Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
12-08-2007, 20:06
[EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica
Autor Wiadomość
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2009, 14:08   

KaWu napisał/a:
Cytat:
Przy okazji czy jest jakiś sposób na włożenie tegoż filtra kabinowego bez "łamania go"?



możesz np. odkręcić prawą stronę poprzeczki do której jest przykręcony schowek
nie mozesz a musisz bez tego ani rusz . najlepiej odkrecic te poprzeczke po obu stronach
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 21-02-2009, 22:10   

Jesli wymieniacie filtr, to wyczyście dokładnie tą całą wnęke i parownik. Ja najpierw wyczysciłem wszystko pędzlem (takim wąskim, płaskim do kaloryferów), najlepiej wykrecić jeszcze ten dziwny czujnik, bedzie wtedy lepsze dojście, potem odkurzaczem, a na końcu spryskiwaczem dokładnie wszystko umyć. Do mycia można dodać jakichś środków dezynfekujących, czy grzybobójczych, ja wziąłem po prostu płyn do szyb. Przy okazji mycia można sprawdzić drożność kanalika do odpływu wody; woda nie powinna zostawać w tej wnęce i dość szybko spływać, odpływ jest, jeśli dobrze pamiętam, pod parownikiem, w rogu, od tej strony, od której wkłada się filtr. Cały ten zabieg tylko dla dego, że ten filtr jest śmiechu wart :badgrin: . Żeby go wymienić trzeba rozkręc pół auta, a jak się go wyjmie, to się okazuje, że za nim są jakieś liście, bo filtruje on tylko część powietrza. Tak to wygląda. No i do tego filtrowane jest powietrze za wentylatorem!!! Jego też warto rozkręcic (trzy śrubki, z tym, że do tej przy samej grodzi jest trudne dojście), może tam być równierz mała niespodzianka, jakieś kłaki od sierściucha sąsiadki, albo suchy listek, który mnie osobiście może doprowadzić do szewskiej pasji, jak tam terkocze. Chyba coś pokombinuję, żeby filtr zakrywał cały kanał powietrzny i może wsadzić przed wentylator choćby jakieś gęste sito.

[ Dodano: 22-02-2009, 01:42 ]
I na temat:
Myli się tu prę funkcji (nie przeczytałem wszystkiego, tylko pierwsze 3 strony).
AUTO oznacza wszystko dzieje się automatycznie (załączanie sprężarki, kierunek nawiewu, prędkość nawiewu)
ECO, ŚNIEŻYNKA lub NIC dotyczy się tylko sprężarki!!
ECO=gdy jest za chłodno (w aucie) sprężarka się wyłącza, gdy za ciepło załącza (mało dokładne ale ECO)
Śnieżynka= sprężarka pracuje cały czas, temperaturą reguluje nagrzewnica (bardzo dokładne, ale nie eco, sprzęgło magnetyczne nie zużywa się, i sprężarka dużo mniej)
NIC temperatura regulowana jest tylko nagrzewnicą.
Jeżeli coś zmienię AUTO wyłącza się, ale:
Jeżeli naciskam tylko guzik od sprężarki AUTO znika, ale dalej jestem w trybie (prawie) automatycznym. Jest to funkcja wg mnie "zimowa"
Regulowanie temperaturą, kierunek nawiewu, i siła dalej są AUTO. dopiero, jeżeli zmienię te parametry (Tzn. kierunek i siła) to jestem w trybie MANUALNYM
Jeżeli ktoś decyduje się na wyłączenie sprężarki niech nie zapomni, że uszczelka na wałku napędowym sprężarki uszczelniany jest olejem (gumowe węże freonowe też), należy włączać sprężarkę mniej więcej raz w tygodniu na ok. 5 min, ale co do szczelności i awaryjności układu chłodzącego nie będę się tu rozpisywał.
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
qufeel
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2009, 13:31   

qufeel napisał/a:
A u mnie coś nie halo... Pokazuje mi zawsze temperaturę na zewnątrz na poziomi 24 - 40 C i załącza klimę w trybie auto. Dodam że dzieje się tak, przy temperaturach jakie mamy teraz, czyli nawet kiedy jest mróz. Nie ma znaczenia czy auto stało dzień czy godzinę... Co robić? Wymiana czujnika temp. zewnętrznej nie pomogła - dalej to samo. Help


ponawiam pytanie, co u mnie nie halo??
 
 
chriz
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2009, 17:50   

wiecie może ile wchodzi czynnika chłodzącego do klimy?
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 22-02-2009, 18:44   

chriz napisał/a:
wiecie może ile wchodzi czynnika chłodzącego do klimy?

