Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9 Diesel] cos przy silniku skrzypi / piszczy
Autor Wiadomość
GCT 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-01-2009, 14:32   [1.9 Diesel] cos przy silniku skrzypi / piszczy

podczas pracy silnika . Wymienilem juz rozrzad , paski i dalej cos jeczy , co to moze byc ?
_________________
GCT
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 28-01-2009, 14:41   

Mi powyżej 2000 obrotów świszczy turbo ale to jest słabo słyszalne. Poprzedni właściciel miał to samo a miał go 3 lata i na przeglądach wszystko było ok tzn w papierach z NCT turbo jest w normie
 
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 28-01-2009, 18:48   

Hmm trochę więcej informacji? Hm kiedy piszczy? Ciągle, nieprzerwanie czy może dźwięk znika kiedy silnik się nagrzeje? może znika kiedy wciśniesz sprzęgło? dźwięk pojawia się w jakimś zakresie obrotów? hmm jak to jest?
 
 
GCT 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-01-2009, 09:45   caly czas piszczy , szczegolnie slychac na wolnych obrotach

bo jak pracuje na wolnych to praca silnika nie zaglusza reszty. Z wcisnietym sprzeglem jak i bez to samo . Jak dawalem rozrzad do roboty to gosc mowil ze pasek trza wymienic i bedzie ok, wymienilem pasek to powiedzial ze moze napinacz ... napinacz jak pytalm w sklepie 450 zl ... a nie chce inwestowac w ciemno tyle kasy tym bardziej ze nie wiem czy to cos da ... Moze to jakas typowa usterka dlatego ? Slychc tak jakby lozysko pracowalo bez smaru , piszczy i taki dzwiek kłi kłi kłi sie wydobywa ;)

[ Dodano: 29-01-2009, 09:50 ]
a i niezaleznie od tego czy silnik zimny czy cieply piszczy , kiedys bylo tak ze tylko na zimnym piszczalo jak sie nagrzal to bylo cicho a teraz to praktycznie caly czas slychac.
_________________
GCT
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 29-01-2009, 14:18   Rozrząd F8QT

Rozrząd wymienia się z napinaczem ,rolką prowadzącą i z rolką zwrotną koszt tych wszystkich części nie powinien przekraczać około 450zł na allegro widziałem komplety za 380zł i to się zaleca wymieniać.(ja trafiłem zestaw razem z pompką paskiem rozrządu paskiem prowadzącym napinaczem zębatką zwrotną za niecałe 450 zł w sklepie z częściami do renaulta ) Dodatkowo co 200.000 km trzeba wymienić pompkę wody.

w silniku może ci hałasować pompa wody lub łożyska alternatora ale mechanik powinien ci to sprawdzić jak wymieniał rozrząd. (jeżeli nie sprawdził zmień mechanika)

Jak kupisz dobry zestaw to taki koszt powinien wystarczyć ci na 90tys km czyli na 3,4 lata czyli niewielki wydatek.
 
 
 
GCT 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-01-2009, 15:05   

zmienilem rozrzad czyli pasek z napinaczem rolkami i dodatkowo jakies nowe kolo przy rozrzadzie gosc podobno wymienial (policzyl za nie dodatkowa stowe) wymienial gosc tez pasek alternatora. Wszystko zalozone oryginalne renowki. Przebieg auta to 160 tys udokumentowany przede mna auto mialo 1 wlasciciela . Pompe wody kupilem to gosc powiedzial ze nie ma sensu wymieniac i oddalem w sklepie spowrotem . U nas w Rzeszowie co jeden mechanik to lepszy ...
_________________
GCT
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 29-01-2009, 16:07   Rozrząd F8QT

Może pompa do chłodzenia
(w lagunie I u znajomego poszła przy 180tys km objawy były podobne ale on od nowości nie zmieniał płynu chłodzącego tylko dolewał raz na jakiś czas koncentrat. Warsztat co mu sprawdzał płyn co roku stwierdzał że jest ok czyli temperatury spełnia. Mechanik który zmienił pompę stwierdził że płyn uległ rozkładowi i stał się korozyjny po wymianie pompy za kilka miesięcy musiał wymienić nagrzewnice, a potem jakiś wąż bo sparciał i pękł i jak doszło do chłodnicy sprzedał lagunę bo stwierdził że to złom, bo w pasacie nie miał takich problemów, to samo miał z hamulcami płyn nie zmieniany i przy rozgrzanych hamulcach miał problem z hamowaniem. Mechanik za głowę się złapał jak sprawdził stan płynu zawartość wody w płynie przekraczała 3 razy normę )

Zluzuj pasek poruszaj pompą i sprawdź czy nie ma luzów (poprzecznych i wzdłużnych) to samo w alternatorze.
 
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-01-2009, 16:23   

I co przestało piszczeć? Może to być łożysko na napinaczu paska wieloklinowego. Ale o ile wiem to chyba jako całość się wymienia i jest zakurzyście drogie około 500 zł.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
jzl
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2009, 10:39   

Aby wykluczyć pompę wody trzeba zdjąć z niej pasek wieloklinowy i uruchomić silnik. Jak dziwne piszczenie ustało to juz masz przyczynę. Jeżeli trzeszczy coś nadal to może być łożysko w pompie wtryskowej . U mnie tak było więc pozwoliłem sobie zasugerować.
Naprawa pompy 250 zł i konieczna przy tym wymiana rozrządu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.