Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
31-01-2010, 13:36
Wzrosło spalanie LPG po regulacji
Autor Wiadomość
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 23-02-2009, 15:56   Wzrosło spalanie LPG po regulacji

Witam. Kupiłem Sigme w styczniu i ma ona założony gaz ale nie sekwencyjny i ma pokrętła do regulacji. Pomyslalem ze pojade do gazownika i na wszelki wypadek niech zerknie (w miare solidny chłop) bo wczesniejszy własciciel miał cos tymi srubami pokombinowane zeby mniej palił. Gazownik podpial komputer i wyregulował mowil ze git. Problem w tym ze przedtem palił 12/13 a teraz 17/18 :cry: . Czy warto samemu pobawić sie pokretłami czy jechac do niego? Czy jakies pomysly macie jak zmniejszyc zuzycie? Jesli ma ktos troche doswiadczenia w tym temacie prosze o pomoc. Kontroler stag50 Pozdrawiam
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-02-2009, 17:23   

Moim zdaniem lepiej nie ruszać samemu, mozesz regulować tylko że do ustawienia składu mieszanki tak żeby był optymalny (tzn. nie za ubogi ani nie za bogaty) chyba potrzebny jest analizator spalin. Zresztą przy instalacji mieszalnikowej nigdy nie uda się tego zrobić tak żeby skład był optymalny w całym zakresie obrotów.
Najlepiej to wymienić instalację na sekwencyjną (w tym wypadku sterownik + wtryskiwacze + reduktor).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 23-02-2009, 19:48   

Nie wiesz jaki moglby byc koszt tego?
 
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2009, 21:18   

Koszt może być różny, zależy jaka instalacja jest obecnie. Jeden warsztat powie Ci tyle inny powie inną cenę. Musisz po prostu popytać.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-02-2009, 21:29   

Ja uparcie proponuję landi albo BRC w Czakramie , albo innym potwierdzonym i dobrym serwisie :) - koniecznie powiedz ,zęby dali Ci parownik z rate > 200 koników :) i oczekuj rachunku od 5k wzwyż.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2009, 21:36   

blizna, jestem odmiennego zdania jak koledzy. Na mieszalnikowej zrobiłem sigmą kopę kilosów. Nigdy nie miałem żadnego strzału i spalanie było na poziomie 11,5-15l/100km.
Na 100% gazownik spartaczył sprawę. Aby dobrze wyregulować silnik sigmy na mieszalnikowej należy "znać go".
Podstawa to filtr powietrza, filtr gazu no i optymalne ustawienie softem lpg.
Statystycznie rzecz biorąc zaobserwowałem więcej problemów z instalacjami sekwencyjnymi w sigmach niż mieszalnikowymi :mrgreen:
 
 
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 23-02-2009, 21:38   

Ne ne ne kolega VirMan :) Ja akurat należę do tych uboższych pasjonatów Sigmy :/ mnie interesuje zmniejszenie ilosci spalanego gazu tylko i wyłącznie :) Pozdrawiam dzieki za rade

[ Dodano: 23-02-2009, 21:44 ]
Jaceksu25 dzwoniłem do poprzedniego własciciela i mniej wiecej powiedział mi w jaki sposob pozakrecac sruby. Filtr powietrza wymienilem, radzisz wymienic rowniez gazu? To tez u gazownika czy samemu sie dorwać?
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2009, 21:56   

Ja sam wymieniałem jak i też ustawiałem instalacje softem. Jeżeli masz zdolności manualne w kierunku mechanikowania to powinieneś poradzić z wymianą filtra gazu. Na wszelki wypadek zakręć zawór przy butli. Natomiast co do regulacji mieszanki, a raczej ciśnienia na wyjściu parownika to zostaw gaziarzowi

[ Dodano: 23-02-2009, 21:59 ]
PS. ciśnienie na wyjściu z parownika powinno ustawiać się w następujący sposób:
przewód gazowy ( gaz w stanie lotnym) zanurzasz delikatnie w misce wody i śrubą regulacyjną od parownika przy otwartym elektrozaworze ustawiasz tak aby delikatnie szły bąbelki. W ten sposób masz zbliżone ciśnienie do atmosferycznego. Resztę załatwia układ sterowania instalacji ( steruje aktuatorem tzn silniczkiem krokowym). Właśnie możesz też przeczyścić silniczek krokowy od gazu.
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 23-02-2009, 22:02   

