Przesunięty przez: Gene 26-05-2009, 14:32		 | 
	
			[1.8 GDI] Smarowanie w napędach | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Daromen  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2009, 17:49   [1.8 GDI] Smarowanie w napędach
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                Witam wszystkich forumowiczów,otóz chcialem sie zwrocic do was z takim pytaniem,otóz mam zamiar w swoim pininie 1.8 GDI wymienic lub uzupelnic oleje w napędach, mysle ze moze udaloby mi sie to zrobic samemu z tym ze nie wiem wszystkiego, gdzie tak naprawde znajduje sie olej? w tylnym moscie  i przednim w tzw. '' Bułach"  napewno ale jaki olej ma to byc i czy musze go calkiem wymienic czy moge uzupelnic? jak czesto powinno sie to robic? Pinin posiada reduktor i w nim pewnie tez znajduje sie olej czy ten sam co w mostach? jak sie go uzupelnia? Czy jeszcze gdzies oprocz tych trzech mechanizmow znajduje sie olej? jesli mozecie to doradzcie... pozdrawiam.    | 
             
						
				_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gene 26-05-2009, 14:41, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gene  		  
		 
         Mitsumaniak shoot & destroy
  
  
                  Auto: Pajero Sport Dakar '06 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2009, 10:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witaj,
 
mysle ze te 4 obrazki zalatwiaja sprawe. Jest tam wszystko o co pytasz. Jedyny problem to jezyk ale sadze, ze sie spokojnie dokapujesz.
 
 
Skrzynia biegow
 
 
 
 
 
 
Wal napedowy
 
 
 
 
 
 
Przedni most
 
 
 
 
 
 
Tylny most
 
 
 
 
 
powodzenia     | 
             
						
				_________________ C'est La Vie suckers
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elili [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2009, 12:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Gene napisał/a: | 	 		  Witaj,
 
mysle ze te 4 obrazki zalatwiaja sprawe. 
 
Skrzynia biegow
 
Wal napedowy
 
Przedni most
 
Tylny most | 	  
 
Gene to w pininie nie ma oleju silnikowego     
 
 
A tak na serio: olej w skrzyni i w reduktorze jest ten sam? 
 
I w obu przekładniach? Bo jeżeli w tylnym moście jest LSD to powinien być olej specjalny     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gene  		  
		 
         Mitsumaniak shoot & destroy
  
  
                  Auto: Pajero Sport Dakar '06 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2009, 16:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Elili napisał/a: | 	 		  Gene to w pininie nie ma oleju silnikowego    | 	   Jaki jest tytul tematu? lub
 
 	  | Daromen napisał/a: | 	 		  | Otóz mam zamiar w swoim pininie 1.8 GDI wymienic lub uzupelnic oleje w napędach | 	  
 
No ale jak Wojtus, poczytamy dalej to moze faktycznie trza i o silnikowym wspomniec.     
 
 	  | Daromen napisał/a: | 	 		  | Czy jeszcze gdzies oprocz tych trzech mechanizmow znajduje sie olej? | 	  
 
 
 	  | elili napisał/a: | 	 		  A tak na serio: olej w skrzyni i w reduktorze jest ten sam?
 
I w obu przekładniach? Bo jeżeli w tylnym moście jest LSD to powinien być olej specjalny    | 	  
 
Podalem informacje, pochodza z manuala serwisowego do Pinina. Nie sadze aby byly niezgodne z rzeczywistoscia. 
 
Tak na serio to pewnie odpowiedni olej przekladniowy powinien sprawe zalatwic.     | 
             
						
				_________________ C'est La Vie suckers
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gene  		  
		 
         Mitsumaniak shoot & destroy
  
  
                  Auto: Pajero Sport Dakar '06 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2009, 16:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tu prosze juz po calosci:
 
  | 
             
						
				_________________ C'est La Vie suckers
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elili [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2009, 18:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Gene napisał/a: | 	 		  Tu prosze juz po calosci:
 
 | 	  
 
Gene: nie żebym się czepiał ale pilnie śledzę Twoje posty. 
 
 
I tutaj pięknie opisałeś SS w Pininie. Rozumiem, że SS nie musi być standardem ale zamieściłeś tam również rysunek tylnego mostu, z którego wynika, że istnieją dwie wersje: normalna i z LSD.
 
Wersja z LSD wymaga oleju o specyfikacji 85W90 LS, wersja bez LSD: 80W90.
 
  Tutaj wyczytałem , że nieprawidłowy olej uszkadza LSD.
 
A nie wiemy która wersja mostu jest w autku Daromen.
 
Mitsu tak to skomplikowało, że trza dochodzić  po VIN jaki olej lać       
 
Myślę, że tak samo jest w nowych L200: wersja z blokadą tyłu (więc bez LSD) wymaga innego oleju niż wersja z LSD.
 
