[Cari 1.8] Instalacja gazowa |
Autor |
Wiadomość |
scyzordd
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-02-2009, 20:28 [Cari 1.8] Instalacja gazowa
|
|
|
Mam Carismę z 1996 roku, przejechane 165000 km. Czy założenie instalacji gazowej spowoduje obniżenie sprawności silnika? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-02-2009, 20:30
|
|
|
jesli bedzie dobrze zalozona tzn nie u "pana staszka" i nie ta z tych "najtanszych" to nie powinno byc wiekszej roznicy po przelaczeniu z benzynki...
Oczywiscie po przerobieniu autka na gaz, silnik bedzie sie szybciej zuzywal niz bez "tej" przerobki.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
marcnow
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 122 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-02-2009, 20:34
|
|
|
Jeśli to będzie instalacja dobrej jakości, a przede wszystkim dobrze założona i wyregulowana to praktycznie nie ma żadnej różnicy między jazdą na benzynie i na gazie.
[ Dodano: 10-02-2009, 20:36 ]
przepraszam za dublowanie informacji... Robson86 był szybszy |
_________________
 |
|
|
|
 |
scyzordd
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11-02-2009, 14:04
|
|
|
Dzięki panowie za informację. Nie szkodzi że powieliły się opinie nawet lepiej przynajmniej mam więcej pewności co do tego tematu. Dzięki pozdro - Daras |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 12-02-2009, 09:17
|
|
|
marcnow napisał/a: | Jeśli to będzie instalacja dobrej jakości |
Jeśli już to sekwencja. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
marcnow
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 122 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-02-2009, 09:21
|
|
|
saphire napisał/a: | marcnow napisał/a: | Jeśli to będzie instalacja dobrej jakości |
Jeśli już to sekwencja. |
Wiadomo, że sekwencja jest lepsza i jesli zakladac gaz to tylko sekwencje. Natomiast ja w poprzednim aucie miałem instalacje II gen. i też nie było żadnej różnicy między jazdą na gazie i na benzynie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-02-2009, 09:46
|
|
|
scyzordd napisał/a: | Mam Carismę z 1996 roku, przejechane 165000 km. Czy założenie instalacji gazowej spowoduje obniżenie sprawności silnika? |
TAK
w górnym zakresie obrotów nastąpi spadek przebiegu momentu obrotowego...na korzyść dolnego zakresu obrotów |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 12-02-2009, 10:43
|
|
|
Chooper napisał/a: | w górnym zakresie obrotów nastąpi spadek przebiegu momentu obrotowego |
Dawidku a co rozumiesz pod pojeciem "gorny zakres obrotow" ??
np od 5500-6000obr/min - kiedy to np moja sekwencja zapodaje jeszcze benzynke wiec o jakim spadku mowa ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 12-02-2009, 13:59
|
|
|
marcnow napisał/a: | Natomiast ja w poprzednim aucie miałem instalacje II gen. i też nie było żadnej różnicy między jazdą na gazie i na benzynie. |
Nie o jazdę chodzi tylko o koszty naprawy i wymiany przepływki po strzale gazu z instalacji 2gen |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-02-2009, 18:09
|
|
|
Matejko napisał/a: | Dawidku a co rozumiesz pod pojeciem "gorny zakres obrotow" ?? |
od ok. 4500 obr. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 12-02-2009, 20:48
|
|
|
eee do 6000-6500 czyli momentu jak dodaje benzynke - nie ma roznicy |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
phixius
Mitsumaniak Gotów do lotu ;)
Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 181 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 13-02-2009, 07:27
|
|
|
Matejko napisał/a: |
eee do 6000-6500 czyli momentu jak dodaje benzynke - nie ma roznicy |
Może w 1,6 nie. Ale w 1,8 muszę się zgodzić z Choperem - 4,5 tyś. A mamy przecież taką samą instalację Mateusz i nawet ta sama osoba ja zakładała i regulowała |
_________________
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 13-02-2009, 09:00
|
|
|
wiem, moze ja juz sie przyzwyczailem, ale czesto jezdze na benzynie i jakos az tak nie odczuwam tej roznicy, tylko ja mam ustawione na bogato |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
scyzordd
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-02-2009, 09:43
|
|
|
Panowie ale zamuliliście mnie teraz już nie wiem zakładać tą instalację czy nie? Tyle rad fachowych, ale ja nie mam pojęcia o czym piszecie. Nie mniej jednak wielkie dzięki! Pozdro Daras |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
marcnow
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 122 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-02-2009, 09:54
|
|
|
Musisz sobie na spokojnie przeliczyć, czy taka instalacja Ci się zwróci i po jakim okresie, czy też po ilu zrobionych kilometrach.
saphire napisał/a: |
Jeśli już to sekwencja. |
Robson86 napisał/a: | Oczywiscie po przerobieniu autka na gaz, silnik bedzie sie szybciej zuzywal niz bez "tej" przerobki. |
Chooper napisał/a: | w górnym zakresie obrotów nastąpi spadek przebiegu momentu obrotowego... |
Jeśli często jeździsz na wysokich obrotach to jak piszą koledzy możesz zauważyć spadek mocy, ale przy normalnej jeździe raczej różnica nie powinna być odczuwalna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|