Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A 1.8] - błąd 31 - czujnik spalania stukowego
Autor Wiadomość
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2008, 14:14   [CA5A 1.8] - błąd 31 - czujnik spalania stukowego

Mam problem ze spalaniem stukowym

ECU cały czas wyrzuca błąd 31
wymieniłem czujnik, ustawiłem kąt zapłonu

co jeszcze może powodować ten błąd??
Błąd pojawia się po przekroczeniu ok 3 tys obrotów, co dziwne pojawia się gdy samochód jedzie. Jak auto stoi błąd się nie pojawia, lub pojawia się dopiero po dłuższym czasie trzymania go na obrotach.

Ktoś ma jakieś pomysły?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-12-2008, 15:58   

shortybmx, w service manual`u na stronie 172/230 (13.pdf , 13-150) jest opis sprawdzenia wtyczek czujnika i kompa i opis kiedy wywala error 31.

Jeśli zapłon masz ustawiony prawidłowo (ze zmasowaną wtyczką) i czujnik jest nowy to są jeszcze 2 możliwości:
1- uszkodzony przewód na drodze czujnik-ECU,
2- za słabą iskrę podają świece/kable.

[ Dodano: 21-12-2008, 15:58 ]
Może być jeszcze kwestia typu lipna wacha.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
bad811 
Forumowicz

Auto: Colt '93 1.6
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 48
Skąd: Bełchatów/Warszawa
Wysłany: 16-02-2009, 20:10   

Odświeżę temat.
Mam podobny problem. Kontrolka CE zapala się powyzej 3 tys obrotów i gaśnie po kilku minutach, jeśli jadę tylko do 3 tysięcy obrotów. Wywala ten sam błąd- 31. Dzieje się tak od kiedy kupiłem auto, czyli od kilku miesięcy. Po kilku innych naprawach- przyszedł czas na to.
Ostatnio wymieniłem sondę lambda, świece, przewody WN. Zapłon ustawiał mi mechanik, ale nie wiedziałem jeszcze wtedy, że trzeba to robić z zmasowaną wtyczką, więc trzeba będzie powtórzyć operację. Czy moze się okazać, że jak ustawię zapłon poprawnie (z tego co wyczytałem gdzies wczesniej kąt wyprzedzenia zapłonu na 5, tak?) to błąd zniknie i kontrolka CE się już nie zapali?

Od razu zapytam czy moze ktoś mi jasno wytłumaczyć jak sprawdzić ten czujnik? Z angielskim u mnie nie jest źle, ale za cholerę nie mogę połapać się jak to zrobić ze wskazówek w Manualu...

Mam okazję kupic ten czujnik od jednego z forumowiczów- zastanawiam się tylko czy nie będzie tak jak napisał kolega wyżej- czujnik wymieniony, błąd jest nadal

z góry dziekuje za wszelkie uwagi :)
pozdrawiam
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 18-02-2009, 15:40   

bad811, otwórz sobie serwis manuala na 173/230 (13-151) i zobacz na dwa rysunki.
Na pierwszym sprawdzasz ciągłość na linii czujnik <-> ECU. Odepnij ECU i pin nr 58 z wtyku ECU zmasuj. Od strony czujnika do pinu nr 1 wepnij się omomierzem a drugą sondę przyłóż do masy. Jeśli będzie zwarcie to przewód jest cały jeśli nie to czeka cię zabawa.
Drugi rysunek - sprawdzenie masy. Pierwsza sonda do pinu nr 2 a druga do masy. Jeśli zwarcie przewód cały jeśli nie to jw.
Jeśli wtyczki i przewody są ok po sprawdzeniu to pozostają ci dwie rzeczy. Albo wymiana czujnika na sprawny albo wymiana ECU.