Zobacz na str.40 jest tam ogólnie rocznik od 97>00
http://www.behrservice.com.pl/TM08_P05_PL.pdf
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
chriz
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2009, 11:22   

nabili mi 1200 gram :evil: gdzie norma zalecana przez producenta to ok 700g mogło to być przyczyna iż sprężarka padła. Dzięki Czekoladka
 
 
junior81 
Mitsumaniak
Adamo


Auto: VW POLO 9N 1.4 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 509
Skąd: Łódź-Polesie
Wysłany: 23-02-2009, 14:37   

chriz napisał/a:
nabili mi 1200 gram gdzie norma zalecana przez producenta to ok 700g mogło to być przyczyna iż sprężarka padła. Dzięki Czekoladka


Po jakim czasie od napełnienia padła Ci sprężarka?
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-02-2009, 14:48   

chriz napisał/a:
nabili mi 1200 gram gdzie norma zalecana przez producenta to ok 700g

A ile Cię policzyli za tą przyjemność? Ja za wymianę skraplacza(nowy) i nabicie czynnikiem R134a zapłaciłam w ubiegłym roku 440pln.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2009, 19:16   

chriz napisał/a:
nabili mi 1200 gram :evil: gdzie norma zalecana przez producenta to ok 700g mogło to być przyczyna iż sprężarka padła. Dzięki Czekoladka


Za duzo czynnika moglo spowodowac uszkodzenie kompresora, dodatkowo za duzo czynnika powoduje ze chlodzenie jest duzo slabsze.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 24-02-2009, 22:34   

Dodam jeszcze ze jezeli jest za duzo czynnika powinna sie sprezarka wylaczac co chwilę. To samo jezeli jest zapchany skraplacz, sprezarka wylacza sie co chwile, co powinno zabezpieczac przed za duzym wzrostem cisnienia....
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 24-02-2009, 23:41   

JaGrab3 napisał/a:
Dodam jeszcze ze jezeli jest za duzo czynnika powinna sie sprezarka wylaczac co chwilę.

To musi być go dużo za dużo, albo gorąco na dworze i czynna powierzchnia skraplacza jest wtedy za mała. Zimą skraplacz może być wypełniony prawie cały płynnym czynnikiem i jego wydajność jest nadal wystarczająca, co nie zmienia faktu, że co za dużo to nie zdrowo.
W normalnym przypadku, kiedy ilość czynnika nie jest za duża, w czsie postoju (sprężarki) większa część freonu wyparowuje, tzn. jest w fazie gazowej. Po uruchomieniu sprężarki, freon jest zasysany, sprężany i w skraplaczu ponownie skraplany.
Kiedy jest za dużo czynnika w systemie, nie me on po prostu miejsca na odparowanie i duża jego część pozostaje w fazie płynnej i rozchodzi się pocałym systemie (wyrównanie ciśnienia). Po załączeniu sprężarki płyn ten jest zasysany i.... bardzo często kończy się to remontem sprężarki (sprężarka to nie pompa).
Inną ważną sprawą w czasie dopełniania i w szczególności wymiany freonu jest sprawa oleju. Bardzo często "stary" freon jest spuszczany i system nabijany jest świeżutkim i nowiutkim czynnikiem.
Z tym, że w tym "starym" freonie był też olej, o którym się zapomina, a freon bardzo dobrze miesza sie z olejem, tak, że spuszczając tylko gaz zawsze część oleju jest wyrzucana. Każdy, kto chcący, czy niechcący nacisnął na zaworek do spuszczania czynnika, lub spuszczał czynnik widział, że sporo tego leci, a w całym systemie jest tego oleju raptem pół szklanki.
Dobre warsztaty wyposażone są w urządzenia do serwisowania klimatyzacji. Urządzenie to ściąga freon z systemu razem z częścią oleju, przy czym jest to warzone. Następnie po filtrowaniu i osuszaniu wpuszczane jest to razem z olejem z powrotem do klimatyzacji, a brakujący freon uzupełniany. Dla tego też ilość czynnika podawana jest czesto od do, np.: w galancie 670-710g, 670g czystego freonu przy pierwszym napełnianiu, 710g mieszanki freonu z olejem. Niektóre urządzenia mają funkcję sprawdzania szczelności systemu.
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2009, 23:51   

