Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
07-04-2006, 13:55
Cos piszczy
Autor Wiadomość
hermegiliusz
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2005, 13:18   Cos piszczy

Witajcie, mam problem nastepujacy. W mojej Carismie przy skrecie kol na max i delikatnym dodaniu gazu, cos cholernie piszczy. Jeden "fachowiec"powiedzial, ze to pasek wieloklinowy, drugi, ze przeguby, a trzeci, ze cos ze wspomaganiem, ale ciezko wyczu i trzeba samochod zostawic. Takze juz sam nie wiem ktoremu wierzyc. Zaobserwowalem, ze faktycznie wspomaganie kierownicy jakby gorzej chodzilo. Czy wiecie co to moze byc? Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdarwiam
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-06-2005, 13:59   

Fachowiec nr 1 i nr 3 maja rację IMO - za luźny pasek napędzający pompe wspomagania to najprostsza i najbardziej prawdopodobna przyczyna. Nowością dla mnie jest natomiast fakt że trzeba samochód zostawić w warsztacie... No chyba że masz padniętą pompę wspomagania ale to dawałoby pisk przez cały czas.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2005, 15:45   

Ja bym samochodu nie zostawiał, bo moga wymienić Ci pompę wspomagania bez próby napięcia paska.
 
 
arekp 
Mitsumaniak


Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 2784
Skąd: jestem z miasta
Wysłany: 24-06-2005, 00:00   

Mam identyczny objaw w swojej Carismie. Ale przy maksymalnym skrecie kol wspomaganie zawsze wydaje glosniejsze dzwieki - jednak to piszczenie u mnie tez mnie zastanawia.

Rozwiazanie tymczasowe jest proste ... nie trzymaj kierownicy skreconej az do blokady poniewaz wystarczy ja lekko odbic od maks. skretu i piszczenie ustaje a kola sa nadal maks. skrecone.

Jesli po naciagnieciu paska piszczenie u Ciebie ustanie to daj znac ... bede kmbinowal u siebie.
_________________
odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-06-2005, 00:31   

Zawsze przy maksymalnym skręceniu kół słychać że wspomaganie ma ciężej, a jeżeli masz luźny pasek to wtedy na pewno będzie się ślizgał.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 24-06-2005, 10:13   

Z tego co wiem, to przy trzymaniu kierownicy "do oporu" wspomaganie chce kręcić kołami dalej, ale już oczywiście nie może. Ciśnienie w układzie rosnie ponad normę i otwiera się zawór upustowy, co słychać w postaci brzęczenia. Inna wersja o której słyszałem mówi że to nie zawór, a sygnalizacja niebezpiecznej dla układu wspomagania sytuacji.
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2005, 13:55   

w 90% samochodow (z moich obserwacji) ze wspomaganiem skrecenie kierownicy na maxa powoduje lekkie popiskiwanie paska. Od malego mnie uczyli a i pare lat temu na kursie prawa jazdy przypominali, ze nie powinno sie skrecac kierownica do oporu tylko kilka stopni przed koncem.
U mnie tez piszczy jak skrece na maxa.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 24-06-2005, 22:48   

U mnie pasek piszczał tylko po wjechaniu w kałużę przy skręconych (nawet lekko) kołach. A przy oryginalnym pasku wymagane jeszcze było włączenie klimy. Nigdy mi nie piszczało na sucho - to może być oznaka zbyt słabego napięcia paska.
 
 
hermegiliusz
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2005, 19:51   

arekp napisał/a:
Mam identyczny objaw w swojej Carismie. Ale przy maksymalnym skrecie kol wspomaganie zawsze wydaje glosniejsze dzwieki - jednak to piszczenie u mnie tez mnie zastanawia.

Rozwiazanie tymczasowe jest proste ... nie trzymaj kierownicy skreconej az do blokady poniewaz wystarczy ja lekko odbic od maks. skretu i piszczenie ustaje a kola sa nadal maks. skrecone.

Jesli po naciagnieciu paska piszczenie u Ciebie ustanie to daj znac ... bede kmbinowal u siebie.


Pasek zostal naciagniety i wszytsko jest ok. Dzieki za dobre rady :-)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-06-2005, 08:17   

LUDZIE!!!!! Pasek nie ma prawa popiskiwac!!!!

Jezeli popiskuje na max skreconych kolach i jest dobrze naciagniety to znaczy, ze nadeszla pora wymiany. Paski wielorowkowe sie ZUZYWAJA a ich wymiane przeprowadza sie ZANIM strzela......

Nie polecam rowniez napinania popiskujacego paska ponad norme - konczy sie to szybkim zgonem pompy wody - nietania impreza, a jak nie przyuwazysz, ze pompa sie skonczyla, to dochodzi do przegrzania silnika i w zasadzie mozna remontowac lub wymieniac.......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-06-2005, 21:51   

Bartek - hehe no widze drugiego Extremistę więc po kolei pasek piszczy gdy:
1. jest za luźny
2. jest stary

remedium na punkt 1 jest prawidłowe naciagnięcie
na punkt 2 - wymiana
Remedium na punkt 2 stosuje sie (IMO) co 2 lata albo razem z wymianą rozrządu.


Konsekwencje zerwania paska lub za mocnego jego naciagnięcia obrazowo opisał Bartek.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 30-03-2006, 18:41   

Witam
Co by nie zakladac nowego wątku na temat wspomagania, zapytam w tym. Mianowicie polecacie jakis konkretnie plyn do ukladu wspomagania. Wedlug wszystkich znakow na niebie i na silniku mam go troszke zbyt malo i musze cos tam dolac. Tylko teraz pytanie co (i ewentualnie ile to to kosztuje :) ).
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2006, 18:53   

Dexron II lub III.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-03-2006, 19:24   

A wymienia sie taki płyn? Jesli tak to po jakim przebiegu? Chłodniczy wymieniałem razem z nia samą (sie chłodnica znaczy) oleje też w miare czesto no ten w spryskiwaczu jak przegapie to jak sie skonczy :) ale o tym we wspomaganiu to zawsze u mnie jest w takiej samej ilości. Nawet kiedyś zagladalem do zbiorniczka bo mysle może mi sie wydaje ze tam jest :) A tak na marginesie czy jeśli sie żadko paliwko leje do baku 2-3 razy do roku to czy płucze sie jakoś bak?
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 01-04-2006, 17:59   

Witam. Olej kupiony, za Elf'a zaplacilem 23 PLN. Niestety trzeba bylo kupic caly litr a jak sie okazalo mi potrzeba bylo gora 0,07 litra.. :/ Ale przed nalaniem ten bagnecik byl suchy a teraz prawie max, takze strasznie nieduza roznica poziomow.

A za serwis klimatyzacji (odgrzybianie, wymiana czynnika, bez wymiany filtru, bo u mnie nie bylo) zaplacilem 200 PLN, wydaje mi sie ze standardowa cena. W norauto kiedys sie pytalem to cos okolo 250 mi powiedzieli.

Teraz w poniedzialek atakuje tulejki i katalizator moze jeszcze olej w skrzyni biegow wymienie w tygodniu i na razie koniec. Przed wyjazdem wakacyjnym jeszcze zapewne kompletny rozrzad wymienie u klubowego mechanika :) A wlasnie, bo tak szukam i nie moge znalezc, czy ta osoba co sprzedaje czesci i jest polecana na forum to ta sama osoba nazywana "mechanik klubowy" który sie miesci za Grójcem? (jadac z Wawy)

Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.