Spróbuj też zmienić stację na której tankujesz.

bad811, wymieniałeś kondensatory w ECU?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
bad811 
Forumowicz

Auto: Colt '93 1.6
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 48
Skąd: Bełchatów/Warszawa
Wysłany: 18-02-2009, 18:54   

Dzieki za odpowiedz, mam jednak jeszcze ki9lka pytań :)
londolut napisał/a:
Odepnij ECU i pin nr 58 z wtyku ECU zmasuj

Jak odpiąc ECU? Gdzie jest ten wtyk ECU, którego pin 58 mam zmasować?
londolut napisał/a:
Od strony czujnika do pinu nr 1 wepnij się omomierzem a drugą sondę przyłóż do masy

Rozumiem, że czujnik ma dwa przewody i do 1 pinu mam podpiąć jedną sonde z omomierza, a drugą podpiąć do masy? No i najważniejsze- gdzie znajdę ten wtyk zdwoma pinami od strony sondy? Nie mam mozliwości zajechania na kanał, więc ciężko mi "prześledzić" przewody sondy.
Kondensatorów jeszcze nie wymieniałem. Autko kupiłem niedawno, były pilniejsze rzeczy takie jak wymiana uszczelki pod głowicą :) .
Rozumiem, ze jesli któryś kondensator jest uszkodzony, to takze on moze być sprawca całego zamieszania? Chętnie oddam ECU do wymiany kondensatorów, bo sam troszkę obawiam się to robic, poza tym nie mam lutownicy oporowej, a kupowac ją tylko w tym celu mija się z celem. Zna ktoś kogoś z Warszawy kto może mi to zrobić (za opłatą oczywiście:) )
Tankuję na różnych stacjach, problem z kontrolką CE i błedem 31 jest cały czas od kiedy kupiłem auto, także to napewno nie wina paliwa.
Dzieki za pomoc, prosze o jeszcze :)

Cz
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 18-02-2009, 22:15   

bad811 napisał/a:
Jak odpiąc ECU? Gdzie jest ten wtyk ECU, którego pin 58 mam zmasować?
ECU jest schowane na prawym słupku 'w nogach' pasażera. Zdejmij schowek i te plastiki na progu i szukaj metalowej skrzynki. Będzie miała 3 kostki-wtyczki.

bad811 napisał/a:
Rozumiem, że czujnik ma dwa przewody i do 1 pinu mam podpiąć jedną sonde z omomierza, a drugą podpiąć do masy?




Ten rysunek powinien pomóc. Wtyk i jego piny są opisane.

bad811 napisał/a:
gdzie znajdę ten wtyk zdwoma pinami od strony sondy?
Tak, przy czujniku. Czujnik jest połączony kostką.
bad811 napisał/a:
Nie mam mozliwości zajechania na kanał, więc ciężko mi "prześledzić" przewody sondy.
Bez tego może być trudno ale powinieneś dać redę.
bad811 napisał/a:
Kondensatorów jeszcze nie wymieniałem.
To źle. Koszt nie duży a ECU bezpieczne.
bad811 napisał/a:
Rozumiem, ze jesli któryś kondensator jest uszkodzony, to takze on moze być sprawca całego zamieszania?
Kondensatory jak wyleją to lubią jeść ścieżki i powodują niezłe kuku dla ECU.
bad811 napisał/a:
Chętnie oddam ECU do wymiany...
To nic trudnego.
bad811 napisał/a:
Zna ktoś kogoś z Warszawy kto może mi to zrobić
Bartek bawi się ECU. On rzeczy niemożliwe z ECU robi na poczekaniu, na cuda trzeba troszkę poczekać ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
bad811 
Forumowicz

Auto: Colt '93 1.6
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 48
Skąd: Bełchatów/Warszawa
Wysłany: 25-02-2009, 15:29   

Witam,
Zapłon ustawiony wraz ze zmasowanym złączem, problem istnieje nadal. Kontrolka CE cały czas zachowuje się podobnie, choc teraz zauważyłem, ze zapala sie najczęściej nie przy 3,5 tys obrotów, a od 4-4,5 tys.. Spalanie po wymianie sondy lambda wrecz się zwiekszyło! Było po mieście okolo 10,5-11 litrów, teraz przy takiej samej jeździe, tych samych odcinkach wzrosło do okolo 13 litrów! Pozostaje mi wymiana czujnika spalania stukowego(kable są ok), ale nęka mnie pytanie czy ten czujnik moze mieć az tak diametralny wpływ na spalanie? Jakie mopgą byc inne przyczyny takiego spalania?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.