4G93 E52A 1.8 16V co robić z LPG |
Autor |
Wiadomość |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 09-02-2009, 22:42 4G93 E52A 1.8 16V co robić z LPG
|
|
|
Kupiłam GALANTA z ins. LPG II gen. po wystrzale, co widać po pękniętej obudowie fil.pow.
Problem polega na tym że nie chodzi na gazie, byłem u gazownika i powiedział że da się to zrobić. Nie powiedział mi jaki koszt i nie wiem czy w tych 16V silnikach inst. II gen. działa ?
Czy opłaca się naprawić czy tylko stracone $$ ??
Bo słyszałem że w 16 zaworowych silnikach inst. II gen nie sprawdza się!? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-02-2009, 22:46
|
|
|
Mam ten sam silnik (jeśli to SOHC) w Carismie i właśnie na 2 generacji LPG. Jak nie jeździ, jak jeździ. A czy opłaca się naprawiać? Gdyby mnie było stać na PB, to bym nie kupował samochodu z LPG. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 09-02-2009, 22:53
|
|
|
ale czy masz wystrzały ? czy bezproblemowo ? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-02-2009, 23:02
|
|
|
Nie mam strzałów. Niech gazownik wszystko Ci powie, co jest nie tak, co jest do roboty i napisz wszystko tutaj - pomyślimy co z tym fantem zrobić. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 09-02-2009, 23:11
|
|
|
Piwor napisał/a: | Nie mam strzałów |
i o to mi chodziło, dzięki PIWOR
a co do gazownika to powiedział że instalacje poprzerabia i będzie chodziło, tylko postraszył mnie że jak świeca jakaś nie zapoda iskry to gaz się cofnie i może rozwalić przepływomierz
proponował sekwencje
nie wiem czy straszył żeby zarobić na sekwencji |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-02-2009, 23:45
|
|
|
Próbuje frajera znaleźć na instalacje gazu jak dla mnie, zmień gazownika |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
pan_slonik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 90 Skąd: krakow
|
Wysłany: 10-02-2009, 00:14
|
|
|
mam identycznego. lpg IIG
jak masz swiece ngk dobre kable to sie nic nie stanie. zawsze mozna bum klapke zamontowac.
jezdze 3 lata na gazie i zadnego wystrzalu.
a gazownik woli zamontowac ci nowa inst bo:
po pierwsze o wiele wiecej zarobi
po drugie mniej sie orobi (weze gazowe, butla, wlew itd sa juz polozone)
po trzecie wiele wiecej zarobi
po czwarte nie zna sie na naprawie istniejacych inst tylko montuje pewnie jedna firme i tyle o gazie wie
po piate wiecej zarobi |
Ostatnio zmieniony przez pan_slonik 10-02-2009, 00:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-02-2009, 00:15
|
|
|
Gazownik mówił prawdę, jak świeca nie poda iskry gaz zapali się w kolektorze dolotowym i się przepływomierz rozwali (400-500PLN używka). Przy sekwencyjnym wtrysku gazu jest minimalne prawdopodobieństwo wybuchu, no i kultura pracy silnika lepsza. Na gazie i benzynie w zasadzie nie ma różnicy. Maretzky85, a skąd wiesz ile będzie kosztowała naprawa? Może lepiej zamiast leczyć syfa pudrem wywalić badziewie i wstawić nowe. Jeżeli wywaliło gaz nie wiadomo jaki ma emulator , niewiadomo w jakim stanie parownik i jego membrana, itd. Zbiornik ma, więc będzie znacznie taniej.
pan_slonik napisał/a: | mam identycznego. lpg IIG
jak masz swiece ngk dobre kable to sie nic nie stanie. zawsze mozna bum klapke zamontowac..... |
Jeszcze nie słyszałem żeby bum klapka uratowała komuś przepływomierz. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-02-2009, 11:34
|
|
|
Dlatego powiedziałem, że to moim zdaniem tak wygląda
Wydaje mi się, że przy odpowiednim utrzymaniu elektryki samochodu nic nie ma prawa strzelać. Dlatego też w/g mnie pan gazownik strasząc po prostu chce sobie więcej zarobić. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 10-02-2009, 11:45
|
|
|
nie rozumiem Cie Maretzky85, to co ma zrobić?
gaz nie działa - trzeba naprawić, gazownik mówi, że można naprawić, a czego Ty oczekujesz?
dodam, że w MSR 1992 4g93 (1.8 16v sohc) gaz IIGEN działał, były niewielkie problemy (czasem szarpanie itp) ale ogólnie ok, choć strzał raczej był - były pogięte blaszki w przepływomierzu
wniosek końcowy - szału ni ma |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 10-02-2009, 21:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 10-02-2009, 20:34
|
|
|
zdecyduje się raczej na naprawę tej instalacji, skoro piszecie że macie te same silniki i na II gen i da się jeździć no to zaryzykuje
wiem że sekwencja najlepszym rozwiązaniem no ale....$$ |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 10-02-2009, 21:19
|
|
|
nikiniko napisał/a: | zdecyduje się raczej na naprawę tej instalacji | na początek dobra decyzja, większość części pewnie da się odzyskac więc koszty mniejsz, zainwestuj za to w dobre przewody (np NGK) , częsta zmiana świec też powinna pomóc, np co wymianę oleju (np NGK) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 12-02-2009, 23:32
|
|
|
tomusn napisał/a: | zainwestuj za to w dobre przewody (np NGK) , częsta zmiana świec też powinna pomóc, np co wymianę oleju (np NGK) |
i tak też uczynie |
|
|
|
 |
|