Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4G93 E52A 1.8 16V co robić z LPG
Autor Wiadomość
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 09-02-2009, 22:42   4G93 E52A 1.8 16V co robić z LPG

Kupiłam GALANTA z ins. LPG II gen. po wystrzale, co widać po pękniętej obudowie fil.pow.
Problem polega na tym że nie chodzi na gazie, byłem u gazownika i powiedział że da się to zrobić. Nie powiedział mi jaki koszt i nie wiem czy w tych 16V silnikach inst. II gen. działa ?
Czy opłaca się naprawić czy tylko stracone $$ ??
Bo słyszałem że w 16 zaworowych silnikach inst. II gen nie sprawdza się!?
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2009, 22:46   

Mam ten sam silnik (jeśli to SOHC) w Carismie i właśnie na 2 generacji LPG. Jak nie jeździ, jak jeździ. :P A czy opłaca się naprawiać? Gdyby mnie było stać na PB, to bym nie kupował samochodu z LPG. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 09-02-2009, 22:53   

ale czy masz wystrzały ? czy bezproblemowo ?
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2009, 23:02   

Nie mam strzałów. Niech gazownik wszystko Ci powie, co jest nie tak, co jest do roboty i napisz wszystko tutaj - pomyślimy co z tym fantem zrobić. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 09-02-2009, 23:11   

Piwor napisał/a:
Nie mam strzałów

i o to mi chodziło, dzięki PIWOR
a co do gazownika to powiedział że instalacje poprzerabia i będzie chodziło, tylko postraszył mnie że jak świeca jakaś nie zapoda iskry to gaz się cofnie i może rozwalić przepływomierz :shock:
proponował sekwencje
nie wiem czy straszył żeby zarobić na sekwencji
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-02-2009, 23:45   

Próbuje frajera znaleźć na instalacje gazu jak dla mnie, zmień gazownika ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 10-02-2009, 00:14   

mam identycznego. lpg IIG

jak masz swiece ngk dobre kable to sie nic nie stanie. zawsze mozna bum klapke zamontowac.

jezdze 3 lata na gazie i zadnego wystrzalu.

a gazownik woli zamontowac ci nowa inst bo:
po pierwsze o wiele wiecej zarobi
po drugie mniej sie orobi (weze gazowe, butla, wlew itd sa juz polozone)
po trzecie wiele wiecej zarobi
po czwarte nie zna sie na naprawie istniejacych inst tylko montuje pewnie jedna firme i tyle o gazie wie
po piate wiecej zarobi
Ostatnio zmieniony przez pan_slonik 10-02-2009, 00:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-02-2009, 00:15   

Gazownik mówił prawdę, jak świeca nie poda iskry gaz zapali się w kolektorze dolotowym i się przepływomierz rozwali (400-500PLN używka). Przy sekwencyjnym wtrysku gazu jest minimalne prawdopodobieństwo wybuchu, no i kultura pracy silnika lepsza. Na gazie i benzynie w zasadzie nie ma różnicy. Maretzky85, a skąd wiesz ile będzie kosztowała naprawa? Może lepiej zamiast leczyć syfa pudrem wywalić badziewie i wstawić nowe. Jeżeli wywaliło gaz nie wiadomo jaki ma emulator , niewiadomo w jakim stanie parownik i jego membrana, itd. Zbiornik ma, więc będzie znacznie taniej.

pan_slonik napisał/a:
mam identycznego. lpg IIG

jak masz swiece ngk dobre kable to sie nic nie stanie. zawsze mozna bum klapke zamontowac.....


Jeszcze nie słyszałem żeby bum klapka uratowała komuś przepływomierz.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-02-2009, 11:34   

Dlatego powiedziałem, że to moim zdaniem tak wygląda :)
Wydaje mi się, że przy odpowiednim utrzymaniu elektryki samochodu nic nie ma prawa strzelać. Dlatego też w/g mnie pan gazownik strasząc po prostu chce sobie więcej zarobić.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 10-02-2009, 11:45   

nie rozumiem Cie Maretzky85, to co ma zrobić?
gaz nie działa - trzeba naprawić, gazownik mówi, że można naprawić, a czego Ty oczekujesz?

dodam, że w MSR 1992 4g93 (1.8 16v sohc) gaz IIGEN działał, były niewielkie problemy (czasem szarpanie itp) ale ogólnie ok, choć strzał raczej był - były pogięte blaszki w przepływomierzu
wniosek końcowy - szału ni ma
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
Ostatnio zmieniony przez tomusn 10-02-2009, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 10-02-2009, 20:34   

zdecyduje się raczej na naprawę tej instalacji, skoro piszecie że macie te same silniki i na II gen i da się jeździć no to zaryzykuje
wiem że sekwencja najlepszym rozwiązaniem no ale....$$ :lol:
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 10-02-2009, 21:19   

nikiniko napisał/a:
zdecyduje się raczej na naprawę tej instalacji
na początek dobra decyzja, większość części pewnie da się odzyskac więc koszty mniejsz, zainwestuj za to w dobre przewody (np NGK) , częsta zmiana świec też powinna pomóc, np co wymianę oleju (np NGK)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 12-02-2009, 23:32   

tomusn napisał/a:
zainwestuj za to w dobre przewody (np NGK) , częsta zmiana świec też powinna pomóc, np co wymianę oleju (np NGK)


i tak też uczynie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.