Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lantra umarła
Autor Wiadomość
kliszczo 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Sobibór
Wysłany: 18-02-2009, 11:52   Lantra umarła

Witam, mam Lantre J1 1,6 16v 92r. mój problem wygląda następująco: auto normalnie chodziło wszystko bez problemu aż ostatnio zachodzę rano a tu nic.Rozrusznik kręci normalnie, ale nie ma wogle iskry na żadnej świecy, przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie i nie słychać tego typowego załączenia się przekaźnika a co za tym idzie pompa nie podaje paliwa.Sprawdziłem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki i wszystko wygląda na dobre.Już tyle się naczytałem że totalnie nie wiem co się dzieje.POMOCY.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-02-2009, 14:16   

Czy rozrusznik kręci bardzo szybko? jakby bez oporu?
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
kliszczo 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Sobibór
Wysłany: 18-02-2009, 16:48   

Rozrusznik kręci normalnie tak jak zwykle.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-02-2009, 23:43   

Przede wszystkim wymrugaj diodą kody błędów (opis na stronie Krzyżaka).

Ja stawiam na uszkodzenie:
- power transistors
- kondensatorów w ECU
- czujnik położenia wałka rozrządu
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
kliszczo 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Sobibór
Wysłany: 19-02-2009, 09:57   

Panowie dzisiaj jeździłem szukać serwisu który mi podłączy auto do komputera i lipa nikt nie posiada programu do hyundaia.Już nie wiem co robic nikt nie chce podjąć się jego naprawy a ja nadal nie wiem co jest w nim nie tak.Odłączyłem akumulator i podłączyłem spowrotem i teraz słychać jak pompa przy rozruchu chodzi i przekaźnik się załącza ale z dwóch styków tylko ten co steruje pompą a ten drugi jest chyba od zapłonu to nawet nie drgnie tak jakby nie dostawał impulsu.Kiedyś miałem taką sytuacje w czasie jazdy że ten przekaźnik zaczął pykać i obroty zaczeły spadać ale po chwili było ok. To chyba były oznaki mojego problemu.

A co do sprawdzenia tych błędów to na strinie Krzyżaka jest opis jak to zrobić w mitsubishi a ja mam hyundaia chociaż komputer jest właśnie mitsubishi.Jak dobrze pamiętam to w którymś colcie jest taki sam silnik. Wie ktoś może gdzie w lantrze znajduje się to miejsce gdzie trzeba podłączyć diodę do sprawdzenia ECU

Ludzie pomocy :!:
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-02-2009, 11:33   

Przy lewej nodze kierowcy - w skrzynce bezpieczików;

Wiedzę dot. serwisu swojej Lantry możesz garściami czerpać m.in. z Eclipse 1G/2G 2.0 DOHC , Colta C5x (czyli do 92') 1.6 i 1.8 DOHC 16v, Sonaty DOHC

Kapitalny wątek dotyczący bardziej precyzyjnego diagnozowania z wykorzystaniem starego Palmtopa link , ale na tą chwilę wystarczy jak podłączysz diodę 12v i wybłyskasz kody błędów.

Dużo pracy też nie zajmuje wyjęcie komputera (znajduje się też w pobliżu lewej nogi kierowcy) i sprawdzenie czy kondensatory się nie wylały...
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
kliszczo 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Sobibór
Wysłany: 19-02-2009, 13:17   

Panowie czy to możliwe ze po podłączeniu diody 12v ona wogle nie będzie świecić
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-02-2009, 13:44   

kliszczo napisał/a:
Panowie czy to możliwe ze po podłączeniu diody 12v ona wogle nie będzie świecić

sprawdź na bateryjce czy wogóle; następnie spróbuj ją podpiąć odwrotnie.

Z innej beczki; czy po przekręceniu kluczyka na desce rozdzielczej zapalają się kontrolki, w tym żółta CHECK ENGINE?
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
kliszczo 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Sobibór
Wysłany: 19-02-2009, 13:55   

Tak dioda napewno działa i odwrotnie też już próbowałem a co do kontrolek to świecą ale żółta CE nie świeci od kąd go kupiłem chyba żarówka padła a jakbym chociaż wiedział czy świeci czy nie to zawsze coś.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-02-2009, 14:34   

kliszczo napisał/a:
Tak dioda napewno działa i odwrotnie też już próbowałem a co do kontrolek to świecą ale żółta CE nie świeci od kąd go kupiłem chyba żarówka padła a jakbym chociaż wiedział czy świeci czy nie to zawsze coś.


OK, spróbuj jeszcze z tą diodą i złaczem diagnostycznym, z tego co pamiętam to w czasie testu zapłon musi być w w pozycji ON (ale bez zapalania). Ewentualnie spróbuj z innymi PIN-ami w tym złaczu (są w sumie chyba trzy PINy). Musi działać :)
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
kliszczo 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Sobibór
Wysłany: 19-02-2009, 14:38   

Tak w tym złączu są 3 piny a próbowałem na włączonym zapłonie kontrolki normalnie się świecą to może dioda nie taka już nie wiem jeden kabel ma być podłączony pod pierwszy pin a drugi kabel pod 3 pin
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-02-2009, 14:51   

kliszczo,
sprawdź wszystkie PIN-y

Dysponujesz omomierzem?
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
kliszczo 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Sobibór
Wysłany: 19-02-2009, 15:07   

Kurcze możliwości póbowałem już chyba wszystkie chybe ze 3 diody zmieniłem i nic a obrotomierz posiadam przy próbach odpalenia auta nawet nie drgnie
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-02-2009, 15:22   

kliszczo,
miałem na myśli omomierz :)

Wymontuj komputer i go otwórz.
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
kliszczo 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 92r J1 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Sobibór
Wysłany: 19-02-2009, 16:05   

sorry za pomyłkę a omomierz nie posiadam kompa już wyjmowałem w środku wygląda tak sobie widać że coś z nim się już działo bo były wymieniane kondensatory ale kiedy to nie wiem i płytka jest dziwnie zasiarczona przy większości układów widać białe plamy jakby coś się wylało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.