Sonda Lambda |
Autor |
Wiadomość |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 19:00 Sonda Lambda
|
|
|
Po przejechaniu kilku kilometrów na benzynie, zapala się CHECK ENGINE i silnik zmienia pracę. Byłem z tym problemem u dwóch mechaników, pierwszy sprawdził sondę miernikiem i stwierdził że jest do wymiany, drugi podłączył jakiś przyżąd (komputer czy cuś innego) i stwierdził że sonda jest dobra a szukał by przyczyny w źle wyregulowanym gazie. Dlatego moje pytanie czy sonda będzie pasować, bo mógł bym wymontować z Colt-a i na próbę zamontować do Runnera. Obie sondy mają po dwa kable.
Co Wy na to |
_________________  |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-02-2009, 20:32
|
|
|
lipa40, auto zachowuje się tak samo na PB i na LPG?
Postaraj się wyeliminować błąd na PB, gaz i tak ma wytyczne ze swojej centralki. W podłączanie do komputera też bym nie wierzył, zbadaj sam komputer wg instrukcji na stronie Krzyżaka. Jak się dowiesz co generuje CE to będziesz wiedział co naprawiać. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 20:52
|
|
|
londolut napisał/a: | auto zachowuje się tak samo na PB i na LPG? | no właśnie ze nie, na benzynie odpala dobrze ale po pewnym (raczej krótkim) czasie obroty zaczynają falować coraz bardziej aż silnik w końcu gaśnie . Aby nie zgasł, delikatne i bardzo częste wciskanie pedału gazu pomaga, ew. przełączenie na gaz uspokaja silnik. Kiedy jest dobrze nagrzany falowanie jest mniejsze, ale do dobrej pracy jeszcze troszkę brak |
_________________  |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 20-02-2009, 22:13
|
|
|
na moje sprawdź kody błędów, nawet jak ChE nie pali się (kody pamięta)
może coś z silniczkiem krokowym, puki na ssaniu to jeszcze idzie, ale jak się rozgrzeje i cofa to może tak być że faluje, poza tym czyszczenie przepustnicy może się przydać |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 22:38
|
|
|
tomusn napisał/a: | może coś z silniczkiem krokowym, puki na ssaniu to jeszcze idzie, ale jak się rozgrzeje i cofa to może tak być że faluje | o właśnie i tu może coś być, bo jak przejade kilka kilometrów to silnik zmienia pracę i zapala sie kontrolka. Dręczy mnie jednak to dlaczego jeden mechanik twierdzi że sonda jest walnieta a drugi że jest dobra |
_________________  |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-02-2009, 23:28
|
|
|
lipa40 napisał/a: | Dręczy mnie jednak to dlaczego jeden mechanik twierdzi że sonda jest walnieta a drugi że jest dobra | Bo oboje nie wiedzą co jest grane. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 20-02-2009, 23:56
|
|
|
jeżeli się zapala kontrolka (a w aucie jest instalacja gazow) 90% mechaników obstawia sondę lambda |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2009, 01:51
|
|
|
drugie 90 wstyskiwacze z niedopasowania emulatora |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 08:47
|
|
|
londolut napisał/a: | Bo oboje nie wiedzą co jest grane. | dla tego chodzi mi po głowie pomysł z podmianą sondy
tomusn napisał/a: | jeżeli się zapala kontrolka (a w aucie jest instalacja gazow) 90% mechaników obstawia sondę lambda | to fakt, ten drugi mech. który podłączał pod komputer też twierdził że trzeba dobrze wyregulować gaz, dla tego że to jest "prosta" instalacja a przy sekwencyjnej raczej nie ma problemów. Jednak w tym przypadku to nie będzie to, bo po sprawdzeniu i wykasowaniu błędów odłączył akumulator, przełączył na zasilanie benzyną i odpalił, silnik chodził dość długo aż się porządnie zagrzał i kontrolka się nie zapaliła. Umówiliśmy się że pojeżdżę trochę na benzynie i zobaczę co się będzie działo. Wyjechałem, i po ok.10 km. silnik zmienił pracę i kontrolka się zaświeciła
londolut napisał/a: | zbadaj sam komputer wg instrukcji na stronie Krzyżaka |
właśnie się do tego zabrałem, nawet mam przygotowaną diodę ale wystąpił problem bo, na stronie Krzyżaka pokazana jest czarna kostka z dwoma pinami, u mnie przy tej puszce z bezpiecznikami jest też czarna ale inna z szesnastoma pinami. Dalej za kablami jest jeszcze jedna (biała) z dwoma pinami obok siebie .
Pod którą się podłączyć żeby czegoś nie popsuć , oto jest pytanie
[ Dodano: 21-02-2009, 15:24 ]
Pomoże ktoś |
_________________  |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 22-02-2009, 11:40
|
|
|
lipa40 napisał/a: | dla tego chodzi mi po głowie pomysł z podmianą sondy | Nowa sonda nie zaszkodzi.
lipa40 napisał/a: | u mnie przy tej puszce z bezpiecznikami jest też czarna ale inna z szesnastoma pinami. Dalej za kablami jest jeszcze jedna (biała) z dwoma pinami obok siebie .
Pod którą się podłączyć żeby czegoś nie popsuć , oto jest pytanie | Lipa, zrób fotkę bo to trudno powiedzieć. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 14:13
|
|
|
Ta kostka przy bezpiecznikach wygląda prawie identycznie http://www.automex.pl/techinfo/obd/gfx/vlvconn.jpg
Do tej białej z dwoma pinami podłączyłem diodę i nic nie mrygnęła
[ Dodano: 22-02-2009, 15:32 ]
to jest ta czarna u mine |
_________________  |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-02-2009, 13:31
|
|
|
lipa40, to nie to to To złącze OBD do MUT`a. Jest jeszcze jedne, zaraz obok puchy z bezpiecznikami.
Tutaj jest twoje gniazdo
Foto by Krzyzak |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 16:41
|
|
|
londolut napisał/a: | Tutaj jest twoje gniazdo | Właśnie w tym problem że go tam ni ma , wyczytałem gdzieś w "necie" że, złącza OBDII są montowane w autach od 96r. a mój jest 94r. i ma takie ustrojstwo . Przejściówka jakś, czy co .
Dobra, idę jeszcze raz poszukać |
_________________  |
|
|
|
 |
pan_slonik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 90 Skąd: krakow
|
Wysłany: 26-02-2009, 00:31
|
|
|
sprawdz jeszcze pod kierownica zaraz obok panelu srodkowego. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 26-02-2009, 13:50
|
|
|
lipa40, ja tez w Lancerze z '94 miałem złącze OBD2, więc nie byłeś wyjątkiem
Jak masz to złącze to zewrzyj 1 z 4 pinem i zczytuj z migającej kontrolki błędy (drucik bez diody). |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
|