Freonu chyba juz sie nie uzywa tylko R134a.
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 25-02-2009, 22:05   

axg napisał/a:
Freonu chyba juz sie nie uzywa tylko R134a.

Nie całkiem. Freon jest nazwą czynników chłodzących firmy DuPont. W gwarze wielu "chłodniarzy" często używa się nazwy freon, odnosząc się do czynników chłodzących, choć R134a w DuPont nazywa się Suva, a każdy inny producent nazywa swoje produkty inaczej, np.: solkane134a firmy Solvay. Nawet w Wikipedii jest ten błąd
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
smt83
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2009, 23:46   

Witam wszystkich. Czytam ten temat ktorys raz, ale dalej nie moge znalesc tego czego szukam. Znam polorzenie tylk czujnika zewnetrznego w zderzaku a gdzie reszta? (ktos wspominal o 4 szt.) I czy brak czujnika od temp zewnetrznej ma wplyw na ustawianie auto i ogolnie na temp nawiewu? Przy dlozszych dystansach dzieje mi sie to co u innych... czyli albo mam zimne powietrze przy 31.5 albo gorace przy 32...:/ i krecic 3ba caly czas... zajoba idzie dostac.... Rurka jest na swoim miejscu o ktorej ciagle tu sie mowi i robi zdjecia. Wydaje mi sie, ze ktorys z czunikow poszedl albo... tak jak ktos tu pisal... 3ba by przeniesc czunik przy pokretle gdzie indziej bo sie nagrzewa do radia i zle ustawia temp... ale z drugiej strony na manualu co to obchodzi samochod czy ja sie ogrzewam cieplem czy zimnem? Potrzebuje jesli ktos ma schemat albo informacje na temat pozostalych czunikow... 1 jest w zderzaku... 2gi z tego co slyszalem pod pokretlem, a pozostale?
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 26-02-2009, 22:23   

smt83 napisał/a:
drugiej strony na manualu co to obchodzi samochod czy ja sie ogrzewam cieplem czy zimnem?

W galancie jest to trochę źle rozwiązane, manualnie można ustawić tylko siłę i kierunek nawiewu. Temperaturę nadal auto reguluje samo, szkoda, że nie ma tak jak w zwykłej klimatyzacji/ogrzewaniu pokrętła cieplej/zimniej tylko °C

[ Dodano: 26-02-2009, 23:20 ]
smt83 napisał/a:
czy brak czujnika od temp zewnetrznej ma wplyw na ustawianie auto i ogolnie na temp nawiewu

Od temp zewnetrznej zależne jest w trybie auto ustawienie Eco/śnieżynka. Zamiast czujnika możesz wstawić opornik.

[ Dodano: 26-02-2009, 23:27 ]
smt83 napisał/a:
Znam polorzenie tylk czujnika zewnetrznego w zderzaku a gdzie reszta?

Jest tylko jeden. Jest jeszcze czujnik naświetlenia/nasłonecznienia auta.

[ Dodano: 26-02-2009, 23:42 ]
smt83 napisał/a:
3ba by przeniesc czunik przy pokretle gdzie indziej bo sie nagrzewa do radia i zle ustawia temp...

Czujnik nagrzewa się od radia, to fakt, ale przniesienie czujnika dużo nie da, za dużo przeciagów w aucie. Łatwiej jest przeniaśc radio "piętro" niżej albo zrobić otwór w kanale powietrznym nad sterownikiem, żeby powietrze chłodziło sterownik klimy. Można jeszcze wymienić żaróweczki z oświetlenia na diody.
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.