 
 
I żeby było śmieszniej: w mojej instrukcji jest ten sam olej do przodu i do tyłu     
 
 
Ale namieszałem     | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez elili 24-02-2009, 18:03, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gene  		  
		 
         Mitsumaniak shoot & destroy
  
  
                  Auto: Pajero Sport Dakar '06 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-02-2009, 19:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | elili napisał/a: | 	 		  | Gene: nie żebym się czepiał ale pilnie śledzę Twoje posty. | 	  
 
Jestem daleki od takich sadow. Merytoryczna dyskusja tylko moze wyjsc na dobre nam wszystkim. Ja jak wiesz cenie sobie Twoje wypowiedzi (wpisy), czasami dowcipne ale i krytyczne.
 
 	  | elili napisał/a: | 	 		  | A nie wiemy która wersja mostu jest w autku Daromen. | 	  Ja tez tego nie wiem. Jesli tylko kolega podzieli sie z nami ta wiedza bedzie mozna dokladniej mu doradzic. 
 
Daromen jesli podasz mi VIN postaram sie sprawdzic jaka to wersje tylnego mechanizmu roznicowego zamontowano w Twoim Pinine i jaki olej powinno sie zastosowac. | 
             
						
				_________________ C'est La Vie suckers
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jarekjack  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Pinin MPI 1.8 5D, 2002r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-05-2009, 20:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pilnie czytałem instrukcje podane powyżej po amerykańsku, ale nie znalazłem informacji co do przebiegu przy którym powinna następować wymiana. Gene możesz mnie oświecić?
 
Przy czym  mój egzemplarz to 1.8 zwykły a nie GDI.
 
 
Z góry ślicznie dziękuję JJ | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grelu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 57 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2009, 15:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               elili, wg mnie nikt nie zwrócił uwagi na bardzo istotny fakt, że LSD jaki bywał monotowany w pininach to tak naprawdę HELICAL LSD! 
 
 
Większość grona zainteresowanego techniką 4x4 na słowa LSD (Limited Slip Diferential) myśli o złą sławą osławionych LSD gdzie ograniczenie poślizgu realizowane jest przez płytki cierne (podobnie jak sprzęgło wielopłytkowe cierne).
 
Tak też chyba nikomu nie przyszło do głowy że w poczciwych pininkach montowano coś lepszego. Helical LSD w swej konstrukcji jest odmianą torsena, który reaguje na zmianę przenoszonego i przyłożonego momentu. Np. w Jeepach znane jest to jako Detroit Truetrac.
 
 
Reasumując dobra wiadomość jest taka, że olej do LSD Pinina stosujemy ZWYKŁY i bez żadnych dodatków. Poza tym nie ma tam elementów które się zużywają (jak np płytki cierne czasem nawet po kilkudziesięciu kkm) | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam Serdecznie!
 
Grelu. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sk00tie [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 08:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To chyba dobra wiadomość, raduję się w duszy Grelu! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grelu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 57 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 22:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sk00tie, ja się tym bardziej raduję, ze udało mi się ten wynalazek zdobyć i co najciekawsze - właściwie stało się to całkiem przypadkiem. 
 
Jeszcze tylko muszę się zebrać w sobie żeby.... albo raczej znaleźć czas żeby to zamontować.
 
A czy po zamontowaniu dalej się będę cieszył ? - heh... zobaczymy co toto jest warte w praktyce. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam Serdecznie!
 
Grelu. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sk00tie [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-08-2009, 09:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Grelu, Jak będziesz montować to zamieść foty koniecznie, jestem ogromnie ciekaw procesu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grelu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 57 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-08-2009, 17:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cholera... już żałuję że nie sfociłem samego LSD
 
 
 - tzn. leży jeszcze na stole w garażu ale już w kupie, poskręcany odpowiednimi momentami i zamontowany w kosz dyfra.
 
 
A było to to w kawałkach - wszystkie trybiki na stole!
 
 
konstrukcyjnie wygląda to tak : 
 
http://www.gkndriveline.c...elical-lsd.html | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam Serdecznie!
 
Grelu. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sk00tie [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-08-2009, 09:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Rewelacja, powiedz mi tak na wszelki wypadek jaki jest koszt takiej zabawki? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grelu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 57 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-08-2009, 15:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kupiłem most, bo potrzebowałem lewej półosi - most w cenie półosi. Okazało się że wewnątrz jest LSD     
 
 
Zanim kupiłem, tak, chciałem taki z lsd ale informacje jak to rozpoznać... wyjaśnić sprzedawcy... ehh.. ograniczyłem się do tego żeby były tarcze i aby przełożenie się zgadzało.
 
 
Wyszło jak wyszło - przynajmniej raz nie "jak zwykle"           
 
 
Gdyby sprzedawca wiedział co sprzedaje...    | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam Serdecznie!
 
Grelu. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |