[CA1A 1.3] Niski stopień sprężania - diagnoza! |
Autor |
Wiadomość |
grabi_p
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 40 Skąd: Barwice
|
Wysłany: 22-02-2009, 22:45 [CA1A 1.3] Niski stopień sprężania - diagnoza!
|
|
|
Witam.
Kupiłem miśka 2 lata temu ale dopiero ostatnio zrobiłem mu pomiar ciśnienia sprężania:
następnie zrobiłem próbę olejową:
a później zastosowałem pewien środek do czyszczenia dolotu i zaworów w spreju:
i mimo iż wiem że czeka mnie remont silnika (wymiana uszczelki, szlifowanie gniazd zaworowych i zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych, itp.) to mam do wszystkich jedno pytanie:
Co mogło spowodować niskie ciśnienie w cylindrze nr 1???
Co się stało, że jest taka nieszczelność na zaworach???
Może ktoś zna się na tyle aby mi pomóc w rozwiązaniu tej zagadki. |
_________________ grabi_p
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 23-02-2009, 00:06
|
|
|
grabi_p, a jakie masz objawy ? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Przemo1979
Nowy Forumowicz
Auto: CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: Czewa
|
Wysłany: 23-02-2009, 09:33
|
|
|
Zazwyczaj wypalony jeden z zaworów na tym cylindrze.
Nie chce Cie martwić ale ciśnienie wszystkich cylindrów jest daleko za niskie od mieszczącego się w normie. Cały silnik do remontu ;( |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2009, 10:08
|
|
|
mógł być przegrzewany silnik, mógł jeździć na starym oleju i pewnie jeszcze wiele rzeczy. |
|
|
|
 |
grabi_p
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 40 Skąd: Barwice
|
Wysłany: 23-02-2009, 12:02
|
|
|
To że do remontu to wiem.
Właśnie żadnych objaw nie było, prze dwa lata jeździłem normalnie i poza częściami które się okresowo zużywają, nic nie było robione. Nie mogę się też skarżyć na miśka bo chodzi dobrze, choć prawie tylko na 3 cylindrach, dlatego też nie podejrzewałem że coś mu dolega. Pomiar ciśnienia zrobiłem przypadkowo i dopiero wtedy wyszło że jednak coś mu dolega.
Dlatego też mam pytanie co mogło być nie tak że doprowadziło silnik do takiego stanu??? |
_________________ grabi_p
 |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2009, 12:42
|
|
|
przebieg, silniki nie są wieczne. |
|
|
|
 |
grabi_p
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 40 Skąd: Barwice
|
Wysłany: 16-04-2009, 21:21
|
|
|
na początku kwietnia zrobiłem remoncik mojego silnika (uszczelka pod głowice, planowanie, frezowanie gniazd i docieranie zaworów) i voilà:
colcik o niebo lepiej jeździ, ma większego kopa i co ważne pali mnie niż przed remontem
jak dla mnie bomba |
_________________ grabi_p
 |
|
|
|
 |
mechu102
Forumowicz

Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 102 Skąd: RUMIA
|
Wysłany: 19-04-2009, 11:10
|
|
|
jakie powinno byc sprezanie w colcie 1,6 16V? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 19-04-2009, 11:38
|
|
|
mechu102 napisał/a: | jakie powinno byc sprezanie w colcie 1,6 16V? | Okolice 12 barów. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|