Galant 99 Anglik Przeróbka |
Autor |
Wiadomość |
sadza
Nowy Forumowicz
Auto: Brak :)
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 23-01-2009, 08:41 Galant 99 Anglik Przeróbka
|
|
|
Witam mam takie pytanko czy da przerobić się galanta 99 rok z anglika na wersję europejska ?? Szczerze powiedziawszy nigdzie na internecie o tym nie pisze a z mitsubishi nie miałem jeszcze do czynienia, dotychczasz jeździłem tylko autami z grupy Vag.
Rzecz poprostu w tym że mam do wzięcia za długi od znajomego Galanta 99 rok z motorem 2.0 ma nowiutkie felgi 18' z nowymi oponami, w zawieszeniu nic nie stuka nic nie puka, auto ma podniesionioną moc do 180 km (wykres z hamowni) sportowe zawieszenie przebieg jego to 80 tys mil z ks serwisowa. Ogólnie autko zadbane, ładnie wygląda, ma fajnego kopa, chociaż jest dość cięzkim autem więc rewelki nie ma. Przekładki podjął bym się sam ponieważ już takie coś przerabiałem, tylko problem w tym czy Galant ma odbicie lustrzane na scianie grodziowej ?? Ja mam to autko za niewielką kwotę więc wydaję się to dość opłacalne biorąc pod uwagę że autko zadbane no i co najważniejsze bezwypadkowe. Jeszcze chciałbym zapytać na co zwrócić szczególną uwagę ? co jest dość słabym punktem galanta. Prosze o pomoc i z góry Dziękuję. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 08:49
|
|
|
Na poczatek podziel sie tajemnica w jaki sposob uzyskales moc 180KM ?
A odnosnie przekladki z to temat bedzie podobny do przekladki VR4, poruszany takze na forum. |
|
|
|
 |
sadza
Nowy Forumowicz
Auto: Brak :)
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 23-01-2009, 09:00
|
|
|
Szczerze powiedziawszy co do tej mocy to nie wiem ale z tego co widać ma zrobiony konrekt układ dolotowy zakończony ogromnym stożkiem K&N, układ wydechowy cały z kwasówki, reszta nie wiem czy jakiś sport wałek, program , miałem już auta z większą mocą ale dla porównania ze startu zdrowy Golf 4 1.8 T odpadł |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-01-2009, 09:50
|
|
|
Będzie troszkę trudniej i troszkę łatwiej zarazem
trudniej będzie ze względu na konieczność wymiany sanek zawieszenia
Łatwiej będzie ze względu na łatwość zdobycia sanek + przekładni względem zdobycia przekładni pasującej do VR (dawcy produkowani byli w krótkich seriach w latach '01-'03 ), więc pewnie komplet będzie tańszy niż sama przekładnia
[ Dodano: 23-01-2009, 10:26 ]
Tamten temat jest o kosztach, może ku potomności napiszę tylko listę elementów do wymiany:
- deska rozdzielcza kompletna z duktami powietrza, panelami ozdobnymi i listwami progowymi
- stelaż deski rozdzielczej z mocowaniami radia i mocowaniami deski do tunelu
- mocowania wiązki elektrycznej nad schowkiem
- obudowa tunelu
- dźwignia ręcznego
- wybierak biegów (jeżeli tiptronik)
- nagrzewnica
- klimatyzator
- wentylator
- pedały (wszystkie )
- boczki drzwi (kompletne z uchwytami i maskownicą panelu szyb)
- podnośniki szyb
- zamki drzwi przednich
- przełączniki pod kierownicę
- silnik i ramiona wycieraczek (o dziwo reszta pasuje )
- pompa hamulcowa
- przewody hamulcowe (wszystkie, włącznie z idącymi do tylnych kół)
- mocowanie pompy abs
- przekładnia kierownicza
- przewody wspomagania
- przewody klimatyzacji
- fotele (do pominięcia przy skórzanym pakiecie)
- zamek maski
- reflektory
- linka (i) do otwierania wlewu paliwa (bagażnika z sedanie)
- mocowania lusterek zewnętrznych
- osłona podszybia z uszczelką maski
- wszystkie wiązki przewodów poza "B" czyli silnikową i okablowaniem tylnej klapy z dokładnie tej samej wersji i rocznika
dla uświadomienia problemów z grodzią małe foto:
ściana nie dość, że asymetryczna, to po stronie kierowcy jest wyższa niż po stronie pasażera, co skutkuje koniecznością przerobienia podszybia (obu części zewnętrznej i wewnętrznej) którego nie można wymienić ze względu na nr vin na nim nabity.
