Lantra umarła |
Autor |
Wiadomość |
kliszczo
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 27 Skąd: Sobibór
|
Wysłany: 18-02-2009, 11:52 Lantra umarła
|
|
|
Witam, mam Lantre J1 1,6 16v 92r. mój problem wygląda następująco: auto normalnie chodziło wszystko bez problemu aż ostatnio zachodzę rano a tu nic.Rozrusznik kręci normalnie, ale nie ma wogle iskry na żadnej świecy, przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie i nie słychać tego typowego załączenia się przekaźnika a co za tym idzie pompa nie podaje paliwa.Sprawdziłem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki i wszystko wygląda na dobre.Już tyle się naczytałem że totalnie nie wiem co się dzieje.POMOCY. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18-02-2009, 14:16
|
|
|
Czy rozrusznik kręci bardzo szybko? jakby bez oporu? |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
kliszczo
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 27 Skąd: Sobibór
|
Wysłany: 18-02-2009, 16:48
|
|
|
Rozrusznik kręci normalnie tak jak zwykle. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18-02-2009, 23:43
|
|
|
Przede wszystkim wymrugaj diodą kody błędów (opis na stronie Krzyżaka).
Ja stawiam na uszkodzenie:
- power transistors
- kondensatorów w ECU
- czujnik położenia wałka rozrządu |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
kliszczo
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 27 Skąd: Sobibór
|
Wysłany: 19-02-2009, 09:57
|
|
|
Panowie dzisiaj jeździłem szukać serwisu który mi podłączy auto do komputera i lipa nikt nie posiada programu do hyundaia.Już nie wiem co robic nikt nie chce podjąć się jego naprawy a ja nadal nie wiem co jest w nim nie tak.Odłączyłem akumulator i podłączyłem spowrotem i teraz słychać jak pompa przy rozruchu chodzi i przekaźnik się załącza ale z dwóch styków tylko ten co steruje pompą a ten drugi jest chyba od zapłonu to nawet nie drgnie tak jakby nie dostawał impulsu.Kiedyś miałem taką sytuacje w czasie jazdy że ten przekaźnik zaczął pykać i obroty zaczeły spadać ale po chwili było ok. To chyba były oznaki mojego problemu.
A co do sprawdzenia tych błędów to na strinie Krzyżaka jest opis jak to zrobić w mitsubishi a ja mam hyundaia chociaż komputer jest właśnie mitsubishi.Jak dobrze pamiętam to w którymś colcie jest taki sam silnik. Wie ktoś może gdzie w lantrze znajduje się to miejsce gdzie trzeba podłączyć diodę do sprawdzenia ECU
Ludzie pomocy |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 19-02-2009, 11:33
|
|
|
Przy lewej nodze kierowcy - w skrzynce bezpieczików;
Wiedzę dot. serwisu swojej Lantry możesz garściami czerpać m.in. z Eclipse 1G/2G 2.0 DOHC , Colta C5x (czyli do 92') 1.6 i 1.8 DOHC 16v, Sonaty DOHC
Kapitalny wątek dotyczący bardziej precyzyjnego diagnozowania z wykorzystaniem starego Palmtopa link , ale na tą chwilę wystarczy jak podłączysz diodę 12v i wybłyskasz kody błędów.
Dużo pracy też nie zajmuje wyjęcie komputera (znajduje się też w pobliżu lewej nogi kierowcy) i sprawdzenie czy kondensatory się nie wylały... |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
kliszczo
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 27 Skąd: Sobibór
|
Wysłany: 19-02-2009, 13:17
|
|
|
Panowie czy to możliwe ze po podłączeniu diody 12v ona wogle nie będzie świecić |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 19-02-2009, 13:44
|
|
|
kliszczo napisał/a: | Panowie czy to możliwe ze po podłączeniu diody 12v ona wogle nie będzie świecić |
sprawdź na bateryjce czy wogóle; następnie spróbuj ją podpiąć odwrotnie.
Z innej beczki; czy po przekręceniu kluczyka na desce rozdzielczej zapalają się kontrolki, w tym żółta CHECK ENGINE? |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
kliszczo
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 27 Skąd: Sobibór
|
Wysłany: 19-02-2009, 13:55
|
|
|
Tak dioda napewno działa i odwrotnie też już próbowałem a co do kontrolek to świecą ale żółta CE nie świeci od kąd go kupiłem chyba żarówka padła a jakbym chociaż wiedział czy świeci czy nie to zawsze coś. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 19-02-2009, 14:34
|
|
|
kliszczo napisał/a: | Tak dioda napewno działa i odwrotnie też już próbowałem a co do kontrolek to świecą ale żółta CE nie świeci od kąd go kupiłem chyba żarówka padła a jakbym chociaż wiedział czy świeci czy nie to zawsze coś. |
OK, spróbuj jeszcze z tą diodą i złaczem diagnostycznym, z tego co pamiętam to w czasie testu zapłon musi być w w pozycji ON (ale bez zapalania). Ewentualnie spróbuj z innymi PIN-ami w tym złaczu (są w sumie chyba trzy PINy). Musi działać |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
kliszczo
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 27 Skąd: Sobibór
|
Wysłany: 19-02-2009, 14:38
|
|
|
Tak w tym złączu są 3 piny a próbowałem na włączonym zapłonie kontrolki normalnie się świecą to może dioda nie taka już nie wiem jeden kabel ma być podłączony pod pierwszy pin a drugi kabel pod 3 pin |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 19-02-2009, 14:51
|
|
|
kliszczo,
sprawdź wszystkie PIN-y
Dysponujesz omomierzem? |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
kliszczo
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 27 Skąd: Sobibór
|
Wysłany: 19-02-2009, 15:07
|
|
|
Kurcze możliwości póbowałem już chyba wszystkie chybe ze 3 diody zmieniłem i nic a obrotomierz posiadam przy próbach odpalenia auta nawet nie drgnie |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 19-02-2009, 15:22
|
|
|
kliszczo,
miałem na myśli omomierz
Wymontuj komputer i go otwórz. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
kliszczo
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 27 Skąd: Sobibór
|
Wysłany: 19-02-2009, 16:05
|
|
|
sorry za pomyłkę a omomierz nie posiadam kompa już wyjmowałem w środku wygląda tak sobie widać że coś z nim się już działo bo były wymieniane kondensatory ale kiedy to nie wiem i płytka jest dziwnie zasiarczona przy większości układów widać białe plamy jakby coś się wylało. |
|
|
|
 |
|