak mnie żona wnerwia? Czyli kolejne VR-4 na polskich drogach!"

nie sądzisz... :twisted: ? :twisted:
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
berti
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2009, 15:23   

yaro1976 napisał/a:
Bartku już chyba czas najwyższy abyś założył osobny temat pt: "Co porabiam wieczorami jak mnie żona wnerwia? Czyli kolejne VR-4 na polskich drogach!"
nie sądzisz... :twisted: ? :twisted:


Dokładnie :D
Bartku nieświadomie odkryłeś karty :twisted: . Pochwal się więc na jakim etapie jesteś.
Pozdrawiam
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-01-2009, 15:33   

yaro1976, nie masz na co liczyć ;) Żona jest kochana i przede wszystkim cierpliwa ;) - znosi maniactwo i kibicuje - trochę się burzy, że nie robię drugiego Wagona, jak podbieram jej ;)

berti, aż tak głupi, że nieświadomie to nie jestem, po prostu, jak będzie się czym chwalić, to się pochwalę, na razie dosłowności nie oczekuj :P
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
berti
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2009, 15:46   

Bartek napisał/a:
yaro1976, nie masz na co liczyć ;) Żona jest kochana i przede wszystkim cierpliwa ;) - znosi maniactwo i kibicuje - trochę się burzy, że nie robię drugiego Wagona, jak podbieram jej ;)

berti, aż tak głupi, że nieświadomie to nie jestem, po prostu, jak będzie się czym chwalić, to się pochwalę, na razie dosłowności nie oczekuj :P


:D
Jak znam życie - jak tylko skończysz to "cudo '99" to Ty będziesz się burzył, że żona nie chce już Wagona :badgrin:

Powodzenia
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-01-2009, 15:55   

A oceniam stopień zaawansowania na jakieś 49% ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
sadza 
Nowy Forumowicz

Auto: Brak :)
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 24-01-2009, 08:53   

Temat Do Zamknięcia i Dziękuję za pomoc :)
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2009, 11:54   

ale robisz dziury w grodzi a nie spawasz ja z euro?
11 tysi przerobka okolo. same graty 5-6.
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 25-01-2009, 21:36   

Ja gdybym mial taki fajny model nic bbym nie przerabial wykupil bym ubespieczenie na rok i jedzil bym anglikiem po polsce ile by sie dalo
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-02-2009, 14:44   

Cytat:
ale robisz dziury w grodzi


sorry - dziury w grodzi to bardzo nieelegancka metoda mająca tylko jedną zaletę - jest szybka i bezstresowa - nie wymaga ingerencji w strukturę samochodu..... nieelegancka, bo ściana jest naprawdę bardzo niesymetryczna - nie widziałem wprawdzie wnętrzności tak przekładanego auta, ale wyobrażam sobie niezłą rzeźbę przymaskowaną deską rozdzielczą.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.