Szczerze mówiąc jeżeli przeróbka dotyczy innej wersji niż VR-4 - nie widzę sensu ekonomicznego i praktycznego - koszty przeróbki przewyższają cenę rynkową modelu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-01-2009, 14:32
|
|
|
I jakim cudem z 4G63 wyciśnięte 180KM tylko ze stożka i rurki kwasówki pod spodem...???
Silniki w starym VR4 i Evo 1-3 miały spore turbiny, ale ten golas?
Chyba, że na pudełku stożka pisało "daje do 30KM więcej". A na internecie info, że 3 calowy de-cat daje do 50KM więcej.
W takim razie powinienem mieć już w swoim VR4 ze 450 kucy licząc wszystkie upgrady. (a mam wciąż tyle co standard... ).
No i czynnik starzenia się auta - przyjmuje się że po 10 latach możliwa utrata mocy do 20%, i potem dalej tak jakoś. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-01-2009, 15:17
|
|
|
Bartku już chyba czas najwyższy abyś założył osobny temat pt: "Co porabiam wieczorami jak mnie żona wnerwia? Czyli kolejne VR-4 na polskich drogach!"
nie sądzisz... ? |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
berti [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 15:23
|
|
|
yaro1976 napisał/a: | Bartku już chyba czas najwyższy abyś założył osobny temat pt: "Co porabiam wieczorami jak mnie żona wnerwia? Czyli kolejne VR-4 na polskich drogach!"
nie sądzisz... ? |
Dokładnie
Bartku nieświadomie odkryłeś karty . Pochwal się więc na jakim etapie jesteś.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-01-2009, 15:33
|
|
|
yaro1976, nie masz na co liczyć Żona jest kochana i przede wszystkim cierpliwa - znosi maniactwo i kibicuje - trochę się burzy, że nie robię drugiego Wagona, jak podbieram jej
berti, aż tak głupi, że nieświadomie to nie jestem, po prostu, jak będzie się czym chwalić, to się pochwalę, na razie dosłowności nie oczekuj |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
berti [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 15:46
|
|
|
Bartek napisał/a: | yaro1976, nie masz na co liczyć Żona jest kochana i przede wszystkim cierpliwa - znosi maniactwo i kibicuje - trochę się burzy, że nie robię drugiego Wagona, jak podbieram jej
berti, aż tak głupi, że nieświadomie to nie jestem, po prostu, jak będzie się czym chwalić, to się pochwalę, na razie dosłowności nie oczekuj |
Jak znam życie - jak tylko skończysz to "cudo '99" to Ty będziesz się burzył, że żona nie chce już Wagona
Powodzenia |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-01-2009, 15:55
|
|
|
A oceniam stopień zaawansowania na jakieś 49% |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
sadza
Nowy Forumowicz
Auto: Brak :)
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 24-01-2009, 08:53
|
|
|
Temat Do Zamknięcia i Dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2009, 11:54
|
|
|
ale robisz dziury w grodzi a nie spawasz ja z euro?
11 tysi przerobka okolo. same graty 5-6. |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 25-01-2009, 21:36
|
|
|
Ja gdybym mial taki fajny model nic bbym nie przerabial wykupil bym ubespieczenie na rok i jedzil bym anglikiem po polsce ile by sie dalo |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-02-2009, 14:44
|
|
|
Cytat: | ale robisz dziury w grodzi |
sorry - dziury w grodzi to bardzo nieelegancka metoda mająca tylko jedną zaletę - jest szybka i bezstresowa - nie wymaga ingerencji w strukturę samochodu..... nieelegancka, bo ściana jest naprawdę bardzo niesymetryczna - nie widziałem wprawdzie wnętrzności tak przekładanego auta, ale wyobrażam sobie niezłą rzeźbę przymaskowaną deską rozdzielczą..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|