Przesunięty przez: Gene 28-05-2009, 16:07		 | 
	
			[1.8 GDI] Super Select SS4-i | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Daromen  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 13:31   [1.8 GDI] Super Select SS4-i
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Gene, Witam,posiadam Pajero pinin z 200 roku z silnikiem 1.8 Gdi, skrzynia jaka w nim jest to niby super select i rodzaje napedu 2H.4H.4HLC,4LLC. Chcialem sie dowiedziec wiecej informacji na temat  napedu jaki jest w tym aucie a dokladnie czy to jest naped podobny do tego jaki jest np w duzym pajero,czesto czytalem ze pininy maja sprzeglo wiskotyczne i to rowniez chcialbym sie dowiedziec czy moj tez go ma i czy to dobre rozwiazanie czy sie poprostu sprawdza... Z tego co zauwazylem to auto dobrze sie sprawuje i w terenie i po duzym sniegu,jako ze mieszkam w gorach czesto mam okazje jechac po pół metrowym sniegu i jeszcze pod gore... prosze o skomentowanie moich zapytan z gory dziekuje i pozdrawiam. | 
             
						
				_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 16:11, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartek2800 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 13:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Daromen,
 
 
W gazecie Auto Świat 4x4 (wrzesień nr5) znalazłem krótki opis systemu SS4-i:
 
 
"Napęd nazywany SS4-i zarezerwowano dla wersji z silnikami o bezpośrednim wtrysku benzyny (GDI). Daje on możliwość poruszania się "na samym tyle", automatycznego dołączania przedniej osi (ale sprzęgłem wiskotycznym, a nie poprzez między ospowy dyferencjał), całkowitego mechanicznego zablokowania sprzęgła i załączania reduktora. Tak wyekwipowany samochód może być atrakcyjny np. dla leśnika"
 
 
Sam z takim autem nigdy się nie spotkałem, poczekamy na byłego użytkownika Pinina - Gene napewno pomoże    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daromen  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 15:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zgodze sie z tym, tez gdzies o tym czytalem,z tym ze no napewno nie mam w sowim automatycznie dolaczajacych sie przednich kól jak a tym opisie bo wszystko jest wlaczane lewarkiem... no ciekawe czy ktos bedzie wiedzial...  najbardziej mnie interesuje czy jest jakas roznica w dzialaniu napedów miedzy moim pininem a jakims duzym pajero. Moze ktos zna szczegoly    | 
             
						
				_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartek2800 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 15:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprzęgło wiskotyczne nie jest tak mocne jak miedzyosiowy mechanizm różnicowy. Stosowane jest w mniejszych autach, które nie są ekstremalnie topione w błocie. Mechanizm różnicowy to najbardziej zaawansowane technicznie rozwiązanie również najdroższe w produkcji przez co nie chętnie stosowane. Poza tym wymaga zastawu blokad i sterownika lecz takie rozwiązanie łączy prostotę eksploatacji na czarnym z wytrzymałością i siłą działania sztywno dołączanego napędu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daromen  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 16:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli z tego wynika ze nie mam w pininie sprzęgła wiskotycznego skoro mogę zblokować centralny mechanizm różnicowy,bo mogę tak zrobić i włączyć reduktor. Wynika z tego że mój pinin ma podobną zasadę działania do napędu  dużego pajero... Tylko czy taka samą? jeszcze mnie to trochę bardziej ciekawi... pozdrawiam.    | 
             
						
				_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartek2800 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 16:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Masz sprzęgło wiskotyczne - można je blokować i włączać reduktor - to jest właśnie SS4-i.
 
Jeśli, miałbyś centralny mechanizm różnicowy to nie miałbyś wpływu na pracę mechanizmu - dołączałby napęd automatycznie kiedy uznałby to za stosowne    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daromen  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 18:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Aha czyli jednak mam sprzeglo wiskotyczne,to jak jest np. w duzym pajero poczawszy od rocznika 2000? tez jest sprzeglo wiskotyczne? jak to tam jest rozwiazane? co wedlug was jest skuteczniejsze??                Dzieki bardzo za odpowiedzi Bartek pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartek2800 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 18:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W pajero z SS jest inaczej, jest centralny(miedzy osiowy) mechanizm roznicowy.
 
