Przesunięty przez: Hubeeert 07-04-2006, 13:55 |
Cos piszczy |
Autor |
Wiadomość |
hermegiliusz [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2005, 13:18 Cos piszczy
|
|
|
Witajcie, mam problem nastepujacy. W mojej Carismie przy skrecie kol na max i delikatnym dodaniu gazu, cos cholernie piszczy. Jeden "fachowiec"powiedzial, ze to pasek wieloklinowy, drugi, ze przeguby, a trzeci, ze cos ze wspomaganiem, ale ciezko wyczu i trzeba samochod zostawic. Takze juz sam nie wiem ktoremu wierzyc. Zaobserwowalem, ze faktycznie wspomaganie kierownicy jakby gorzej chodzilo. Czy wiecie co to moze byc? Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdarwiam |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2005, 13:59
|
|
|
Fachowiec nr 1 i nr 3 maja rację IMO - za luźny pasek napędzający pompe wspomagania to najprostsza i najbardziej prawdopodobna przyczyna. Nowością dla mnie jest natomiast fakt że trzeba samochód zostawić w warsztacie... No chyba że masz padniętą pompę wspomagania ale to dawałoby pisk przez cały czas. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2005, 15:45
|
|
|
Ja bym samochodu nie zostawiał, bo moga wymienić Ci pompę wspomagania bez próby napięcia paska. |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 24-06-2005, 00:00
|
|
|
Mam identyczny objaw w swojej Carismie. Ale przy maksymalnym skrecie kol wspomaganie zawsze wydaje glosniejsze dzwieki - jednak to piszczenie u mnie tez mnie zastanawia.
Rozwiazanie tymczasowe jest proste ... nie trzymaj kierownicy skreconej az do blokady poniewaz wystarczy ja lekko odbic od maks. skretu i piszczenie ustaje a kola sa nadal maks. skrecone.
Jesli po naciagnieciu paska piszczenie u Ciebie ustanie to daj znac ... bede kmbinowal u siebie. |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-06-2005, 10:13
|
|
|
Z tego co wiem, to przy trzymaniu kierownicy "do oporu" wspomaganie chce kręcić kołami dalej, ale już oczywiście nie może. Ciśnienie w układzie rosnie ponad normę i otwiera się zawór upustowy, co słychać w postaci brzęczenia. Inna wersja o której słyszałem mówi że to nie zawór, a sygnalizacja niebezpiecznej dla układu wspomagania sytuacji. |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2005, 13:55
|
|
|
w 90% samochodow (z moich obserwacji) ze wspomaganiem skrecenie kierownicy na maxa powoduje lekkie popiskiwanie paska. Od malego mnie uczyli a i pare lat temu na kursie prawa jazdy przypominali, ze nie powinno sie skrecac kierownica do oporu tylko kilka stopni przed koncem.
U mnie tez piszczy jak skrece na maxa. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-06-2005, 22:48
|
|
|
U mnie pasek piszczał tylko po wjechaniu w kałużę przy skręconych (nawet lekko) kołach. A przy oryginalnym pasku wymagane jeszcze było włączenie klimy. Nigdy mi nie piszczało na sucho - to może być oznaka zbyt słabego napięcia paska. |
|
|
|
 |
hermegiliusz [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2005, 19:51
|
|
|
arekp napisał/a: | Mam identyczny objaw w swojej Carismie. Ale przy maksymalnym skrecie kol wspomaganie zawsze wydaje glosniejsze dzwieki - jednak to piszczenie u mnie tez mnie zastanawia.
Rozwiazanie tymczasowe jest proste ... nie trzymaj kierownicy skreconej az do blokady poniewaz wystarczy ja lekko odbic od maks. skretu i piszczenie ustaje a kola sa nadal maks. skrecone.
Jesli po naciagnieciu paska piszczenie u Ciebie ustanie to daj znac ... bede kmbinowal u siebie. |
Pasek zostal naciagniety i wszytsko jest ok. Dzieki za dobre rady |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-06-2005, 08:17
|
|
|
LUDZIE!!!!! Pasek nie ma prawa popiskiwac!!!!
Jezeli popiskuje na max skreconych kolach i jest dobrze naciagniety to znaczy, ze nadeszla pora wymiany. Paski wielorowkowe sie ZUZYWAJA a ich wymiane przeprowadza sie ZANIM strzela......
Nie polecam rowniez napinania popiskujacego paska ponad norme - konczy sie to szybkim zgonem pompy wody - nietania impreza, a jak nie przyuwazysz, ze pompa sie skonczyla, to dochodzi do przegrzania silnika i w zasadzie mozna remontowac lub wymieniac....... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-06-2005, 21:51
|
|
|
Bartek - hehe no widze drugiego Extremistę więc po kolei pasek piszczy gdy:
1. jest za luźny
2. jest stary
remedium na punkt 1 jest prawidłowe naciagnięcie
na punkt 2 - wymiana
Remedium na punkt 2 stosuje sie (IMO) co 2 lata albo razem z wymianą rozrządu.
Konsekwencje zerwania paska lub za mocnego jego naciagnięcia obrazowo opisał Bartek. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 30-03-2006, 18:41
|
|
|
Witam
Co by nie zakladac nowego wątku na temat wspomagania, zapytam w tym. Mianowicie polecacie jakis konkretnie plyn do ukladu wspomagania. Wedlug wszystkich znakow na niebie i na silniku mam go troszke zbyt malo i musze cos tam dolac. Tylko teraz pytanie co (i ewentualnie ile to to kosztuje ).
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-03-2006, 18:53
|
|
|
Dexron II lub III. |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 01-04-2006, 17:59
|
|
|
Witam. Olej kupiony, za Elf'a zaplacilem 23 PLN. Niestety trzeba bylo kupic caly litr a jak sie okazalo mi potrzeba bylo gora 0,07 litra.. :/ Ale przed nalaniem ten bagnecik byl suchy a teraz prawie max, takze strasznie nieduza roznica poziomow.
A za serwis klimatyzacji (odgrzybianie, wymiana czynnika, bez wymiany filtru, bo u mnie nie bylo) zaplacilem 200 PLN, wydaje mi sie ze standardowa cena. W norauto kiedys sie pytalem to cos okolo 250 mi powiedzieli.
Teraz w poniedzialek atakuje tulejki i katalizator moze jeszcze olej w skrzyni biegow wymienie w tygodniu i na razie koniec. Przed wyjazdem wakacyjnym jeszcze zapewne kompletny rozrzad wymienie u klubowego mechanika A wlasnie, bo tak szukam i nie moge znalezc, czy ta osoba co sprzedaje czesci i jest polecana na forum to ta sama osoba nazywana "mechanik klubowy" który sie miesci za Grójcem? (jadac z Wawy)
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
|