Lepiej jest powtórzyć regulację u dobrego gazownika. Jazda na zbyt ubogiej mieszance powoduje wzrost temperatury w komorze spalania i wypalanie gniazd zaworowych, więc czasem lepiej niech spali troszkę więcej. Opcją jest założenie blosa, podnosi osiągi a niekoniecznie spalanie.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-02-2009, 22:02   

blizna napisał/a:
Ne ne ne kolega VirMan :) Ja akurat należę do tych uboższych pasjonatów Sigmy :/ mnie interesuje zmniejszenie ilosci spalanego gazu tylko i wyłącznie :) Pozdrawiam dzieki za rade


Można i tak, tyle że oszczędność za wszelką cene się mści. Zgadzam się że spala trochę za dużo (bo norma to wlasnie 13 w trasie) tyle że jeśli przeregulujesz i będzie miał zbyt ubogi skład to skończy się to źle dla głowicy. Może nie od razu ale po kilkunastu czy kilkudziesięciu tysiącach km .

A co do kosztów wymiany na sekwencję zależy jaki zakład - myślę że po znajomości to byś się w 1200-1300 zł zmieścił za instalkę typu STAG200 tu jest przykładowo:
http://www.allegro.pl/ite...trybutora.html. Tyle że z doświadczenia wiem że trzeba na pewno mocniejszy reduktor choć nie będzie on droższy (wlasnie kupiłem za 280 zł EG200 który powinien podołac - kolega z forum tutaj też właśnie wymienił z tego Zavoli bo miał podobne problemy co i ja czyli brak mocy przy wyższych obrotach).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 23-02-2009, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2009, 22:06   

także jestem przeciwnikiem zubażania mieszanki
W takim przypadku najbardziej zabójczy dla głowicy i tłoków jest tlen który w drastyczny sposób w podwyższonej temperaturze utlenia w/w elementy...
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-02-2009, 22:14   

ok - to ja może zapytam ... hmm bo u mnie sprawa wyglada tak ,że na trasie mam 14 , jak nie szarżuję.. bywa i 15 , a na mieście do 16 dochodzi. Jakby było literek mniej.. to fajnie , ale jak z mocą , i czy nie ma to negatywnych wpływów na silnik a szkoda mi katować ledwo dotartego silniczka.

[ Dodano: 23-02-2009, 22:14 ]
no 13,5 ale naprawdę nie przekraczac 120.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2009, 22:26   

VirMan, masz 12V czy 24V?

[ Dodano: 23-02-2009, 22:31 ]
bo jeżeli 24V i w automacie to traktuj jako normę
w przypadku 12V można delikatnie skorygować.
Nie wiem jaką masz instalację, ale o tym poklikamy ewentualnie jutro - misze już spadać :roll:
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-02-2009, 22:33   

Mam instalację BRC - bez kłopotów , idealnie chodzi wszystko jak trzeba - kwestia jedynie spalania - powiem ,że nawet nie odczuwam róznicy w mocy - możę własnie dlatego ,że dali więcej gazu na podniesienie osiągów ( powinno być około 5% różnicy przy tej samej ilosci )
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 24-02-2009, 07:50   

blizna napisał/a:
Nie wiesz jaki moglby byc koszt tego?

Jeśli chciałbyś robić to sam i zrobić to porządnie to koszt jest spory i w dodatku może nie dać zamierzonego efektu. Podam ci orientacyjny koszt instalacji z, średniej pułki:

-Elektronika +okablowanie 950zł STAG 300 -6
-Reduktor od 250-300zł Europegas 200kw, lub Skorpion ST
-Wtryski od 250-350zł Valtek (osobiście ich nie polecam), Magic Jet (bardziej odpowiednie do naszych Miśków)
- Filtr fazy ciekłej, Filtr fazy lotnej, Czujnik temperatury reduktora, węże, itp. Ok. 200zł

Jest jeszcze możliwość kupienia zestawu w promocyjnej cenie elektronika + reduktor+ wtryski za 1250zł tylko, że te zestawy pozostawiają dużo do życzenia.
Do tego może dojść jeszcze emulator wtrysków żeby nie zapalała się kontrolka od EC za 80zł

Dodam jeszcze, że prawidłowy montaż instalacji to 80% sukcesu, no i stan techniczny silnia. Jeśli Misiak ma problemy na Bb to w pierwszej kolejności trzeba je usunąć. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.