Posiada blokade wiskotyczna(automatyczna) i pelna(manualna):
 
 
2H - naped na tyl
 
4H - stały naped na 4 kola z blokada wiskotyczna rozdzial mocy 33:67, a sprzegło lepkosciowe VCU w zaleznosci od potrzeb zmienia rozdzial napedu do 50:50, jezdzac po czystym asfalcie przod odlaczany automatycznie
 
4HLc - staly naped na 4 kola z pelno blokada, 50:50
 
4LLc - jw + reduktor | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daromen  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 18:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ale zastanawia mnie jedno,gdyby to sprzeglo VCU dolaczalo przednia oś tylko w zlych warunkach np w czasie poslizgu to przykladowo wtedy gdy wlacze 4H a podnioslbym przod w powietrze wlaczyl bieg to krecac przednim kolem powinno sie ono krecic swobodnie a u mnie jest tak sam probowalem nie da sie nim przekrecic,jest spiete na sztywno... | 
             
						
				_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartek2800 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 19:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ty nie masz sprzęgła VCU, tylko sprzęgło wiskotyczne. Jeśli ustawisz wybierak napędów na 4H to jeżdżąc po śliskim podłożu będziesz miał napęd na 4 koła, jeśli wyjedziesz na "czarne" to sprzęgło nie wyczuwając poślizgu pomiędzy osiami odłączy przód, a załączy dopiero wtedy jak poczuje różnice prędkości kół z przodu i z tyłu czyt. tył zacznie mielić.
 
 
Ta zasada dotyczy zarówno SS4-i oraz SS4
 
Ja to tak rozumiem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daromen  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 19:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To jeszcze raz zawroce w glowie,jak to jest rozwiazane w duzym pajero np w przedostatnim modelu? podobnie jak moim pininie? | 
             
						
				_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartek2800 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2009, 19:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rozwiązanie typu SS4-i było chyba tylko w Pininie, ale pewności nie mam    
 
 
Więc tak:
 
 
Pajero I - ES
 
Pajero II - ES i SS
 
Pajero III - SS, ale można trafić na sztukę 2,5TD z ES
 
Pajero IV - SS
 
 
http://forum.mitsumaniaki...p=228406#228406
 
 
To temat w którym napisałeś o swoim problemie, jeśli go czytałeś zrozumiesz moją wypowiedz.Jeśli nie - pytaj dalej - postaramy się odpowiedzieć    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gene  		  
		 
         Mitsumaniak shoot & destroy
  
  
                  Auto: Pajero Sport Dakar '06 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-02-2009, 12:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzien dobry,
 
przekladnia SS4-i byla stosowana w Pininach z silnikiem GDI. Nie bede sie sie upieral ale taka nalezy przyjac zasade. Wersje 1.8 SOHC ECI-Multi nie mialy skrzyni SS4-i tylko staly naped na obie osie [4H].
 
Oba modele Pininna oraz pare innych aut japonskich (np Galanty) bazowaly na sprzegle VCU [Viscous Coupling Unit (aktywny dyferencjał lub aktywne sprzęgło lepkościowe/wiskotyczne)]. 
 
Tu prezentuje schemat rozwiazania napedu, ktory powinien rozwiac wszelkie watpliwosci co do budowy i dzialania ukladu 4WD w malym Pajero.
 
 
 
 
 
Widac wyraznie, ze auto posiada centralny dyferencjal jednak rozwiazanie rozni sie od tego zastosowanego w Pajero Sport - Easy Select jaki i w Pajero Wagon - Super Select (znane jako normalne Pajero).
 
Tu masz szkic jak to wyglada w rzeczywistosci (oba waly i reduktor):
 
 
 
Przekladnia SS4-i podobnie jak w nowszych Pajero/L200 (SS i ES) umozliwia plynna zmiane miedzy trybami przeniesienia napedu 2H <-> 4H. Podobno mozna takze blokowac sprzeglo wiskotyczne rowniez jadac z predkoscia do 100 km/h (4HLc). Niskie przelozenie (4LLc) tylka stojac. Zwieksza sie wtedy o ok 50% moment przekazywany na kola.
 
 
Dalej idac, przedni most:
 
 
 
Nie posiada blokad ani innych protez w typie LSD - Limited-slip differential (dyferencjał z ograniczonym poślizgiem). Tyl wyglada tak:
 
 
 
Jest to sztywny most z mechanizmem roznicowym o zwiekszonym tarciu (posiada wlasnie LSD) Dzieki takiemu rozwiazaniu unika sie przekazywania calego momentu obrotowego/napedowego na kolo majace uslizg. 
 
 
 
 
Pytasz o roznice i podobienstwa. Przykladowo zaprezentuje uklad skrzyni biegow z Pajero Wagon II-generacji. Juz sam ksztalt uwidacznia dlaczego podobienstwo nie jest duze choc w praktyce dzialanie podobne.
 
 
 
Mam nadzieje, ze moje pokretne tlumaczenie bedzie zrozumiale. Jesli nie to pozostaje czytanie rysunkow technicznych. Tam jest czarno na bialym.
 
Powodzenia | 
             
						
				_________________ C'est La Vie suckers
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Daromen  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-02-2009, 18:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 Dzieki wielkie za tak doglebne wyjasnienie,oraz za te szkice, bardzo sie przydadza gdyz nie mam zadnej instrukcji do pinina,pozostaje tylko lać do baku i charatać po sniegu  i oby nie bylo zadnej powaznej awarii     pozdrawiam. | 
             
						
				_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 joni207  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: mitsubishi pajero pinin 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 5 Skąd: podlasie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2009, 12:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dziekuje za podpowiedz | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |