Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda Lambda
Autor Wiadomość
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
  Wysłany: 20-02-2009, 19:00   Sonda Lambda

Po przejechaniu kilku kilometrów na benzynie, zapala się CHECK ENGINE i silnik zmienia pracę. Byłem z tym problemem u dwóch mechaników, pierwszy sprawdził sondę miernikiem i stwierdził że jest do wymiany, drugi podłączył jakiś przyżąd (komputer czy cuś innego) i stwierdził że sonda jest dobra a szukał by przyczyny w źle wyregulowanym gazie. Dlatego moje pytanie czy sonda będzie pasować, bo mógł bym wymontować z Colt-a i na próbę zamontować do Runnera. Obie sondy mają po dwa kable.

Co Wy na to :?: :?
_________________
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-02-2009, 20:32   

lipa40, auto zachowuje się tak samo na PB i na LPG?
Postaraj się wyeliminować błąd na PB, gaz i tak ma wytyczne ze swojej centralki. W podłączanie do komputera też bym nie wierzył, zbadaj sam komputer wg instrukcji na stronie Krzyżaka. Jak się dowiesz co generuje CE to będziesz wiedział co naprawiać.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2009, 20:52   

londolut napisał/a:
auto zachowuje się tak samo na PB i na LPG?
no właśnie ze nie, na benzynie odpala dobrze ale po pewnym (raczej krótkim) czasie obroty zaczynają falować coraz bardziej aż silnik w końcu gaśnie :( . Aby nie zgasł, delikatne i bardzo częste wciskanie pedału gazu pomaga, ew. przełączenie na gaz uspokaja silnik. Kiedy jest dobrze nagrzany falowanie jest mniejsze, ale do dobrej pracy jeszcze troszkę brak :?
_________________
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 20-02-2009, 22:13   

na moje sprawdź kody błędów, nawet jak ChE nie pali się (kody pamięta)
może coś z silniczkiem krokowym, puki na ssaniu to jeszcze idzie, ale jak się rozgrzeje i cofa to może tak być że faluje, poza tym czyszczenie przepustnicy może się przydać
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2009, 22:38   

tomusn napisał/a:
może coś z silniczkiem krokowym, puki na ssaniu to jeszcze idzie, ale jak się rozgrzeje i cofa to może tak być że faluje
o właśnie i tu może coś być, bo jak przejade kilka kilometrów to silnik zmienia pracę i zapala sie kontrolka. Dręczy mnie jednak to dlaczego jeden mechanik twierdzi że sonda jest walnieta a drugi że jest dobra :?
_________________
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-02-2009, 23:28   

lipa40 napisał/a:
Dręczy mnie jednak to dlaczego jeden mechanik twierdzi że sonda jest walnieta a drugi że jest dobra :?
Bo oboje nie wiedzą co jest grane.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 20-02-2009, 23:56   

jeżeli się zapala kontrolka (a w aucie jest instalacja gazow) 90% mechaników obstawia sondę lambda
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2009, 01:51   

drugie 90 wstyskiwacze z niedopasowania emulatora
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 21-02-2009, 08:47   

londolut napisał/a:
Bo oboje nie wiedzą co jest grane.
dla tego chodzi mi po głowie pomysł z podmianą sondy :?
tomusn napisał/a:
jeżeli się zapala kontrolka (a w aucie jest instalacja gazow) 90% mechaników obstawia sondę lambda
to fakt, ten drugi mech. który podłączał pod komputer też twierdził że trzeba dobrze wyregulować gaz, dla tego że to jest "prosta" instalacja a przy sekwencyjnej raczej nie ma problemów. Jednak w tym przypadku to nie będzie to, bo po sprawdzeniu i wykasowaniu błędów odłączył akumulator, przełączył na zasilanie benzyną i odpalił, silnik chodził dość długo aż się porządnie zagrzał i kontrolka się nie zapaliła. Umówiliśmy się że pojeżdżę trochę na benzynie i zobaczę co się będzie działo. Wyjechałem, i po ok.10 km. silnik zmienił pracę i kontrolka się zaświeciła :evil:
londolut napisał/a:
zbadaj sam komputer wg instrukcji na stronie Krzyżaka

właśnie się do tego zabrałem, nawet mam przygotowaną diodę ale wystąpił problem bo, na stronie Krzyżaka pokazana jest czarna kostka z dwoma pinami, u mnie przy tej puszce z bezpiecznikami jest też czarna ale inna z szesnastoma pinami. Dalej za kablami jest jeszcze jedna (biała) z dwoma pinami obok siebie :? .

Pod którą się podłączyć żeby czegoś nie popsuć :?: , oto jest pytanie :-k

[ Dodano: 21-02-2009, 15:24 ]
Pomoże ktoś :?: :)
_________________
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 22-02-2009, 11:40   

lipa40 napisał/a:
dla tego chodzi mi po głowie pomysł z podmianą sondy :?
Nowa sonda nie zaszkodzi.
lipa40 napisał/a:
u mnie przy tej puszce z bezpiecznikami jest też czarna ale inna z szesnastoma pinami. Dalej za kablami jest jeszcze jedna (biała) z dwoma pinami obok siebie :? .

Pod którą się podłączyć żeby czegoś nie popsuć :?: , oto jest pytanie :-k
Lipa, zrób fotkę bo to trudno powiedzieć.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 22-02-2009, 14:13   

Ta kostka przy bezpiecznikach wygląda prawie identycznie http://www.automex.pl/techinfo/obd/gfx/vlvconn.jpg
Do tej białej z dwoma pinami podłączyłem diodę i nic nie mrygnęła :cry:

[ Dodano: 22-02-2009, 15:32 ]

to jest ta czarna u mine :)
_________________
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 23-02-2009, 13:31   

lipa40, to nie to to ;) To złącze OBD do MUT`a. Jest jeszcze jedne, zaraz obok puchy z bezpiecznikami.

Tutaj jest twoje gniazdo



Foto by Krzyzak
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 23-02-2009, 16:41   

londolut napisał/a:
Tutaj jest twoje gniazdo
Właśnie w tym problem że go tam ni ma :( , wyczytałem gdzieś w "necie" że, złącza OBDII są montowane w autach od 96r. a mój jest 94r. i ma takie ustrojstwo :evil: . Przejściówka jakś, czy co :? .

Dobra, idę jeszcze raz poszukać :)
_________________
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 26-02-2009, 00:31   

sprawdz jeszcze pod kierownica zaraz obok panelu srodkowego.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 26-02-2009, 13:50   

lipa40, ja tez w Lancerze z '94 miałem złącze OBD2, więc nie byłeś wyjątkiem :)

Jak masz to złącze to zewrzyj 1 z 4 pinem i zczytuj z migającej kontrolki błędy (drucik bez diody).
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.